A ShopAlike nemzetközi csapatával készült egy átfogó és egyedi elemzés az egyes európai országok online vásárlói közti különbségekről.
Hogy az internetes felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között, ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, amely 13 országban működtet e- kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.
Az asztali számítógépek operációs rendszerei közül a Windows még mindig messze a legnépszerűbb a vizsgált országok piacain. A felhasználók több mint 85 százaléka tette le a voksát a klasszikus rendszer mellett. Világszerte egymilliárdnál is több Windows alapú számítógépet használunk. Összehasonlításképpen, az Apple áprilisi jelentése szerint jelenleg közel 100 millió felhasználót tudhat magáénak a Mac rendszer.
A mobiltelefonok piacán az Android és iOs részesedése közel azonos, ketten a teljes piac 99 százalékát uralják. Bár a különböző eszközökön legnagyobb számban Android fut, az Apple-termékek is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.
A böngészők piacán Európában a Google dominál, több mint 50 százalékos részesedéssel, ezt a Firefox követi 23,53 százalékkal. Meglepő, hogy az internet Explorer még mindig viszonylagos népszerűségnek örvend 15 százalékkal, az Apple-termékekhez tartozó Safari viszont csak 7 százalékot ér el.
Hazánk adatait közelebbről nézve az operációs rendszerek tekintetében a Windows aránya bőven az európai átlag felett van, szinte egyeduralkodó a 96 százalékos részesedésével. A mobiloknál az Android és iOS közti különbség már kisebb, az Apple termékeit a vásárlók 27 százaléka használja, az Android viszont egyértelműen vezet 73,56 százalékkal.
A böngészőket vizsgálva hazánkban a Chrome az európai átlagnál is nagyobb népszerűségnek örvend 62 százalékkal, az Internet Explorer pedig teljesen kihalóban van, csupán 7,32 százalékot ér el a részesedése, míg a kontinensen a dupláját, 15,45 százalékot.