- Hirdetés -

Ilyen lehet az e-sport jövője

|

- Hirdetés -

Nagy érdeklődés mellett rendezték meg a Mindshare Médiaügynökség által szervezett e-sport konferenciát a Gamerlandben, ahol a gamerek demográfiai jellemzőiről, az e-sportban rejlő hirdetési, valamint üzleti potenciálról, és a sportág jövőjéről folytak izgalmas beszélgetések és előadások.

Az eseményt Lunczner Ádám, a Mindshare Innovációs Igazgatója nyitotta meg, ismertetve a nap programját és bemutatva néhány érdekes példát a globális márkák gaming világában való megjelenéséről. „Nagyon fontos, hogy a hirdetők nyissanak efelé az új generáció felé, hiszen ők a jövő és a jelen fogyasztói, vásárlói” – emelte ki.

Az előadások sorát Vass Dorottya, a Reacty Digital senior kutatója folytatta, aki az e-sport fiatal generációkra gyakorolt hatását elemezte, kiemelve, hogy miért érdemes a vállalatoknak ebben az irányban is gondolkodniuk. Dorottya prezentációjából megtudhattuk, hogy több mint 810 ezer fő van, aki gamernek tekinthető, és napi rendszerességgel játszik, hétköznaponként ők több mint 3 órát, hétvégénként pedig több mint 5 órát töltenek a virtuális játékok világában. Ugyanakkor az is érdekes adat, hogy amíg a felnőtt lakosság 56%-a szokott sportolni, az e-sport játékokkal játszók 69%-a sportol rendszeresen. A gamerek 83%-a videós tartalmakat néz, 78%-a gaming témájú cikkeket olvas, és 20%-uk rendszeresen köt fogadásokat. Ezek az adatok rávilágítanak arra, hogy a gaming közösség rendkívül aktív online, és hatalmas potenciál rejlik bennük a hirdetők számára.

Gyurasits Réka, a Mindshare stratégiai vezetője az újra gondolt médiatervezésről beszélt, és hangsúlyozta, hogy a hirdetőknek érdemes a gamer szegmens felé nyitniuk. Réka bemutatta azt számunkra, hogy azok közül, akik napi szinten használnak konzolt, több mint 50%-uk ad blockert használ, így nehéz őket online hirdetésekkel elérni és a lineáris TV fogyasztásuk is alacsony, ezért fontos, hogy a saját közegükben szólítsuk meg őket hirdetésekkel, ez pedig a gaming. Ezt követően Steff Luca, a GroupM Programmatic csapatvezetője bemutatta az in-game hirdetési lehetőségeket, valamint esettanulmányokat az Unilever AXE márka sikeres kampányairól.

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a pénzügyi szektor e-sportban rejlő lehetőségeiről tartott előadást. „Az e-sport egy olyan dinamikusan fejlődő terület, amely kiváló platformot biztosít a pénzügyi tudatosság és a digitális pénzügyi szolgáltatások népszerűsítésére” – mondta Horváth-Magyary Nóra.

A rendezvényen a Magyar E-sport Szövetség főtitkára, Biró Balázs György hangsúlyozta, hogy a szervezet hatalmas potenciált lát a magyar e-sportban, és folyamatosan dolgoznak a játékosok és csapatok professzionális szintre emelésén.

Jánosik Gergő, YouTube tartalomkészítő és üdítőital tulajdonos, már 8 éve tölt fel aktívan napi tartalmakat csatornájára, ahol havi 2-4 milliós megtekintések jönnek videóira. 2018-ban belekezdett az egyik álmának megvalósításába, egy saját üdítőital márkát kezdett el építeni. 2020-ban piacra dobta a Tutti Juice üdítőitalát, amely a kezdeti nehézségek után szárnyalni kezdett az országban. „Az e-sport nem csak szórakozás, hanem komoly technológiai és innovációs lehetőségeket is kínál, melyek kiaknázása a jövő kihívása és egyben lehetősége is” – hangsúlyozta Jánosik. Jánosik hozzátette: „A hűséges, összetartó követőbázisomnak köszönhetem, hogy a márkám, a Tutti Juice, mára az ország egyik legismertebb üdítőitalává vált. A következetesség és az, hogy saját magam vagyok a márkám arca, hatalmas marketing előnyt jelentett.”

A kerekasztal-beszélgetés során, amelyet Ránki Dániel, a Sportal.hu munkatársa moderált, Bereznay Dániel, a Mercedes Forma–1-es e-sport csapatának pilótája, Molnár Gábor, Magyarország egyik leghíresebb FIFA-streamere, Mezei Péter, a Budapest Honvéd e-sport szakágvezetője és Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója osztották meg tapasztalataikat a gaming és az e-sport határvonalairól.

Az e-sport világában nem csak a reklámok és a nézettség, hanem a sportfogadás is egyre nagyobb szerepet kap. Bánhegyi Zsófia elmondta, hogy a magyar sportfogadók pozitívan fogadták az e-sport megjelenését kínálatukban. A Covid-járvány alatt bevezetett e-sport fogadási lehetőségek azóta is nagy népszerűségnek örvendenek.

Az eseményzáró részében a résztvevők lehetőséget kaptak, hogy interaktívan is kipróbálhassák magukat különböző játékokban, értékes nyereményekért.

A Mindshare e-sport konferenciája rámutatott, hogy az e-sport nem csak a jövő, hanem már a jelen egyik meghatározó ágazata is, melyben hatalmas üzleti potenciál rejlik a hirdetők és a sportfogadók számára egyaránt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Milliós bírságot kaphatnak a cégek

Ugyan június 30-án lejárt Kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvényben meghatározott első fontos határidő, a cégvezetőknek azonban még van idejük pótolni a mulasztást, és időben megkezdeni a felkészülést a támadások elhárítására - nem mellesleg...

Olimpia a Maxon – egyetlen pillanatról sem kell lemaradnunk

Magyarországon csak a WBD streamingplatformján, a Maxon érhető el mind a 762 sportesemény, 329 éremosztó versenyszám és a 19 versenynapon át tartó, 3800 órányi élő közvetítés. A Max technikai újításai közé tartozik a dedikált...

Ezt kínálja idén a Campus Fesztivál

Huszonegy programhelyszínen 295 zenei produkció várja majd a bulizni vágyókat az idei debreceni Campus Fesztiválon, amit július 24-27. között rendeznek meg a Nagyerdőben. Idén növekszik a külföldi előadók száma: 13 különböző országból, 16 nemzetközi...

Így látják helyzetüket és a piacot a PR-guruk – 1. rész

Összeállításunkban a top PR-cégek vezetői értékelik az előző évet, és mesélnek arról, mi jár most a fejükben, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki vállalkozásukból. Beszéltek még a hitelességről, a magabiztosságról és a közösségi...

Nem tudják elkölteni a pénzüket a SZÉP kártyások

Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még így sem tudják a kártyabirtokosok felhasználni a havi jóváírásukat. Így tovább emelkedett a K&H SZÉP kártyákkal felhasználható keret, ami csaknem eléri a 9 milliárd...

Hatalmas küzdelem volt a Balatonban

120 ezren nézték az élő közvetítést és több mint félmillióan látták a közösségi médiában az év legnagyobb és legrangosabb vitorlásversenyét, az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyet a Forma 1-es autóversenyekhez hasonlítható izgalmas csata végén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Milliókról dönthetnek a vásárlók

Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli lakos sorsa, melyről a Tesco üzletekben leadott szavazatukkal dönthetnek. Július 15-én indult ugyanis az áruházlánc „Ön választ, mi segítünk” közösségi programjának szavazási szakasza. A...

Újított a K&H

A hazai pénzintézetek között elsőként új vállalatirányítási rendszert vezetett be a K&H. Az újgenerációs, memóriaalapú SAP S/4HANA rendszer valós idejű adatelemzést és előrejelzést tesz lehetővé, a Fiori felhasználói felület pedig személyre szabható webes és...

Különleges programok az ország egyik legszebb helyén

Az ország talán legnépszerűbb kirándulóhelye minden évszakban izgalmas kalandokat, a nyugalomra vágyóknak pedig teljes kikapcsolódást kínál. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően megszámlálhatatlan lovasprogram, kerékpáros túrák, lebilincselő gyerekprogramok várják a látogatókat. Szeptemberben pedig 1984 után...

Legendás pankrátorok érkeznek a képernyőkre

Minden eddiginél több pankrációs doku-sorozat és a WrestleMania legendás részei is érkeznek a Network4 Media Group műsorára nyár közepétől. A műsorok mindegyike hazai premier, ráadásul magyar kommentárt vagy feliratot is kapnak. A World Wrestling...

Rengeteg ügyfelet veszíthetnek a bankok

Az új illetékintézkedésekkel a devizaügyletek mind nagyobb részét külföldi szolgáltatóhoz vihetik a privátbanki és affluens ügyfelek, ráadásul erre a nemzetgazdaságilag fontos ügyfélszegmensre a határon átnyúló vagyonkezelési szolgáltatók is kivethetik a hálójukat - hívja fel...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...