Nem követi az RTL Klub példáját a TV2, náluk nem jelennek majd meg a pártok politikai hirdetései az országgyűlési választások kampányidőszakában. A Hír TV is így döntött, az ATV viszont szintén beszáll a kampányba.
Nem tesz közzé politikai reklámokat a 2018-as választások kampányidőszakában a TV2 Média Csoport Zrt. a portfóliójába tartozó médiaszolgáltatásokban és sajtótermékekben – erről tájékoztatta a társaság a 24.hu-t. A döntés azt jelenti, hogy a vállalathoz tartozó 11 csatornán, illetve az online felületeiken sem találkozhatunk majd a pártok hirdetéseivel. Ez azt jelenti, hogy a TV2 követi a négy évvel ezelőtti magatartását, ami annak fényében érdekes, hogy ugyanakkor a cég csatornáin rendszeresen futnak kormányzati kampányok, és az állami reklámköltés fő kedvezettjének számítanak a televíziós piacon.
A hvg.hu összeállítása szerint az ATV ugyanakkor szakít a négy évvel ezelőtti gyakorlattal és lehozza majd a pártok hirdetéseit. Elzárkózik viszont ettől a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hír TV.
A törvény szerint az M1, a Kossuth rádió és a Duna Tv kötelezően azonos terjedelemben, és ingyenesen adja a parlamenti választásokon induló pártok reklámjait. Az országosan elérhető kereskedelmi médiaszolgáltatók ugyan választhatnak, hogy sugároznak-e ilyen hirdetéseket vagy sem, azonban ha úgy döntenek, hogy igen, akkor az ő esetükben is feltétel az ingyenesség, és az egyenlőség elve.
A hvg.hu összeállítása szerint a csatornák naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra között kezdődő idősávokban, megszakítás nélkül kötelesek biztosítani a politikai reklámok közzétételét, összesen 470 percben. Ez lényegében ennyi reklámidő kiesést jelent a kampányba beszálló csatornáknál, ami értelemszerűen komoly versenyhátrány lehet a másképp döntő riválisokkal szemben. Kérdés az is, hogy a nézők hogyan értékelik majd a megszakítás nélküli politikai kampányblokkokat.
Az M-RTL január 22-én közleményben jelentette be, hogy az RTL Klubon futnak majd a pártok hirdetései, és az rtlklub.hu online felületen is lesz lehetőség fizetett politikai hirdetés megjelenítésére. Arról azonban nem közöltek semmit, hogy mi áll a döntés hátterében.
A tévécsatornákat üzemeltető médiacégek február 17-ig jelezhetik, hogy sugározzák-e a pártok hirdetéseit a kampányidőszakban.