- Hirdetés -

Így néz ki a kreatívügynökségek toplistája

|

- Hirdetés -

A 25 legnagyobb hazai full service és kreatívügynökség 2018-ban együttesen 40,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 20 százalékos bővülést jelent a korábbi esztendőhöz képest. A hazai tulajdonú ügynökségek mind az árbevételük, mind az adózott eredményük terén jobban szerepeltek, mint a nemzetközi hátterű konkurenseik.

Van két szereplő, amelyik kissé felfelé húzza az árbevételi, illetve az eredményességi adatokat. Ahogy a médiaügynökségek között kiugróan magas árbevételt és növekedést tudott felmutatni tavaly a New Land Media, úgy a Lounge csoport full service ügynöksége, a Lounge Design is nagy ugrást produkált. 2018-ban az árbevételük két és félszeresére, 7,7 milliárd forintra nőtt, amivel messze a legmagasabb bevételű reklámügynökségnek számítanak. Nőtt a Lounge Design profitja is, 1,15 milliárdról kerek kétmilliárd forintra, ami 75 százalékos bővülést jelent.

A sorból még picit kilóg a McCann Erickson is. Nem az árbevételükkel, hiszen az a 2017es 1,09 milliárd forinthoz képest mintegy 150 millióval csökkent, az adózott eredményük viszont tavaly 1,2 milliárd forintot tett ki, miközben az üzemi eredményük enyhén mínuszos volt. A milliárd feletti eredményt egy pénzügyi műveletnek köszönhetik.

Amennyiben kivesszük a listáról a Lounge Designt és a McCann Ericksont, akkor azért már kicsit szolidabb összpiaci növekedést kapunk. A megkurtított lista alapján az ügynökségek árbevétele hét-, adózott eredménye pedig 11 százalékos bővülést mutatott 2018-ban. Az árbevételre jutó átlagos profi t pedig mindjárt nem 14 százalék, hanem csak 7,7.

Lejt a pálya

A reklámügynökségek elnevezése alapján azt gondolhatnánk, hogy csupa külföldi tulajdonosi hátterű cég uralja a piacot. Valójában azonban a 25-ből mindössze hat társaságnak van külföldi tulajdonosa. Ennél is érdekesebb, hogy a nemzetközi ügynökségek a piaci átlag alatt teljesítettek, az együttes árbevételük hétmilliárd forintot tett ki, ami bő 140 millióval kevesebb a 2017-es bevételüknél.

Az összprofitjuk ugyanakkor a háromszorosára nőtt, legalábbis papíron. Ugyanis itt megint csak a McCann Erickson téríti el egy kicsit az adatokat. Amennyiben kivesszük őket a listáról, akkor mindjárt más végeredményt láthatunk. Ez alapján a megmaradt öt nemzetközi reklámügynökség árbevétele nem csökkent, hanem stagnált a 6,1 milliárd forintos szinten. Az együttes adózott árbevételük pedig tavaly a 2017-esnek csak a 69 százalékát tette ki. Ezzel szemben a 19 hazai hátterű reklámügynökség árbevétele 26 százalékkal, nyeresége 44 százalékkal bővült a tavalyi esztendőben. A messze az átlag felett produkáló Lounge Design nélkül az árbevétel terén kilenc-, az adózott eredménynél 24 százalékos bővülést láthatunk.

Nagy ugrások

Voltak egyébként a Lounge mellett is nagy nyertesei a tavalyi esztendőnek. A Mito Communications 2017-es 1,08 milliárd forintos árbevétele tavaly 1,97 milliárdra ugrott, ami 82 százalékos bővülést jelent. Szintén elégedett lehet a 2018-as évével a Republic Group, hiszen náluk a korábbi esztendő kerek egymilliárd forintos árbevétele 47 százalékkal emelkedett. Rajtuk kívül három ügynökség produkált 20 százalék fölötti bővülést 2018-ban: a Positive Adamsky by Hinora Group 29, a Roxer 28, a HD Group pedig 21 százalékot.

A másik oldalról nézve azért látni visszaeséseket is. A Progressive Studio 2017-ben még egymilliárd forintos árbevételt tudott felmutatni, ez 2018-ban 679 millióra csökkent. A Wonderduck Agency a 2017-es 1,38 milliárd forintos nettó árbevételének tavaly a 84 százalékát érte el. A már emlegetett McCann Erickson a korábbi év árbevételének 87, a Café Communications pedig 88 százalékát tudta elérni.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA