- Hirdetés -

Így néz ki a kreatívügynökségek toplistája

|

- Hirdetés -

A 25 legnagyobb hazai full service és kreatívügynökség 2018-ban együttesen 40,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 20 százalékos bővülést jelent a korábbi esztendőhöz képest. A hazai tulajdonú ügynökségek mind az árbevételük, mind az adózott eredményük terén jobban szerepeltek, mint a nemzetközi hátterű konkurenseik.

Van két szereplő, amelyik kissé felfelé húzza az árbevételi, illetve az eredményességi adatokat. Ahogy a médiaügynökségek között kiugróan magas árbevételt és növekedést tudott felmutatni tavaly a New Land Media, úgy a Lounge csoport full service ügynöksége, a Lounge Design is nagy ugrást produkált. 2018-ban az árbevételük két és félszeresére, 7,7 milliárd forintra nőtt, amivel messze a legmagasabb bevételű reklámügynökségnek számítanak. Nőtt a Lounge Design profitja is, 1,15 milliárdról kerek kétmilliárd forintra, ami 75 százalékos bővülést jelent.

A sorból még picit kilóg a McCann Erickson is. Nem az árbevételükkel, hiszen az a 2017es 1,09 milliárd forinthoz képest mintegy 150 millióval csökkent, az adózott eredményük viszont tavaly 1,2 milliárd forintot tett ki, miközben az üzemi eredményük enyhén mínuszos volt. A milliárd feletti eredményt egy pénzügyi műveletnek köszönhetik.

Amennyiben kivesszük a listáról a Lounge Designt és a McCann Ericksont, akkor azért már kicsit szolidabb összpiaci növekedést kapunk. A megkurtított lista alapján az ügynökségek árbevétele hét-, adózott eredménye pedig 11 százalékos bővülést mutatott 2018-ban. Az árbevételre jutó átlagos profi t pedig mindjárt nem 14 százalék, hanem csak 7,7.

Lejt a pálya

A reklámügynökségek elnevezése alapján azt gondolhatnánk, hogy csupa külföldi tulajdonosi hátterű cég uralja a piacot. Valójában azonban a 25-ből mindössze hat társaságnak van külföldi tulajdonosa. Ennél is érdekesebb, hogy a nemzetközi ügynökségek a piaci átlag alatt teljesítettek, az együttes árbevételük hétmilliárd forintot tett ki, ami bő 140 millióval kevesebb a 2017-es bevételüknél.

Az összprofitjuk ugyanakkor a háromszorosára nőtt, legalábbis papíron. Ugyanis itt megint csak a McCann Erickson téríti el egy kicsit az adatokat. Amennyiben kivesszük őket a listáról, akkor mindjárt más végeredményt láthatunk. Ez alapján a megmaradt öt nemzetközi reklámügynökség árbevétele nem csökkent, hanem stagnált a 6,1 milliárd forintos szinten. Az együttes adózott árbevételük pedig tavaly a 2017-esnek csak a 69 százalékát tette ki. Ezzel szemben a 19 hazai hátterű reklámügynökség árbevétele 26 százalékkal, nyeresége 44 százalékkal bővült a tavalyi esztendőben. A messze az átlag felett produkáló Lounge Design nélkül az árbevétel terén kilenc-, az adózott eredménynél 24 százalékos bővülést láthatunk.

Nagy ugrások

Voltak egyébként a Lounge mellett is nagy nyertesei a tavalyi esztendőnek. A Mito Communications 2017-es 1,08 milliárd forintos árbevétele tavaly 1,97 milliárdra ugrott, ami 82 százalékos bővülést jelent. Szintén elégedett lehet a 2018-as évével a Republic Group, hiszen náluk a korábbi esztendő kerek egymilliárd forintos árbevétele 47 százalékkal emelkedett. Rajtuk kívül három ügynökség produkált 20 százalék fölötti bővülést 2018-ban: a Positive Adamsky by Hinora Group 29, a Roxer 28, a HD Group pedig 21 százalékot.

A másik oldalról nézve azért látni visszaeséseket is. A Progressive Studio 2017-ben még egymilliárd forintos árbevételt tudott felmutatni, ez 2018-ban 679 millióra csökkent. A Wonderduck Agency a 2017-es 1,38 milliárd forintos nettó árbevételének tavaly a 84 százalékát érte el. A már emlegetett McCann Erickson a korábbi év árbevételének 87, a Café Communications pedig 88 százalékát tudta elérni.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....