- Hirdetés -

Ilyen munkahelyre vágynak a fiatalok

|

- Hirdetés -

Vajon mi motiválja leginkább a pályakezdőket és a fiatal dolgozókat? A kihívásokat keresik vagy az anyagi juttatások a mérvadók? Tényleg a home office a jövő irodája? A Brain Bar széleskörű kutatást végzett az Y és Z generáció körében, amelynek eredményei megcáfolják, amit eddig a fiatal munkavállalók preferenciáiról gondoltunk.

A jövőfesztiválra évről évre ingyenesen látogathatnak el a diákok egy rövid kérdőív kitöltéséért cserébe, amely arra irányult, hogy milyen tényezők motiválják a mostani fiatalokat a munkavégzés és a jövőbeli karrierterveik kapcsán. A kutatás a Brain Bar 2019-es rendezvényeire jelentkező diákok válaszain alapult: a több mint 3200 válaszadó közül 52% az Y generáció (1981-1996 között születettek), 47% pedig a Z generáció (1997-2010 között születettek) közül került ki, többségük felsőoktatásban tanuló magyar diák.

Minél nagyobb a munkahely, annál jobb?

Ami a felmérést kitöltők elhelyezkedési preferenciáit illeti: 34% középvállalatoknál, 31% pedig nagyvállalatoknál tudja elképzelni a jövőjét. Mindössze egyharmad az aránya azoknak, akik 50 munkavállaló alatti, kisebb cégnél szeretnének dolgozni. A kisvállalkozásokat 27% választaná, míg mikrovállalkozásokkal csak 8% tervezne.

Csakis előre!

A leendő munkavállalókat nem csupán a biztos jövedelem motiválja, leginkább a kihívásokat és az izgalmas lehetőségeket keresik. Jobb pozíció esetén egyértelműen váltanának, ám a magasabb fizetés helyett két másik indok is hangsúlyosabbnak tűnik. A kitöltők 89%-a váltana, ha a munka és magénélet közti egyensúlyt ezzel kedvezőbbé tehetné; és 90% mondta azt, hogy szakmai előrelépés esetén azonnal váltana. A teljes munkaidős foglalkoztatottság ennek ellenére általánosan kedvelt elképzelés, az áhított munkahelyen azonban a rugalmasság, az otthoni munkavégzés és a versenyképes fizetés egyaránt megtalálhatók. A home office lehetőségét például a kitöltők 74%-a támogatja.

A főnök legyen mentor

Az Y és Z generáció fiataljainak ugyanis nem mindegy, hogy munkahelyükön engedelmeskedni kell, vagy kollégáknak tekintik őket. A „főnökösködő” felettes helyett inkább egy mentorfigurát képzelnek el a megkérdezettek: egy segítőkész, tapasztalt és motiváló vezetőt, aki a hatékony ösztönzés mellett empátiával közelít a kollégák felé. A Z generáció tagjai a megértő és barátságos attitűdöt sokkal fontosabbnak tartják, mint idősebb társaik – utóbbiak a vezetői képességeket és a közvetlenséget tartják előbbre valónak.

Megfogalmazott félelmek

A jövő azonban nem csupán a lehetőségeket jelenti a kitöltők számára: mindkét nemzedék jelentősnek találja a környezeti kihívásokat, egész emberiséget érintő kérdéseket. Az Y generáció tagjai inkább a „klímaváltozás” kifejezést használják, míg a Z-k többnyire „globális felmelegedésként” hivatkoznak a problémára. A túlnépesedés (6-7%) és a mesterséges intelligencia térnyerése (6-7%) szintén megjelent a válaszok között, de alig hasonlítható a környezetvédelmi aggályokhoz, amely veszélyforrások összesen több, mint 40%-ot tesznek ki.

A közösségi média a mindennapok része

A közösségi média továbbra is meghatározó része a fiatalok életének, a különböző applikációk nélkül ma már nehezen elképzelhető a munka, tanulás vagy akár egy szabadidős program. Ez a megkérdezett fiatalok körében sincs máshogy: 90 százalékuk használja a különböző közösségi média alkalmazásokat. Az Instagramot intenzívebben használja a Z generáció, az Y-ok pedig a LinkedIn-re pillantanak többet. A Snapchat és Twitter használata itthon elenyésző számot mutat.

A személyes küldetések jelentik a fiatalok jövőjét

Adam Smiley Poswolsky amerikai bestsellerszerző, coach és generációs szakértő a Brain Bar Career Night rendezvényen beszélt az aktuális karrierkérdésekről. Előadásából kiderült, hogy globális szinten a munkavállalók 80 százaléka elégedetlen jelenlegi munkájával, ami a pályakezdőket és az egyetemistákat egyaránt érinti. A szakember tanácsai alapján a sikeres karrier jövőjét a személyes küldetés kialakítása és az egyéni értékek megteremtése jelenti. Ebben a Z generáció előnnyel indul, hiszen, ahogy a szakember elmondta, ez a korosztály már leginkább célokkal motiválható, és sokkal sikeresebben képviselik saját érdekeiket, mint az előző generációk tagjai. Az ismert coach felhívta a figyelmet arra, hogy – korosztálytól függetlenül – az értelmes, saját céljainak leginkább megfelelő, értékteremtő pozíciókban teljesedhetnek ki a munkavállalók.

A 2020-as Brain Bar jövőfesztiválra az early bird jegyek már elérhetők a Brain Bar oldalán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Párizsra figyel a futballvilág

Ma este adják át a labdarúgás egyik legfontosabb és legértékesebb egyéni elismerését, az Aranylabdát. A vörös szőnyeges bevonulást 18:45-től, a díjátadó gálát 20:30-tól a Spíler 1 TV és a szlovén Planet TV közvetíti élőben,...

Budapest az élen az élhetőségi rangsorban

A nyugati országrész és a főváros kedvezőbb helyzetét mutatja a Takarék Index 2021-es élhetőségi rangsora. Az összkép Budapesten a legkedvezőbb, de a veszprémi és a debreceni járás is az élmezőnyben szerepelt. Az elemzők azt vizsgálták,...

Hamarosan indul a Cartoon Network új sorozata

A Cartoon Network decemberben vadonatúj rajzfilmsorozatot mutat be, amelyben új helyzetben találkozhatunk olyan Hanna-Barbera-rajzfilmek szereplőivel, mint a Foxi Maxi, a Maci Laci, a Turpi úrfi, az Atom Anti vagy a Jonny Quest. Többükkel több...

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre...

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor élő adás nézettség

Nézettség: RTL-es produkció az élen

Az X-Faktor volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Az RTL Klub egy filmmel is egész jó nézőszámot ért el, a TV2-n pedig erősen kezdett a Farm VIP. A korábbi héthez képest az RTL Klub és...

Párizsra figyel a futballvilág

Ma este adják át a labdarúgás egyik legfontosabb és legértékesebb egyéni elismerését, az Aranylabdát. A vörös szőnyeges bevonulást 18:45-től, a díjátadó gálát 20:30-tól a Spíler 1 TV és a szlovén Planet TV közvetíti élőben,...

Budapest az élen az élhetőségi rangsorban

A nyugati országrész és a főváros kedvezőbb helyzetét mutatja a Takarék Index 2021-es élhetőségi rangsora. Az összkép Budapesten a legkedvezőbb, de a veszprémi és a debreceni járás is az élmezőnyben szerepelt. Az elemzők azt vizsgálták,...

Hamarosan indul a Cartoon Network új sorozata

A Cartoon Network decemberben vadonatúj rajzfilmsorozatot mutat be, amelyben új helyzetben találkozhatunk olyan Hanna-Barbera-rajzfilmek szereplőivel, mint a Foxi Maxi, a Maci Laci, a Turpi úrfi, az Atom Anti vagy a Jonny Quest. Többükkel több...

Készlethiányt és áremelkedést hoz a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA