- Hirdetés -

Így vethetők be marketingre az üzenetküldő alkalmazások

|

Az internetfelhasználók közel 95%-a használ csevegő és üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, így ezek tökéletes helyszínt biztosítanak a márkák számára a célközönségük eléréséhez. Hogyan lehet megtalálni a megfelelő egyensúlyt a márkaajánlatok népszerűsítésére, hogy az elérje a célját, de ne legyen tolakodó? Vizsgáljuk meg a kiegyensúlyozott üzenetküldő marketing megközelítés legjobb gyakorlatait.

Okos tartalmak készítése

A rich média kihasználása jelentősen javíthatja a márkával kapcsolatos felhasználói élményt. Ezek a vizuális elemek vonzóbbá teszik a tartalmakat és segítenek hatékonyabban közvetíteni az üzenetet. A rich média lehetővé teszi az izgalmas és interakciókkal tarkított történetmesélést. Például a márkák elragadó képeket és videókat oszthatnak meg a Viberen keresztül új termékeikről. Kifejező emojikkal és CTA gombokkal ellátott üzeneteket küldhetnek a vásárlás befolyásolása érdekében, és különböző fájlokat oszthatnak meg vásárlóikkal az üzleti üzeneteken keresztül; emellett ők is testre szabják chatbotjaikat és matricákat, valamint carouseleket küldenek, hogy felkeltsék az ügyfelek figyelmét.

Továbbá elengedhetetlen, hogy a megosztott üzenetek relevánsak és valóban értékes információkat tartalmazzanak, amik rezonálnak az olvasók igényeire és érdeklődési körére. A promóciós tartalmakat érdemes kiegészíteni informatív és hasznos részekkel, mint például iparági hírekkel, tippekkel és egyéb insightokkal. Ez a megközelítés elősegíti a márka megítélését, megbízható forrásként, illetve ápolja a bizalmat és hűséget.

A közönség szegmentálása és személyre szabott üzenetek készítése

Ha üzenetküldő alkalmazásokról beszélünk, nincs olyan módszer, ami mindenki számára megfelelő. Annak érdekében, hogy a tartalom a különböző közönségszegmensekkel rezonáljon, figyelembe kell venni a demográfiai adatokat, érdeklődési köröket, viselkedésmódot és egyéb tényezőket, például korábbi vásárlások alapján történő osztályozását. Ezután érdemes készíteni személyre szabott, az egyes csoportok preferenciáira és igényeire szabott tervet. Egy tipp azoktól a márkáktól, akik üzleti üzeneteket használnak Viberen: személyre szabható a kommunikáció a CRM- vagy CDP-rendszer integrációinak segítségével. A márkák ügyféladatbázisában az ügyfelekről tárolt információk felhasználhatók az üzenetek tartalmának testreszabásához, amikor olyan ügyfeleknek küldik el, akik hozzájárultak azok fogadásához (pl. egy hűségprogram űrlap kitöltésekor vagy online megrendelések leadásakor). Ez a megközelítés tartalmasabb elköteleződést és magasabb konverziós arányt eredményez.

Gyors ügyfélszolgálat nyújtása

Ahogy egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai egyre népszerűbbek lesznek, az ügyfélszolgálati csapat munkaterhelése elkerülhetetlenül megnő. Alapvető fontosságú, hogy munkájuk jól menedzselt és hatékony legyen, melyekben a következő lépések segíthetnek:

A csapatot folyamatosan képezni kell a lehetséges problémák kezelésére, és fontos, hogy jól ismerjék a márka irányelveit és termékeit. Meg kell győződni arról, hogy az ügyfélszolgálat munkatársai képes arra, hogy az ügyfelek kérdéseit, aggodalmait és visszajelzéseit kezeljék vagy megválaszolják, illetve tudják, hogyan tehetik ezt meg egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül.

Érdemes támogatni a csapat munkáját chatbotokkal, hogy azonnali válaszokat kínáljon a leggyakrabban feltett kérdésekre, és egyszerűbben alakulhassanak ki az ügyfélinterakciók. A Viberen például a márkák chatbotokat használnak arra, hogy segítsék a felhasználókat az elérhető termékek keresésében, a szállítási feltételek áttekintésében, a munkaidő ellenőrzésében és még sok másban.

A gyors és hatékony ügyfélszolgálat nyújtásával a vállalat fokozhatja az ügyfélélményt, és egy újabb módot biztosíthat a márka és a közönség közötti kapcsolat erősítésére.

Határok felállítása a felhasználók túlterhelésének elkerülése érdekében

Annak ellenére, hogy a marketingesek a lehető leggyakrabban szeretnék elérni célközönségüket, a küldött promóciós tartalmak határainak meghatározása kulcsfontosságú.

A felhasználók hamar idegesek vagy érdektelenek lehetnek, ha túl sok ilyen jellegű tartalmat kapnak. Éppen ezért kulcsfontosságú a megfelelő egyensúly megtalálása az informatív, vonzó és a promóciós anyagok között. A következetes ütemezés betartása segíthet ennek elérésében, miközben fenntartja a közönség érdeklődését. Azzal, hogy a felhasználóknak szabadságot adunk, hogy kedvükre foglalkozhassanak a tartalmakkal, növelhető az ügyfélélmény is. A Viberen például a márkáktól érkező összes üzenet egyetlen mappában található, ami szervezett és észszerűsített kommunikációt biztosít.

A kétirányú kommunikáció a határok kijelölésének másik lényeges szempontja. Aktívan szükséges meghallgatni az ügyfelek visszajelzéseit, és ennek megfelelően reagálni. Ha lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy hangot adjanak véleményüknek és aggodalmaiknak, az azt mutatja, hogy értékeljük az észrevételeiket, és hajlandóak vagyunk megváltoztatni az elköteleződési stratégiákat. Emellett a visszajelzések tiszteletben tartása és az azok alapján történő változtatások elégedettebb ügyfeleket eredményezhetnek, akik valószínűleg továbbra is elkötelezettek maradnak a márka iránt.

Végezetül pedig elengedhetetlen folyamatosan figyelemmel kísérni, hogyan reagálnak az emberek a márka marketingtevékenységére, és szükség szerint módosítani a stratégiát. Ha szemmel tartjuk az olyan mérőszámokat, mint a megnyitási arányok, az átkattintási arányok és a felhasználói visszajelzések, értékes betekintést nyerhetünk abba, hogy mennyire működik a jelenlegi megközelítés. Ha folyamatosan figyelemmel kísérjük a közönség preferenciáit és reakcióit, megalapozott döntéseket lehet hozni az üzenetek gyakoriságáról, tartalmáról és időzítéséről. Ez a proaktív megközelítés segít elkerülni a fogyasztók túlterhelését.

A közönség bevonása túlterhelés nélkül az üzenetküldő alkalmazásokban egy elérhető cél, amely jelentősen növeli a márka elérését és elősegíti a tartalmas kapcsolatok kialakulását. Ha kiegyensúlyozott megközelítést alkalmazunk, meggyőző tartalmat hozhatunk létre, és figyelembe vesszük a közönség preferenciáit, akkor kihasználható az üzenetküldő alkalmazások ereje, hogy úgy léphessünk kapcsolatba az emberekkel, mint még soha.

Szerző: Noa Bar Shay, a Rakuten Viber partneri ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgatója

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...