- Hirdetés -

Így néz ki a kreatívügynökségek toplistája

|

- Hirdetés -

A 25 legnagyobb hazai full service és kreatívügynökség 2018-ban együttesen 40,3 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 20 százalékos bővülést jelent a korábbi esztendőhöz képest. A hazai tulajdonú ügynökségek mind az árbevételük, mind az adózott eredményük terén jobban szerepeltek, mint a nemzetközi hátterű konkurenseik.

Van két szereplő, amelyik kissé felfelé húzza az árbevételi, illetve az eredményességi adatokat. Ahogy a médiaügynökségek között kiugróan magas árbevételt és növekedést tudott felmutatni tavaly a New Land Media, úgy a Lounge csoport full service ügynöksége, a Lounge Design is nagy ugrást produkált. 2018-ban az árbevételük két és félszeresére, 7,7 milliárd forintra nőtt, amivel messze a legmagasabb bevételű reklámügynökségnek számítanak. Nőtt a Lounge Design profitja is, 1,15 milliárdról kerek kétmilliárd forintra, ami 75 százalékos bővülést jelent.

A sorból még picit kilóg a McCann Erickson is. Nem az árbevételükkel, hiszen az a 2017es 1,09 milliárd forinthoz képest mintegy 150 millióval csökkent, az adózott eredményük viszont tavaly 1,2 milliárd forintot tett ki, miközben az üzemi eredményük enyhén mínuszos volt. A milliárd feletti eredményt egy pénzügyi műveletnek köszönhetik.

Amennyiben kivesszük a listáról a Lounge Designt és a McCann Ericksont, akkor azért már kicsit szolidabb összpiaci növekedést kapunk. A megkurtított lista alapján az ügynökségek árbevétele hét-, adózott eredménye pedig 11 százalékos bővülést mutatott 2018-ban. Az árbevételre jutó átlagos profi t pedig mindjárt nem 14 százalék, hanem csak 7,7.

Lejt a pálya

A reklámügynökségek elnevezése alapján azt gondolhatnánk, hogy csupa külföldi tulajdonosi hátterű cég uralja a piacot. Valójában azonban a 25-ből mindössze hat társaságnak van külföldi tulajdonosa. Ennél is érdekesebb, hogy a nemzetközi ügynökségek a piaci átlag alatt teljesítettek, az együttes árbevételük hétmilliárd forintot tett ki, ami bő 140 millióval kevesebb a 2017-es bevételüknél.

Az összprofitjuk ugyanakkor a háromszorosára nőtt, legalábbis papíron. Ugyanis itt megint csak a McCann Erickson téríti el egy kicsit az adatokat. Amennyiben kivesszük őket a listáról, akkor mindjárt más végeredményt láthatunk. Ez alapján a megmaradt öt nemzetközi reklámügynökség árbevétele nem csökkent, hanem stagnált a 6,1 milliárd forintos szinten. Az együttes adózott árbevételük pedig tavaly a 2017-esnek csak a 69 százalékát tette ki. Ezzel szemben a 19 hazai hátterű reklámügynökség árbevétele 26 százalékkal, nyeresége 44 százalékkal bővült a tavalyi esztendőben. A messze az átlag felett produkáló Lounge Design nélkül az árbevétel terén kilenc-, az adózott eredménynél 24 százalékos bővülést láthatunk.

Nagy ugrások

Voltak egyébként a Lounge mellett is nagy nyertesei a tavalyi esztendőnek. A Mito Communications 2017-es 1,08 milliárd forintos árbevétele tavaly 1,97 milliárdra ugrott, ami 82 százalékos bővülést jelent. Szintén elégedett lehet a 2018-as évével a Republic Group, hiszen náluk a korábbi esztendő kerek egymilliárd forintos árbevétele 47 százalékkal emelkedett. Rajtuk kívül három ügynökség produkált 20 százalék fölötti bővülést 2018-ban: a Positive Adamsky by Hinora Group 29, a Roxer 28, a HD Group pedig 21 százalékot.

A másik oldalról nézve azért látni visszaeséseket is. A Progressive Studio 2017-ben még egymilliárd forintos árbevételt tudott felmutatni, ez 2018-ban 679 millióra csökkent. A Wonderduck Agency a 2017-es 1,38 milliárd forintos nettó árbevételének tavaly a 84 százalékát érte el. A már emlegetett McCann Erickson a korábbi év árbevételének 87, a Café Communications pedig 88 százalékát tudta elérni.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

Heszler Róbert

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átadták a Magyar Sajtófotó Pályázat díjait

A 42. Magyar Sajtófotó Pályázat MÚOSZ Nagydíját Mohos Márton, az André Kertész Nagydíjat pedig Erdős Dénes vehette át csütörtökön Budapesten, a pályázat képeiből rendezett kiállítás díjátadóval egybekötött megnyitóján. Mohos Márton, a 24.hu fotósa Fokozódó nyomás...

Oscar-jelölt duó filmje érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: májusban jön a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina képzeletét mindig is apja...

Ezzel az autóval történik a legtöbb baleset

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább...

Kevesebb fizetésemelés – erre számíthatnak idén a munkavállalók

Év elején kevesebb munkaadó ütemezett be idénre fizetésemelést, mint amennyien tavaly fejlesztettek a béreken, és bár továbbra is többségben vannak az emelést tervezők (63%), azonban a béren kívüli juttatások keretösszegét kevesen bővítik – derült...

Egyre sötétebben látják a jövőt a nagyvállalatok

Ismét csökkent a hazai nagyvállalatok éves várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index, aminek hátterében főleg a gazdasági környezet továbbra is negatív megítélése áll. Saját kilátásaikat illetően azonban még mindig enyhe optimizmus, kivárás figyelhető meg....

Itthon is népszerűek a minilakások

Kitart a csekély alapterülettel rendelkező, 10-20 négyzetméter közötti minilakások keresettsége a hazai ingatlanpiacon. 2023-ban a legtöbb, kis alapterülettel rendelkező, megfizethető árú ingatlant kisebb otthonba költözés miatt a vidéki területeken vásárolták a Duna House ügyfelei,...

Izgalmas kalandra vállalkoznak a bringások

Április 20-21-én, éppen a Föld napja előtti hétvégén, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) egy játékra hívja a vállalkozókedvű bringásokat, aminek a keretében megkísérlik körbetekerni a Földet. Nem lehetetlen, és most bárki részt vehet...

Nagyot nőtt az Erste ingatlanalap

A konzervatív befektetési politikának és az árfolyam stabil alakulásának köszönhetően a legnagyobb hazai ingatlanalappá nőtte ki magát az idén húszéves Erste Nyíltvégű Ingatlan Befektetési Alap. A hazai ingatlanalapok közül elsőként ESG minősítést szerző alap...

Így készíthetsz csodás tavaszi képeket a mobiloddal

A Honor jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.Öltözzünk megfelelően – Tény,...

Elindult az Otthontervezők podcast második évada

Április 10-én érkezett az Otthonok & Megoldások brand Otthontervezők című podcastjének második évada, amelynek ismét Dorogi Gabriella a műsorvezetője. A Fundamenta népszerű digitális kiadványa, valamint annak multimédiás platformjai és a podcast is a Marquard...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Május elején rajtol az RTL új kvízműsora

Május 6-tól minden hétköznap este lesz látható az RTL képernyőjén a The Floor – Csak egy maradhat című kvízműsor. A monumentális díszletben zajló izgalmas, fordulatos vetélkedőt Szujó Zoltán vezeti. A Hollandiából indult és a világ...

Átadták a Magyar Sajtófotó Pályázat díjait

A 42. Magyar Sajtófotó Pályázat MÚOSZ Nagydíját Mohos Márton, az André Kertész Nagydíjat pedig Erdős Dénes vehette át csütörtökön Budapesten, a pályázat képeiből rendezett kiállítás díjátadóval egybekötött megnyitóján. Mohos Márton, a 24.hu fotósa Fokozódó nyomás...

Oscar-jelölt duó filmje érkezik a hazai mozikba

Alain Gagnol és Jean-Loup Felicioli, az Egy macska kettős élete (A Cat in Paris) Oscar-jelölt rendezői egy varázslatos animációval jelentkeznek: májusban jön a Nina és a sündisznó titka.A tízéves Nina képzeletét mindig is apja...

Ezzel az autóval történik a legtöbb baleset

A carVertical autóipari adatszolgáltató friss tanulmánya feltárta, hogy melyik autómárkát éri a legtöbb sérülés Magyarországon: a lista élén a BMW járművek állnak. Ez hasonló a többi ország trendjére is, azaz a BMW a leginkább...

Kevesebb fizetésemelés – erre számíthatnak idén a munkavállalók

Év elején kevesebb munkaadó ütemezett be idénre fizetésemelést, mint amennyien tavaly fejlesztettek a béreken, és bár továbbra is többségben vannak az emelést tervezők (63%), azonban a béren kívüli juttatások keretösszegét kevesen bővítik – derült...

Don't Miss

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...

Mi teszi roppant eredményessé a PR-munkát? – interjú Knapcsek Katalinnal

A jól végzett munkában hiszek, a folyamatos visszacsatolásban, értékelésben és a pontos elszámolásban – mondta el az mmonline.hu-nak adott interjúban Knapcsek Katalin. A KNK alapítója és ügyvezető igazgatója beszélt arról is, hogyan alakult üzleti...