- Hirdetés -

Így védekezett a MediaMarkt járvány ellen

|

- Hirdetés -

A MediaMarkt a nemzetközi tapasztalatok alapján már a hazai járványügyi korlátozások bevezetése előtt megkezdte a felkészülést arra, hogy a dolgozók és a vásárlók egészségének védelmét biztosítva, az új feltételekhez igazítsa működését. Az áruházlánc egyben tartotta a csapat 99 százalékát: az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidőst nem tartottak meg. A megváltozott vásárlási szokások miatt a megelőző év azonos időszakához képest, a csaknem megduplázódott online forgalom nem okozott fennakadást. A gyors reagálásnak köszönhetően a MediaMarkt zökkenőmentes tért vissza a normális üzletmenethez.

Az MediaMarkt már a védekezés első szakaszában kötelező karanténba küldte azokat a dolgozókat, akik külföldről, a járvány által fertőzött területekről tértek vissza. Havi több száz liter fertőtlenítőszer felhasználásával, szükség esetén fokozott fertőtlenítéssel, a védőtávolság betartásának elrendelésével, a személyes kapcsolattartások korlátozásával óvta a vásárlók és a munkavállalók egészségét. „A járvány miatt szükségessé vált átállás megszervezésében, majd a levezénylésében alkalmazkodtunk az egészségügyi szabályokhoz, a megváltozott vásárlási szokásokhoz és alapcélként határoztuk meg, hogy lehetőség szerint valamennyi kollégánk megtarthassa állását – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt cégvezetője. Utóbbi eléréséhez elengedhetetlen volt, hogy az áruházakban dolgozók továbbra is hasznos, értékteremtő munkát végezhessenek, a rövidített áruházi nyitvatartás mellett.”

Az átalakítási terv átültetése a gyakorlatba

A MediaMarkt az első körben azt mérte fel, hogy milyen területeken lehet távmunkában foglalkoztatni a dolgozókat, ehhez milyen technológiai, informatikai feltételeket kell megteremteni, milyen eszközöket kell biztosítani. A munkafolyamatok, a személyes érintkezések korlátozását szolgáló, egymástól elkülönülő műszakok megtervezésében az áruházvezetők fokozottan figyeltek a koruknál vagy egészségüknél fogva veszélyeztetett kollégákra, valamint a szüleikről, gyermekeikről, beteg családtagjaikról gondoskodó munkavállalók különleges helyzetére.

Szilágyi elárulta, a munkahelyek megtartása érdekében több újítást is bevezettek, amiket a vásárlók is nagyon pozitívan fogadtak. „A megnövekedett online forgalom miatt kétszeresére nőtt az igény a házhozszállításra. A zökkenőmentes kiszolgálás érdekében az áruházakból csoportosítottunk át kollégákat, akik az áruházi járműveket használva a kisebb méretű termékeket juttatták el a megrendelőkhöz.” Ezen kívül a MediaMarkt az Okospult szolgáltatásának mintájára, az online vásárlásra optimalizálva indította el az Okosvonal szolgáltatását, amelyben egy kisebb csapat telefonos tanácsadást biztosított az érdeklődőknek műszaki kérdésekben.

Ezeket a termékeket keresték a vásárlók a korlátozások idején

A MediaMarkt tapasztalatai szerint kezdetben a távmunkához szükséges eszközöket és kiegészítőket keresték a vásárlók (laptopok, webkamerák, routerek, monitorok, stb.), illetve jelentős érdeklődés mutatkozott a hűtőszekrények és fagyasztók, valamint a hajvágó készülékek iránt. A digitális lázmérők és a kenyérsütőgépek iránti kereslet annyira megnőtt, hogy egy rövid időre ki is merültek a készletek.

Extra szabadság a kisgyermekeseknek

Az illetékes területi vezetők a korlátozások idején rugalmas és arányos szabadságolási rendszert vezettek be, egyszerre odafigyelve az áruházlánc zavartalan működésének biztosítására és a különböző munkatársi csoportok speciális helyzetére. „Bevezettünk több könnyítést, például a szabadságigényeket nem kellett már két héttel korábban előre bejelenteni. A 14 éven aluli gyermeket nevelő szülőknek, akik a gyermekfelügyelet miatt nem tudtak munkába állni, plusz öt nap – a járványügyi helyzet első szakaszában összesen több száz – extra fizetett szabadnapot biztosítottunk, hogy támogassuk őket a bölcsődék, óvodák, iskolák bezárása miatt kialakult helyzetben.” – ezt már Mangult Mónika, az áruházlánc HR vezetője árulta el. Mangult munkaszervezési szempontból nagyon nagy eredménynek tartja, hogy az időarányos szabadság kiadásán túl senkit sem köteleztek további napok kivételére azzal az indokkal, hogy nincs szükség a munkájára, mint ahogy azt is, hogy az 1500 dolgozóból a fejlesztések leállása miatt csak néhány próbaidejüket töltő kollégát nem tartottak meg.

Visszatérés a normál kerékvágásba

A korlátozások idején szerzett tapasztalatokat (távmunka, rugalmas munkaerő-átcsoportosítás) a folytatásban is fel lehet használni. Az MediaMarktnál jelenleg azt vizsgálják, milyen könnyítéseket tarthatnak fenn a gyermekes munkavállalóknak, hiszen az iskolák/óvodák nyitásával kapcsolatban változások várhatók, illetve továbbra is fokozottan figyelnek a járványügyi szempontból veszélyeztetett csoportba tartozó dolgozókra. Mangult szerint a munkatársakra és a teljes közösségre is jó hatással voltak a korlátozások idején hozott intézkedések, érezték, hogy valóban fontosak a vállalatnak. A gyors reagálás, egymás támogatása, segítése, az egymásra figyelés megerősítette a csapatot, Szilágyi szerint ennek is köszönhető, hogy a korlátozások feloldását követően zökkenőmentesen vissza tudtak állni a teljes műszakos működésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...

Egyre több magyar munkavállaló keres külföldön munkát

Az utóbbi években fokozódó tendencia, hogy egyre több magyar állampolgár hagyja el hazáját, hogy külföldön találjon munkát és boldogulást. Ez a jelenség főként a hazai gazdasági instabilitás és az ezzel járó infláció eredménye.Az Európai...

Több száz emberen segített az Erste

Az elmúlt években 70 család, összesen mintegy 400 ember lakhatási gondjain enyhített az Erste Social Housing programjának segítségével a Habitat for Humanity Magyarország. A bank a lakhatási világnap alkalmából a magyar társadalom egyik legégetőbb...

Valódi növekedésről álmodni sem mernek a hazai cégek

Enyhén magasabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel tervez a hazai kkv-szektor az év elejéhez képest, de továbbra is messze az infláció alatt vannak a várakozások: átlagosan 8,6 százalékos bevétel-, és 4,4 százalékos profit reálérték növekedést valószínűsítenek...

Erősítenék a média átláthatóságát és függetlenségét

Az európai tömegtájékoztatás szabadságáról szóló jogszabályról 448 szavazattal, 102 ellenében és 75 tartózkodással kedden elfogadott álláspontjukban az Európai Parlament képviselői azt várják el a tagállamoktól, hogy gondoskodjanak a nézőpontok minél szélesebb körének nyilvánosságot adó...

Nemzetközi szervezethez csatlakozott az MMSZ

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához a European Marketing Confederationhöz (EMC). A több mint 30 éves Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elkötelezett a marketing szerepének és értékteremtő képességének...

Erőteljesen fognak emelkedni az árak a tévés reklámoknál

Komoly áremelkedésre kell számítani a tévés reklámok kapcsán – mutatott rá Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Internet Hungary első napján tartott kerekasztal-beszélgetés során. A disztribúciós díjak alakulása is kérdéses és az is...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nem tolonganak a vevők a napelemes házakért

Az idei évben az alacsony rezsiköltség és a fenntarthatóság kevésbé, inkább az otthonteremtésre szánt keret alakítja a vevői igényeket. Aki megteheti, inkább korszerű, napelemes házat választ, de a legjobb ajánlatot a frissen, szeptember 7....

Fontos ügyet támogathatnak a Tesco vásárlói

Az előző évekhez hasonlóan a Tesco 2023 októberében is jótékonysági akciót indított az emlőrák elleni küzdelem támogatására. A Go Pink címkével jelölt termékek vásárlásával az áruházlánc vásárlói 5 forinttal segítik a Semmelweis Egyetem Belgyógyászati...

Nagyot újított a K&H

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig...

Kapszulás vagy kotyogós? Ezt veszik a kávérajongók

Tízből hat vásárló kapszulás kávét rendel, megerősödött az őrölt kávék forgalma, az ügyfelek több mint ötöde pedig online rendel szemes kávét az eMAG-ról. Az eMAG legutóbb 2021-ben vizsgálta a platformján zajló kávévásárlási szokásokat, akkor...

Ennyit keres most egy kezdő informatikus

A legtöbben minimum 5 év szakmai múlttal, vendéglátós, oktatási, pénzügyi vagy kereskedelmi területről váltanak IT-ra.A recesszió ellenére is keresettek a hazai munkaerőpiacon az informatikusok: egy jellemzően 5-6 hónapos képzés után egy éven belül átlagosan...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....