A 18-49 éveseknél és főműsoridőben – szűk előnnyel – nyerte a hetet az RTL, de a többi célcsoportnál a TV2 végzett az élen. Az RTL-t nagyban segítette, hogy egész jó nézőszámot hozott Az Árulók. A két csatorna hétvégi nagyszabású műsorai nagyon különbözően teljesítettek az egyes korosztályoknál.
Egy héttel ezelőtt még arról írtunk, hogy a TV2-nek minden célcsoportnál kényelmes előnye volt. A múlt héten már szorosabban alakult a nézettségi verseny. A célcsoportok többségénél a TV2 végzett az élen, a kivételt a főműsoridő és a 18-49 évesek jelentették, ahol az RTL 14,7 százalékos, a TV2 14,5 százalékos heti közönségarányt hozott össze, azaz mindössze 0,2 százalékpontot tett ki a különbség. A 18-59 éveseknél a TV2-é volt a főműsoridő, 1,2 százalékpont előnnyel.
Az egyes napokat külön nézve a 18-49 éveseknél kedden, szombaton és vasárnap nyerte meg az RTL a főműsoridőt, míg a többi napon a TV2 ért el magasabb share-t. A 18-59 éveseknél a hétfőtől péntekig a TV2, szombaton és vasárnap az RTL nyert. A teljes lakosságnál pedig minden este a TV2-é volt. Komplett csatornaportfóliók terén minden összevetésben jobb eredményt produkált a TV2 Csoport.
Még egy apró érdekesség: rendhagyó módon, teljes napon a 18-49 és a 18-59 évesek között is beverekedte magát a Top 10 csatorna közé az ID (Investigation Discovery). A Warner Bros. Discovery csatornája a 18-49 éveseknél 1,3 százalékos, a 18-59 éveseknél 1,4 százalékos heti share-t ért el.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,9 | 19 | 14,5 |
RTL | 14,7 | 13,1 | 14,7 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 39. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,5 | 13,7 | 10,7 |
RTL | 8,8 | 8 | 8,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 25,2 | 26,4 | 24,4 |
RTL Magyarország | 19,3 | 16,9 | 19,3 |
AMC Networks | 5,3 | 5,2 | 5,1 |
MTVA | 4,1 | 8,8 | 3,3 |
Network4 | 4,1 | 5,3 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,4 | 3,6 | 3,0 |
Antenna Entertainment Group | 3,1 | 2,5 | 2,8 |
Paramount Global | 2,5 | 2,2 | 3,2 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,9% / 14,4% (17,8% / 14,9%)
Tények Plusz – 13,8% / 11% (14,5% / 12,7%)
Ázsia Expressz – 18% / 16,7% (18,5% / 18,5%)
A Kísértés – 14,4% / 15,6% (13,7% / 15%)
RTL
Híradó – 17,2% / 13,7% (18,5% / 15,6%)
Fókusz – 12,9% / 11,9% (11,5% / 10,1%)
Az Árulók – 16,1% / 17,3%
Házasodna a gazda – 10,6% / 9,9% (korábbi héten a Kabát FC: 5,7% / 5,3%)
Az Árulók tavaly az RTL egyik sikerműsorának számított. A második évad 12 epizódját heti 4 részenként adják le, így el lehet húzni három hétre a szériát. Majd utána elvileg jön a civil szereplős évad is. Ahogy a fentiekből látható, Az Árulók hozta azt, amit várni lehetett tőle, még úgy is, hogy erős ellenfelet kapott. A kereskedelmi célcsoportnál nagyon hasonlóan teljesített Az Árulók és az Ázsia Expressz.
Szintén visszatérő műsor volt az RTL-en a Házasodna a gazda. A Kabát FC-hez képest kiugróan jól teljesített, viszont a csatornaátlagot nem sikerült megugrania, hiába kapott erős felvezetőműsort. Pénteken a Fort Boyard nem teljesített valami jól, a 18-49 és a 18-59 éveseknél is 10,6 százalékot tett ki a műsor share-je.
Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 27,1 százalékos, a 18-59 éveseknél 25,4 százalékos, a teljes lakosságnál 19,4 százalékos közönségarányt hozott. Ugyanennél a három célcsoportnál a Sztárban Sztár All Stars 14,6 százalékot, 16,5 százalékot és 23,1 százalékot ért el. Azaz folytatódott, amit a korábbi hetekben láthattunk: a 18-49 éveseknél nagy előnnyel nyert az X-Faktor, viszont a teljes lakosságnál a Sztárban Sztár All Stars produkált jobb számokat.
A Sztárbox (összevonva nézve az első és a második részt) a 18-49 éveseknél 18,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 17,5 százalékos, a teljes lakosságnál 14 százalékot produkált. A Megasztár ugyanezeknél a célközönségeknél 18,2 százalékot, 20,4 százalékot és 22,8 százalékot ért el. Tehát a 18-49 éveseknél a Sztárbox, a 18-59 éveseknél és a 4+-nál a Megasztár szerepelt jobban.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsora az X-Faktor volt 363 ezres és 493 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál a Megasztár végzett az élen, ami 955 ezer nézőt vonzott.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 493 908 | 25,4 |
MEGASZTÁR | TV2 | 438 470 | 20,4 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 369 674 | 19,0 |
SZTÁRBOX | RTL | 357 512 | 17,5 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 319 140 | 16,5 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 300 062 | 16,5 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 297 262 | 15,5 |
A KÍSÉRTÉS | TV2 | 265 236 | 16,1 |
HÍRADÓ | RTL | 255 389 | 15,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 235 851 | 12,3 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
MEGASZTÁR | TV2 | 955 432 | 22,8 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 877 812 | 22,3 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 837 484 | 23,1 |
X-FAKTOR | RTL | 758 027 | 19,4 |
TÉNYEK | TV2 | 661 243 | 18,9 |
HÍRADÓ | RTL | 632 842 | 23,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 609 851 | 18,4 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 607 647 | 15,4 |
SZTÁRBOX | RTL | 541 169 | 14,0 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 492 182 | 12,9 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 363 394 | 27,1 |
MEGASZTÁR | TV2 | 266 980 | 18,2 |
SZTÁRBOX | RTL | 265 592 | 18,9 |
AZ ÁRULÓK |
RTL | 231 898 | 18,3 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 227 782 | 17,4 |
A KÍSÉRTÉS | TV2 | 199 381 | 17,6 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 181 692 | 14,6 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 173 201 | 13,7 |
HÍRADÓ | RTL | 147 578 | 13,3 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 137 831 | 12,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás