Így segít a Vodafone

A Vodafone Alapítvány bejelentette, hogy tovább bővíti Afrika szubszaharai térségében folyó oktatási programjait, amelyek ezentúl több mint ötmillió marginalizált és a hagyományos oktatási rendszerből kiszorult gyermek javát szolgálják.

 

A Vodafone Alapítvány a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Ghánában, Lesothoban, Mozambikban és Tanzániában vezeti be az Instant Iskolák Afrikának elnevezésű kezdeményezést, amelynek célja magas minőségű online oktatási anyagok ingyenes biztosítása. A gyermekek, fiatalok és oktatók számára díjmentes és korlátlan lesz a hozzáférés, valamint a használathoz szükséges mobilinternet az Instant Iskolák Afrikának program online tananyagaihoz, elősegítve ezek széles körű elérését és felhasználását. A tartalom offline is elérhető lesz, így támogatva azokat a diákokat és oktatókat, akik nem rendelkeznek Internet-hozzáféréssel. A Vodafone Alapítvány hasonló dél-afrikai kezdeményezésének – a Vodacom e-School-nak – az előnyeit már 215 000 gyermek élvezi.

 

A Learning Equality elnevezésű, nyílt forráskódú oktatástechnológiai megoldásokat biztosító nonprofit szervezettel közösen kidolgozott, Instant Iskolák Afrikának platform globális és helyi oktatási forrásanyagokat biztosít olyan tantárgyakban, mint a matematika és a természettudományok; több millió gyermeknek és fiatalnak biztosítva az oktatási anyagokhoz történő hozzáférést, egészen az általános iskolától a középiskola végéig.

 

A Vodafone Alapítvány jelenleg az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságával (UNHCR) közösen biztosít osztálytermi oktatást az Instant Network Schools program keretében, amely kifejezetten erre a célra tervezett, on-line elérhető oktatási forrásanyagok és táblagépek segítségével nyújt általános és középiskolai oktatást a menekülttáborokban tartózkodó gyermekek számára.

 

A Vodafone Alapítvány célja, hogy Instant Network Schools programjának segítségével 2025-ig hárommillió fiatal menekültet tudjon elérni. Arthur D. Little véleménye szerint a havonta máris több mint 43 ezer fiatalt segítő program képes lehet a fiatal menekültek 80%-ának életkörülményeit javítani.

 

Az Instant Iskolák Afrikának program a Vodafone Alapítvány oktatási programjait a menekülttáborok határain túlra is eljuttatja, Afrika-szerte támogatva még azokat a gyermekeket is, akik egyáltalán nem járnak iskolába. Az általános iskolába beiratkozó gyermekek aránya globálisan is Afrika szubszaharai területén a legalacsonyabb: az összesen 57 millió általánosiskolás-korú, ám iskolába nem járó gyermekből 34 millió él ebben a régióban. A kulturális normák és az elszigetelt közösségek miatt az általános és középiskolába nem járó gyerekek közül kiemelkedően magas a lányok aránya Afrika szubszaharai régiójában. Az UNESCO UIS felmérése szerint 15 millió általánosiskolás-korú lány soha nem kap esélyt rá, hogy egy általános iskolában megtanuljon írni vagy olvasni, míg ugyanez a szám a fiúknál 10 millióra rúg. Ezen lányok közül 9 millióan Afrika szubszaharai területén élnek. Ebben a régióban az ötévesnél fiatalabb gyermekek halálozási aránya majdnem kétszer olyan magas azokban az esetekben, ahol az anyák nem részesültek oktatásban, mint ott, ahol középiskolai végzettséget szereztek.

 

A bejelentésre közvetlenül azt követően került sor, hogy a Vodafone Alapítvány közzétette Connected Education c. jelentését, amely arra a következtetésre jutott, hogy az Instant Iskolák Afrikának program keretében rendelkezésre bocsátott on-line oktatási forrásanyagok 2025-ig több mint 50 millió gyermeknek segíthetnek Afrika-szerte, Indiában és Egyiptomban, ahogy a Vodafone Alapítvány figyelme egyre inkább ezen témák felé fordul.

 

Andrew Dunnett, a Vodafone Alapítvány igazgatója a következőket nyilatkozta: ’Az Internet-kapcsolat a menekülttáboroktól kezdve Afrika eldugott, iskolákkal gyéren ellátott területeiig mindenhol felcsillantja a gyermekek előtt egy jobb jövő lehetőségét. Az Instant Iskolákat Afrikának program többmillió, az oktatásból kiszorult gyermek életét változtathatja meg pozitív irányban, ingyenes hozzáférést biztosítva számukra ugyanazokhoz az oktatási anyagokhoz, mint amelyekből a fejlett világban élő gyermekek is dolgoznak, ezzel segítve őket kitűzött céljaik elérésében.’