- Hirdetés -

Ilyen lehet a bőrápolás jövője

|

A tavalyi évet követve, az AVON szépségipari nagyvállalat idén is közzétette a szépség jövőjéről szóló globális kutatásának 2024-ben mért eredményeit. A 7 különböző piacon, több mint 7000 nő megkérdezésével, valamint az AVON szakértői és bőrgyógyász bevonásával készült Future of Beauty jelentés elsősorban a nők bőrápolási döntéseire ható kulturális, gazdasági és társadalmi változásokat vizsgálja és világít rá a bőrápolási trendek nemzetközi alakulására.

Egészség VS. fiatalság

Már az AVON két évvel ezelőtt zajlott Power in Ageing kutatásából is kirajzolódott a pandémia hosszútávú hatásának dedikált trend. 2022-ben a megkérdezett nők fele egyetértett azzal, hogy a világjárvány ráébresztette őket arra, hogy az egészségük fontosabb, mint a kinézetük (50%), és közel háromnegyedük (72%) azt mondta, hogy ennek eredményeképpen inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre akarnak összpontosítani. Ez a tendencia pedig az AVON 2024-es kutatása szerint tovább erősödött. Napjainkban a nők 97%-a elsősorban azért használ bőrápoló termékeket, hogy biztosítsa bőre megfelelő hidratáltságát, szintén 97%-uk pedig bőrük egészségének támogatására. Habár a kutatásból kiderül, hogy a nők 92%-a továbbra is fontosnak tartja az öregedésgátlást, ez a szempont csupán a fontossági sorrend 4. helyét érdemelte ki. Ez a tendencia a kozmetikai kezelések piacán is megmutatkozik, a bőrfeltöltő beavatkozásokkal szemben egyre népszerűbbek a bőrerősítő kezelések, amelyek a szervezettel együttműködve optimalizálják a kollagén, az elasztin és a hialuronsav szintjét bőrünkben, nem egyszerűen pótolják ezeket. Napjaink szépségtrendje nem az idő visszaforgatásának vágyát fejezi ki, sokkal inkább a bőr jó egészségi állapotának hosszabb ideig történő megőrzését támogatja, elfogadja az öregedés természetes folyamatait, és arra fókuszál, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki bőrünk szépségéből.

Fiatalodó bőrápolás

Az AVON jelentéséből egyértelműen kirajzolódik a szépségápolási trendek fiatalodása is. A tudatos bőrápolás, a bőr védelmére és egészségének megőrzésére irányuló törekvések és bőrápolási termékek rendszeres használata egyre fiatalabb korban kezdődik. Míg a 35-54 év közötti megkérdezettek 35%-a azt vallotta, hogy csak 30 éves korában kezdett el öregedésgátló bőrápolási rutint kialakítani, addig a 18-24 éveseknek 50%-a már tizenéves korától gondolkodik valamilyen fajta öregedésgátló, anti-ageing termék használatán.

A szakértők a leghitelesebbek

Habár napjainkban egyre inkább felértékelődik a közösségi média és az influencerek szerepe, az AVON kutatásából kiderül, hogy a tudatos bőrápolás területén napjainkban az igazolt szakértelemmel rendelkezők számítanak a leghitelesebb forrásnak. A megkérdezettek több mint egyharmada (36%) gondolja úgy, hogy az orvosokban és a bőrgyógyászokban, valamint a velük való személyes konzultációban bízik meg legjobban bőrének leghatékonyabb ápolását illetően, és mindössze 5% gondolja az influencereket, véleményvezéreket a leghitelesebb forrásnak. A szakértelem felértékelődését a pandémia hosszútávú következményeként is definiálhatjuk, hiszen a szakértőkhöz való korlátozott hozzáférés hatására sokan kezdtek otthoni kísérletezésbe és saját bőrápolási rutinjuk kialakításába. A sok különböző aktív összetevő használata és a tényleges szakértelem hiánya pedig könnyen vezethetett a bőr természetes védekezőképességének elvesztéséhez, valamint bőrirritáció és bőrproblémák kialakulásához, amely napjainkra visszaszorította az önálló kísérletezési kedvet. A kutatásban résztvevő nők mindössze 20%-a értékelte úgy, hogy elegendő információval rendelkezik a bőrápolási termékek előnyeiről, összetevőiről, valamint arról, mikor kell, vagy tilos használni őket. Ezzel szemben 25% állította, hogy nem tudja, milyen termékek és összetevők segítenek az öregedés elleni küzdelemben.

Költségek optimalizálása

A globális megélhetési válság hatása a 2023-as Future of Beauty jelentésben még csupán a professzionális kozmetikai kezelések visszaszorulásában mutatkozott meg, 2024-ben már az arcápolási termékek vásárlásában is jelentős hatásokat tükröz. A kutatás eredményei alapján, a nők kétféleképpen kezelik a kialakult szűkös pénzügyi helyzetet, első sorban azonos hatású, de megfizethetőbb termékeket vásárolnak, illetve egyszerűsítik rutinjukat, kevesebb terméket használnak, vagy többfunkciós termékeket részesítenek előnyben.

Az ár-érték arányban kedvezőbb termékek keresése a „duplikált termékek”, vagyis a nagynevű és drága szépégápolási márkák termékeire hasonlító, kedvezőbb árú termékek népszerűsödéséhez vezet. Habár általánosan megállapítható, hogy a legtöbb nő szívesen spórol a szépségápolási termékeken, úgy tűnik, hogy az ezredfordulósok és a Z generáció áll a trend élére. A brit Z generáció 64%-a egyetért azzal, hogy a bőrápolási replikák használata jó módja a spórolásnak, a 16-34 év közötti francia nők 54% pedig meg van győződve arról, hogy a prémium- és luxustermékek utánzatai ugyanolyan élményt nyújtanak, mint az eredeti termékek.

A minimalista termékhasználat, azaz a skinimalizmus trendje már 2021-ben megjelent a szépségápolás világában, a megélhetési válság pedig tovább erősítette térhódítását. Az AVON riportja megállapítja, hogy világszerte a nők 63%-a - korosztálytól és kereseti státusztól függetlenül - a skinimalista bőrápolási rutint részesíti előnyben, amely legfeljebb 3 különböző terméket tartalmaz és ezek többfunkciós hatásaira koncentrál. A skinimalizmus elterjedésének hatására manapság egyre több termék összetevőit és formuláját alakítják úgy, hogy egyidőben több problémára is megoldást nyújtsanak, emellett egyre elterjedtebbek az éjszakai és esti rutinban is egyaránt használható krémek és szérumok, így egyre könnyebb a használt termékek darabszámának minimalizálása is.

A fenntarthatóság szerepe

A fenntarthatóság irányába mutató fogyasztói igények a bőrápolási trendekben is megmutatkoznak. Az AVON kutatásában résztvevő nők 78%-a mondta, hogy a bőrápoló termékek fenntarthatósága befolyásolja vásárlási döntéseiket, azonban a figyelembe vett fenntarthatósági szempontok sokrétűek lehetnek, és az, hogy mitől lesz egy termék fenntartható a fogyasztók szerint, nem mindig megalapozott. A természetes összetevők használatát és a fenntarthatóságot gyakran összemossák, és nagyon gyakran feltételezik, hogy a tudomány és a vegyi anyagok a környezet ellenségei. A válaszadók háromnegyede (75%) úgy gondolja, hogy a természetes összetevők jobbak a környezet számára, azonban valójában a tudomány és a szintetikus összetevők gyakran olyan megoldásokat kínálnak, amelyek hatékonyabban kímélik meg a Föld természeti erőforrásainak kimerítését.

Meglepő eredmény, hogy a pénzügyi válság ellenére is, a megkérdezettek 62%-a hajlandó lenne többet fizetni egy fenntarthatóbb bőrápolási termékért. Különösen a Fülöp-szigeteki (77%) és a Dél-afrikai (73%) nőkre jellemző ez a szemlélet. Amikor az okokról kérdezték őket, világszerte a nők háromnegyede (75%) mondta azt, hogy úgy gondolja, hogy a magasabb ár a minőséget tükrözi, így jobb minőségű terméket kap, míg 37% úgy érezte, hogy a drágább ár révén nagyobb eséllyel cselekszik jót. Bár a megfizethetőség lényeges tényező volt azok számára, akik nem lennének hajlandóak többet fizetni egy fenntarthatóbb termékekért, nagyon erősen érzékeltették azt is, hogy nem a fogyasztónak kellene viselnie ezeket a többletköltségeket. Ezen nők majdnem fele (49%) mondta, hogy az üzleteknek kellene vállalniuk a fenntarthatóbb működés költségeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...