Az eredetileg tervezett 9 százaléknál kisebb mértékben, de nőne jövőre a reklámadó mértéke. A 7,5 százalékos adókulcsot addig akarják fenntartani, amíg a magyar állam vissza nem fizeti a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadó-bevételt az érintett vállalkozásoknak. Az idei 11,7 milliárd forint után a jövő évi költségvetés tervezetében 16,9 milliárd forintos bevétel szerepel a reklámadóból.
A tervezett 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó mértéke – ezt Kósa Lajos közölte mai sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint. A kormánypárti politikus azt mondta: addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban – az EU által helytelenített szisztéma alapján – a költségvetésbe befolyt reklámadó-bevétel visszafizetését írja elő.
Kósa Lajos arra az újságírói kérdésre, hogy ez meddig tarthat, azt válaszolta: körülbelül négy évig. Ha a visszafizetés megtörtént, utána „újra lehet gondolni” a rendszert – jelezte. Hozzátette, az a kedvezmény megmarad, hogy 100 millió forintig mindenki adómentes, ahogyan a saját áru, szolgáltatás reklámozása is.
A 7,5 százalékos mértéket Kósa Lajos azzal indokolta, hogy az adócsökkentés költségvetése jegyében így vélhetően senkinek nem keletkezik magasabb jövő évi adófizetési kötelezettsége, mint amennyit az államtól visszakaphat.
Arról is beszélt, hogy az érintett adózók több lehetőség közül is választhatnak a visszajáró pénzzel kapcsolatban: visszakérhetik, leszámolhatják más adóknál, adóelszámolási számlán tarthatják, és állampapírba is fektethetik.