A Class FM megszűnésével nem csak a piac, de a hallgatottsági szokások is átalakultak. A változások igazi nyertesei az RSH portfóliójába tartozó helyi adók, valamint a két országos lefedettséggel rendelkező Petőfi és Kossuth rádió lett.
A Class FM lekapcsolásával a rádióhallgatók a megszokott adójuk helyett újat kerestek, és a választott új adók legnagyobb része az RSH portfóliójából került ki –ez derült ki az Inspira Research általvégzett kutatás eredményeiből. A közel ezer fős országos mintán elvégzett felmérés eredményei szerint az elmúlt hónapok változásainak eredményeképpen a rádióhallgatók elsősorban az őket lokális szinten kiszolgáló helyi adókra kapcsoltak át és csak másodsorban választottak más, országos lefedettséggel rendelkező adót. Ennek megfelelően az átalakulás igazi nyerteseit szinte minden esetben a lokális adók között találjuk meg.
Közvetlenül a helyi adók után a dobogón az országosan fogható közmédia adói következnek. A hullámsávot váltó hallgatók ugyanis elsősorban a Kossuthot és a Petőfit választották új tájékozódási és szórakoztatási forrásukként. Ennek megfelelően az előbbi 5 százalékos, míg az utóbbi 3 százalékos hallgatóságszámi növekedéssel számolhat.
A felmérés eredményei alapján a hirdetők számára a legnagyobb fogyasztói elérést továbbra is az RSH portfóliójába tartozó mintegy 60 regionális rádióadó valamint az MTVA által üzemeltetett Petőfi és Kossuth rádió biztosítja. Ennek megfelelően ma már a felnőtt lakosság közel 95%-a, azaz 7,7 millió ember érhető el hétről-hétre ezzel a médiummal, arról nem is beszélve, hogy közülük majdnem minden második innen értesül elsőként a világ dolgait érintő változásokról.