- Hirdetés -

Ilyen se volt mostanában: nyerte a hetet a TV2

|

Ugyan csak 0,2 százalékponttal, de jobb főműsoridős közönségarányt ért el múlt héten a TV2, mint az RTL Klub. Utóbbi a szombat és a vasárnap estét tudta csak megnyerni.

Tulajdonképpen fej-fej mellett végeztek, de ha úgy vesszük, hogy egálban vannak, akkor is meglehetősen nagy változás történt rövid idő alatt az RTL Klub és a TV2 versenyében. Az őszi szezonban ugyanis még rendre 5-6 százalékpontokat vert főműsoridőben az RTL Klub a TV2-re, s ez az előny mostanra teljesen eltűnt.

Gyakorlatilag felcserélődtek a szerepek, mert a TV2 esti műsorai kezdtek olyan közönségarányt hozni, mint amit az RTL Klubtól szokhattunk meg, és fordítva. Hétfőtől péntekig nyerte az estéket a TV2, a hétvégét pedig behúzta az RTL Klub – ősszel még ez is fordítva volt.

A főműsoridők is jól mutatják, hogy mennyire feje tetejére állt hirtelen minden. Az RTL Klub hagyományosan a 19:00 és 23:00 közötti időszakot, a TV2 pedig a 18:00 és 22:59 közötti sávot tekinti főműsoridőnek. Nemrég még mindkét időszak az adott csatornának kedvezett, most viszont jobban járnának a másik főműsoridejével.

A 18-49 éveseknél és teljes napon egyébként az RTL Klub nyerte a hetet (RTL Klub: 9,9%, TV2: 9%), de nem sokkal, illetve hát pont az RTL szokta kommunikálni azt, hogy nekik a főműsoridő a lényeg.

2. hét / 1. hét / 52. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 12,7% / 12,5% / 14,8%
TV2 – 12,9%/ 11,8% / 11,1%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (2. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 20,8% (20,8%)
Fókusz – 16,7% (18,5%)
Barátok közt – 12,9% (11,4%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,7% (11,8%)

TV2
Tények – 13,5% (13,5%)
A Piramis – 19% (16,9%)
Pénzt vagy éveket – 15,3% (15,1%)
Tények Extra – 7% (7,8%)

Ahogy a fentiekből látszik, az őszi szezont szinte csak az RTL Híradó-Tények meccs idézi, előbbi lazán veri az utóbbit. Jól szerepel a Fókusz is, hiszen messze megugorja a csatornaátlagot, de egy nap kivételével nem nyerte a sávját.

A TV2-n a Tények után kezdődő Piramis tovább erősödött, a 19 százalékos heti átlaga elég jónak számít, korábban az RTL-es műsorok hoztak ennyit ebben a műsorsávban. A TV2-n a Pénzt vagy éveket ugyan gyengébb a Piramisnál, de a csatornaátlag felett teljesít.

Az RTL Klub hétköznapjait a Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest páros húzza le. A Barátok közt ugyan tudott javítani a közönségarányán a korábbi héthez képest, de még mindig messze van attól, ami várható lenne tőle. (Ahogy múlt héten írtuk, nagy valószínűséggel az őszi szezon 22 óra körüli kezdési időpontja kezdte ki a nézettségét).

A tavalyinál két órával korábbi sávban gyógyulgató Barátok közt múlt héten átlagosan 192 ezres nézettséget produkált a 18-49 éveseknél, ami több a korábbi hét 187 ezres nézőszámánál, de azért nem sokkal. A tavalyi év hasonló időszakának 278 ezres átlagos nézőszámánál meg sokkal kevesebb mindkettő (a tavalyi év második hetében a legnézettebb műsor volt a Barátok közt), de még múlt nyári pangás idején is 200 ezer feletti átlagokat produkált a műsor.

A hét legnézettebb műsora címmel az RTL Híradó vasárnapi adása büszkélkedhet mind a 18-49 évesek, mind a teljes lakosság körében. A hírműsor 322 ezer, illetve 1,04 millió nézőt vonzott.

A 18-49 éveseknél a műsoros toplista második helyén a Pénzt vagy éveket hétfői adása áll 290 ezer, harmadikon pedig a pénteki Piramis 287 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a múlt keddi Piramis volt a második legnézettebb műsor (942 ezer néző), a hétfői Tények pedig a harmadik (872 ezer néző).

Még érdemes megemlíteni a két csatorna saját gyártású heti sorozatait is. Az RTL Klubon a Válótársak 228 ezer 18-49 éves nézőt érdekelt, 15,2 százalékos közönségarány mellett. Ezzel a csatorna hatodik legnézettebb műsora volt a kereskedelmi célcsoporton belül.

A TV2-n a Korhatáros szerelem 225 ezres nézőszámot és 13,2 százalékos közönségarányt produkált, így a 18-49 éveseknél a csatorna harmadik legnézettebb műsorának számított.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...