- Hirdetés -

Így védekezhetnek a cégek a kibertérben

|

- Hirdetés -

A cégek számára egyre nehezebb a kibervédelem. Folyamatosan változik a terep és a támadók módszerei, ezért gyakran kell stratégiát váltani. A Micro Focus szakértői bemutatják, hogyan lehet alkalmazni a kibervédelemben a bűvös kocka példáján megtanult két fontos leckét, amelyek szerint a tudás hozzásegít a hatékonysághoz, és néhány alapvető lépéssel gyorsan lehetünk sikeresek.

A Rubik-kocka a hetvenes évek végén jelent meg, és gyorsan népszerűvé vált nem csupán a laikusok, de a tudósok körében is. Először 1981-ben próbálták meg kiszámolni, mi az a legkevesebb lépés, amivel bármilyen állásból ki lehet rakni a kockát. Morwen Thistlethwaite matematikaprofesszor szerint a kérdésre 52 volt a válasz, az újabb és újabb eredményekkel azonban egyre alacsonyabb lett ez a felső határ. Azóta egy csapatnyi matematikus és a Google óriási számítási kapacitása bebizonyította, hogy kezdő pozíciótól függetlenül elég hozzá 20 lépés.

A bűvös kockának mind a megfejtése, mind a története sok hasznos információval és leckével szolgál. A Micro Focus szakértői most azt a kettőt mutatják be, amelyek a kibervédelemben is jó szolgálatot tesznek.

1. Minél jobban megismerünk és megértünk valamit, annál gyorsabban és hatékonyabban tudjuk kezelni.

2. Bármennyire bonyolult is a feladat, vannak bizonyos alapvető lépések, amelyek mindenképpen gyors sikerhez vezetnek.

Megismerni és megvédeni

Ahhoz, hogy folyamatosan a legjobb védelmet tudjuk nyújtani rendszereinknek, meg kell ismernünk, mi zajlik a hálózatban, és azt is, mi történik a kiberbűnözők világában. Ráadásul mindezekről folyamatosan naprakész információkkal kell rendelkeznünk. Az első pontban az olyan fejlett SIEM-megoldások nyújthatnak segítséget, amelyek mesterséges intelligenciát és gépi tanulást is használnak az események elemzéséhez. A vállalati hálózatokban ugyanis óriási mennyiségű aktivitás zajlik percenként, és támogatás nélkül lehetetlen azonosítani a potenciális támadásokat. A modern rendszerek azonban képesek maguktól feltérképezni, mi számít megszokottnak, és mi az, ami attól eltér, ezért gyanúra ad okot, és érdemes alaposabban kivizsgálni.

A kiberbűnözők aktuális szokásainak nyomon követésében pedig a MITRE ATT&CK keretrendszer nyújthat hasznos segítséget, ez ugyanis tartalmazza a leggyakoribb fenyegetéseket. Az eszköz beépítetten megtalálható például a Micro Focus biztonsági információ- és eseménykezelő rendszerének irányítópultjában. Így a szervezetek arról is átfogó képet kaphatnak, hogy a saját rendszereik mely támadásokkal szemben védettek.

Alaplépések a legnagyobb kockázatok megelőzéséhez

Ahogyan a bűvös kocka is egy rendkívül bonyolult rejtvény, a biztonsági szakértők is hihetetlenül összetett feladványokkal dolgoznak. Mindkét esetben léteznek azonban olyan alapvető lépések, amelyek ismerete és használata jelentősen közelebb visz a megoldáshoz, és segít az akadályok leküzdésében.

A kiberbiztonság esetében az első lépés a legnagyobb gyengeség felismerése. Ez pedig az informatikai rendszerek és a biztonság tekintetében az emberi tényező. Mivel mindannyian emberek vagyunk, előfordul, hogy hibázunk. Néha figyelmetlenek vagy naivak vagyunk, és bedőlünk valamilyen átverésnek, esetleg elveszítjük a telefonunkat vagy a jelszavunkat. Azokról az emberekről már nem is beszélve, akik szándékosan akarnak kárt okozni munkaadójuknak egy korábbi sérelem miatt.

A második alaplépés a kibervédelemben az, hogy minimalizáljuk a kockázatokat a legnagyobb gyengeséggel szemben. Ehhez először is érdemes a „nulla bizalom” elvét követni, vagyis abból kiindulni, hogy mindenki árthat, aki hozzáfér a vállalati rendszerhez. Ezért célszerű minden esetben szigorú, többtényezős azonosítási folyamatot alkalmazni minden olyan felhasználó és eszköz esetében, amely el akarja érni a céges erőforrásokat, függetlenül attól, hogy az infrastruktúrán belül vagy kívül tartózkodik. Ezzel egyidejűleg arról is gondoskodnunk kell, hogy mindenki csak azokhoz az adatokhoz és erőforrásokhoz férjen hozzá, amelyekre valóban szüksége van a mindennapi munkájához. Ennek kialakításában és fenntartásában a fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő rendszerek segíthetnek.

Szintén gyorsan csökkenti a kockázatokat, ha olyan modern viselkedéselemző megoldásokat használunk, amelyek automatikusan monitorozzák és elemzik a felhasználók és eszközök tevékenységeit a hálózaton belül, és riasztást küldenek az illetékes szakembereknek a szokásostól eltérő, gyanús aktivitásokról. Érdemes lehet kivizsgálni például, hogy miért próbál hozzáférni érzékeny pénzügyi fájlokhoz egy olyan alkalmazott, akinek ez soha nem volt szükséges a munkájához, vagy miért lép be egy munkavállaló a rendszerbe este 11-kor, ha eddig mindig csak törzsidőben, 9 és 18 óra között tett ilyet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....