- Hirdetés -

Ilyen lehet az e-sport jövője

|

Nagy érdeklődés mellett rendezték meg a Mindshare Médiaügynökség által szervezett e-sport konferenciát a Gamerlandben, ahol a gamerek demográfiai jellemzőiről, az e-sportban rejlő hirdetési, valamint üzleti potenciálról, és a sportág jövőjéről folytak izgalmas beszélgetések és előadások.

Az eseményt Lunczner Ádám, a Mindshare Innovációs Igazgatója nyitotta meg, ismertetve a nap programját és bemutatva néhány érdekes példát a globális márkák gaming világában való megjelenéséről. „Nagyon fontos, hogy a hirdetők nyissanak efelé az új generáció felé, hiszen ők a jövő és a jelen fogyasztói, vásárlói” – emelte ki.

Az előadások sorát Vass Dorottya, a Reacty Digital senior kutatója folytatta, aki az e-sport fiatal generációkra gyakorolt hatását elemezte, kiemelve, hogy miért érdemes a vállalatoknak ebben az irányban is gondolkodniuk. Dorottya prezentációjából megtudhattuk, hogy több mint 810 ezer fő van, aki gamernek tekinthető, és napi rendszerességgel játszik, hétköznaponként ők több mint 3 órát, hétvégénként pedig több mint 5 órát töltenek a virtuális játékok világában. Ugyanakkor az is érdekes adat, hogy amíg a felnőtt lakosság 56%-a szokott sportolni, az e-sport játékokkal játszók 69%-a sportol rendszeresen. A gamerek 83%-a videós tartalmakat néz, 78%-a gaming témájú cikkeket olvas, és 20%-uk rendszeresen köt fogadásokat. Ezek az adatok rávilágítanak arra, hogy a gaming közösség rendkívül aktív online, és hatalmas potenciál rejlik bennük a hirdetők számára.

Gyurasits Réka, a Mindshare stratégiai vezetője az újra gondolt médiatervezésről beszélt, és hangsúlyozta, hogy a hirdetőknek érdemes a gamer szegmens felé nyitniuk. Réka bemutatta azt számunkra, hogy azok közül, akik napi szinten használnak konzolt, több mint 50%-uk ad blockert használ, így nehéz őket online hirdetésekkel elérni és a lineáris TV fogyasztásuk is alacsony, ezért fontos, hogy a saját közegükben szólítsuk meg őket hirdetésekkel, ez pedig a gaming. Ezt követően Steff Luca, a GroupM Programmatic csapatvezetője bemutatta az in-game hirdetési lehetőségeket, valamint esettanulmányokat az Unilever AXE márka sikeres kampányairól.

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a pénzügyi szektor e-sportban rejlő lehetőségeiről tartott előadást. „Az e-sport egy olyan dinamikusan fejlődő terület, amely kiváló platformot biztosít a pénzügyi tudatosság és a digitális pénzügyi szolgáltatások népszerűsítésére” – mondta Horváth-Magyary Nóra.

A rendezvényen a Magyar E-sport Szövetség főtitkára, Biró Balázs György hangsúlyozta, hogy a szervezet hatalmas potenciált lát a magyar e-sportban, és folyamatosan dolgoznak a játékosok és csapatok professzionális szintre emelésén.

Jánosik Gergő, YouTube tartalomkészítő és üdítőital tulajdonos, már 8 éve tölt fel aktívan napi tartalmakat csatornájára, ahol havi 2-4 milliós megtekintések jönnek videóira. 2018-ban belekezdett az egyik álmának megvalósításába, egy saját üdítőital márkát kezdett el építeni. 2020-ban piacra dobta a Tutti Juice üdítőitalát, amely a kezdeti nehézségek után szárnyalni kezdett az országban. „Az e-sport nem csak szórakozás, hanem komoly technológiai és innovációs lehetőségeket is kínál, melyek kiaknázása a jövő kihívása és egyben lehetősége is” – hangsúlyozta Jánosik. Jánosik hozzátette: „A hűséges, összetartó követőbázisomnak köszönhetem, hogy a márkám, a Tutti Juice, mára az ország egyik legismertebb üdítőitalává vált. A következetesség és az, hogy saját magam vagyok a márkám arca, hatalmas marketing előnyt jelentett.”

A kerekasztal-beszélgetés során, amelyet Ránki Dániel, a Sportal.hu munkatársa moderált, Bereznay Dániel, a Mercedes Forma–1-es e-sport csapatának pilótája, Molnár Gábor, Magyarország egyik leghíresebb FIFA-streamere, Mezei Péter, a Budapest Honvéd e-sport szakágvezetője és Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója osztották meg tapasztalataikat a gaming és az e-sport határvonalairól.

Az e-sport világában nem csak a reklámok és a nézettség, hanem a sportfogadás is egyre nagyobb szerepet kap. Bánhegyi Zsófia elmondta, hogy a magyar sportfogadók pozitívan fogadták az e-sport megjelenését kínálatukban. A Covid-járvány alatt bevezetett e-sport fogadási lehetőségek azóta is nagy népszerűségnek örvendenek.

Az eseményzáró részében a résztvevők lehetőséget kaptak, hogy interaktívan is kipróbálhassák magukat különböző játékokban, értékes nyereményekért.

A Mindshare e-sport konferenciája rámutatott, hogy az e-sport nem csak a jövő, hanem már a jelen egyik meghatározó ágazata is, melyben hatalmas üzleti potenciál rejlik a hirdetők és a sportfogadók számára egyaránt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...