Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak.

Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben 113 millió euró volt, nyeresége pedig 13 millió euró. A médiavállalat árbevétele valamivel kevesebb volt a 2021-es, 116 milliós bevételi eredményhez képest, ennek oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő, de ezt a hatást részben ellensúlyozta a vállalat organikus növekedése.

A 2022-es pénzügyi évben az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL tévécsatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 47,2 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 680 millió forintos adózás utáni eredményt könyvelhetett el – derül ki a médiavállalat közleményéből.

 

A tavalyi év legnagyobb termékfejlesztése az RTL számára az RTL+ streamingszolgáltatás elindulása volt. Ez az első hazai streaming platform, amely helyi, magyar nyelvű, kifejezetten a platformra gyártott tartalmakat kínál az előfizetőknek. Indulása óta az RTL+ előfizetői száma az RTL várakozásait felülmúló ütemben növekszik, 2022 decemberében 251 000 volt az RTL+ és RTL+ Active előfizetők száma, 2023 március végére a platform elérte a 277 000-es kumulált előfizetői számot.

A felhasználói adatok alapján egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését. Ehhez a fogyasztói igényhez az RTL egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezik, amit folyamatosan fejleszt és tovább bővít 2023-ban is, lineáris csatornáin és streaming-platformján egyaránt.

A TV2 Csoport tájékoztatása szerint a tavalyi, bizonytalan gazdasági környezetben is pozitív eredménnyel zárta az adóévet a médiatársaság. A médiavállalat adózott eredménye 2022-ben 1,2 milliárd forint volt, 47,8 milliárd forintos árbevétel mellett (2021-ben még 48,9 milliárd forint volt a cég bevétele). A pozitív mérlegeredményben fontos szerepet játszik az elmúlt évek költséghatékonysági intézkedéssorozata, továbbá a disztribúciós és digitális szerződésekből származó bevételek növekedése.

A TV2 Csoport komoly kihívásokkal nézett szembe a munkaerőpiaci környezet változásai és az emelkedő bérköltségek, illetve energia árak miatt, de így is kiemelt fontossággal bírt, hogy megvédje a munkahelyeket. Ezt is sikerült megvalósítani: 2022-ben, a korábbi évekhez hasonlóan átlagosan 354 kolléga dolgozott teljes munkaidőben a vállalatnál.