- Hirdetés -

Így védjük a pénzünket

|

- Hirdetés -

Minden negyvenedik magyar pénzküldőt csalók próbálnak meg átverni, ezért a pénzküldőket fenyegető legjellemzőbb csalási formák ellen dolgozott ki tanácsokat a Corner Group, a MoneyGram nemzetközi személyközi pénzküldő szolgáltató partnere. A külföldi csalók, különböző álhírekkel, trükkökkel és megtévesztéssel próbálják az áldozatukat rávenni arra, hogy készpénzt küldjenek számukra, ezért fontos, hogy trükkjeiket ismerjük és védekezni tudjunk ellenük.

Magyarországról is egyre többen, egyre gyakrabban és egyre nagyobb összeget, tranzakciónként már átlagosan 160.000 forintot küldenek pénzküldő szolgáltatással külföldre. Ezek a szolgáltatások azért egyre népszerűbbek, mert egy tranzakció, például 1.000 euró küldése esetén, mindössze 32 euróba, vagyis az utalt összeg 3%-ába kerül, miközben egy hagyományos banki utalásnál az utalt összeg akár 10-20%-a is levonásra kerülhet.

„A pénzküldő szolgáltatás a legkedvezőbb és leggyorsabb módja annak, hogy külföldre pénzt küldjünk. Ha azonban ismeretlennek és nem családtagnak küldjük, legyünk körültekintőek, mert a szolgáltatás előnyeit a csalók is jól ismerik” – mondta Grábics Gábor, a MoneyGram magyar partnere, a Corner Group ügyvezető igazgatója. „Pénzküldő szolgáltatóként fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk az emberek figyelmét a legelterjedtebb csalásokra és professzionális tanácsokkal segítsük azok felismerését és elkerülését” – tette hozzá.

A pénzküldő szolgáltatással külföldre pénzt küldőket veszélyeztető leggyakoribb átverések általában az érzelmekre és az anyagi mohóságra építenek, de az is gyakori, hogy egyszerűen csak a naivitást vagy a figyelmetlenséget használják ki a csalók.

A Corner Group tanácsai a 6 leggyakoribb csalásra, amely a pénzküldőket veszélyezteti:

Ne küldjünk pénzt társkeresős hódolónak, az afrikai herceg nem létezik!

A társkereső vagy közösségi oldalakon egyre több az olyan külföldi csaló, aki hölgyeknek udvarol, majd rövid internetes ismeretség után arra kéri áldozatát, hogy küldjön neki pénzt. Az összeget a csaló általában valamilyen betegségre, a rokonság megsegítésére, vagy az első találkozáshoz szükséges repülőjegy vásárlásra kéri, de annak elküldése után sem őt, sem az összeget nem látja viszont az, akit rászedtek.

Ne dőljünk be a remek hitelajánlatoknak és ne fizessünk előleget!

Számos csaló nem létező hitelintézetek, bankok vagy ügyvédi irodák munkatársának adja ki magát és előzetes díj ellenében hitelügyintézést, befektetést vagy örökséget ígér. Ilyenkor hitelesnek látszó dokumentumokkal, hivatalosnak tűnő díjbekérőkkel és kecsegtető ajánlatokkal igyekszik bizalmat ébreszteni a kiszemelt személyben azért, hogy az előleget, előzetes díjat vagy eljárási költséget küldjön neki. Miután azonban az ügyfél fizetett, a hitel soha nem érkezik meg.

Ne fizessünk előleget, amíg nem láttuk az autót!

Sajnos a külföldről autót behozni tervezőket sem kímélik a csalók, egyre gyakoribbak az átverős gépjárműhirdetések. A vásárló megtalálja álmai autóját a külföldi használtautó portálon, ráadásul nagyon jó áron. A kocsi messze van, de a tulajdonos felajánlja, hogy valahol félúton találkozzanak és ott nyélbe üthető az adásvétel, „mindössze” annyit kér, hogy a vevő küldjön előleget pénzküldő szolgáltatással, hogy lássa komoly-e a vevő szándéka. A pénzt az ál hirdető megkapja, de a vevő csak a megbeszélt helyen jön rá, hogy csalás áldozata lett; se autó, se pénz.

Ha külföldre fizetünk lakbért, ellenőrizzük, hogy létezik-e a lakás!

Terjed az úgynevezett „lakás-csalás” is. Ebben a csalási formában egy ál-lakástulajdonos, hamis képekkel, nagyon kedvező áron és nagyon jó helyen hirdet meg egy kibérelhető lakást. A lakást külföldi munka vagy tanulás céljából kivenni szándékozó gyanútlan bérlőt a csaló e-mail-ben arra kéri, hogy a pénzküldővel küldje el neki az első havi díjat és a kauciót. A rászedett elküldi a kért összeget, a meghirdetett lakás azonban nem létezik, a „tulajdonosnak” pedig bottal ütheti a nyomát.

Gyanakodjunk, ha más kért pénzt a rokonunk nevében!

Elterjedt csalási forma az ún. „unoka-csalás”, amelyben csalók telefonon vagy e-mailben, feltört felhasználói fiókokból szerzett adatokkal idősebbeket keresnek meg azzal, hogy gyermekük vagy unokájuk külföldön vészhelyzetbe került, baleset érte vagy kirabolták. A csaló ilyenkor egy barátnak vagy közeli ismerősnek adja ki magát és „kétségbeesetten” arra kéri a nagyszülőt, hogy a leggyorsabban, pénzküldővel küldjön egy jelentős összeget a kórházi kezelésre, vagy az ellopott tárgyak pótlására.

Ne higgyük el a „nagy lottónyeremény” sztorit!

A „lottónyeremény vagy főnyeremény csalás” során az áldozatot arról tájékoztatja telefonon, levélben vagy e-mailben a magát egy hivatal képviselőjének kiadó csaló, hogy nagy összegű nyereményt nyert, amelynek átvételéhez azonban előbb eljárási díjat, illetéket vagy adót kell küldenie pénzküldő szolgáltatás használatával. Természetesen sajnos a pénz elküldése után nem érkezik semmilyen nyeremény.

Mindig tájékozódjunk, mielőtt pénzt küldünk!

A Corner Group tapasztalatai szerint, a személyek közötti pénzküldést érintő csalások elsősorban érzelmeinkre és hiszékenységünkre alapoznak, vagy egyszerűen csak naivitásunkat és figyelmetlenségünket használják ki. Éppen ezért fontos, hogy a külföldre történő pénzküldés előtt mindig ellenőrizzük azt a személyt vagy szervezetet, akinek a küldött összeget szánjuk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....