Bár az országgyűlési választás kampányidőszaka hivatalosan február 17-én kezdődött, az első választási hirdetések csak március 21-én jelentek meg – derül ki az NMHH tanulmányából. Az első szpot a Momentum reklámja volt. A kampányidőszakban összesen 895 – a televíziókban 655, a rádióban 240 – alkalommal jelent meg hirdetés.
Az országos közszolgálati médiaszolgáltatónak kampányidőszakban kötelező közzétenni a politikai reklámokat, míg a kereskedelmi médiaszolgáltatók nem kötelesek sugározni, de vállalhatják azt. Így idén a Duna Televízió és a Kossuth Rádió mellett az ATV és az RTL Klub is biztosította a választási hirdetések közzétételét. A választásokon induló huszonhárom országos listát állító jelölőszervezetből hat nem élt a hirdetési lehetőséggel.
A legtöbb hirdetés a Duna Televízió (265) kínálatában kapott helyet, amelyet a Kossuth Rádió (240), az RTL Klub (209), majd az ATV (181) követett a sorban. A pártok többféle hosszúságú rádiós és televíziós szpotot is készítettek, összesen 55 félét, amelyek közül a DK „Újra megcsináljuk!” szlogenű televíziós szpotja (90 alkalom) és a KÖSSZ „Kell az Összefogás Párt! Válassz!” jelszavú rádiós reklámja (30 alkalom) jelent meg leggyakrabban.
A televíziós és rádiós hirdetési gyakoriságot tekintve a DK bizonyult a legaktívabbnak, a párt kétféle reklámját összesen 119 alkalommal tették közzé, a második a LMP volt, háromféle szpottal 88 alkalommal jelentkezett, amelyet a Jobbik, majd az Együtt követett 77 és 74 hirdetéssel. Az MSZP-Párbeszéd 71 megjelenéssel az ötödik, a Fidesz-KDMP megosztva a KÖSSZ-szel 70 felbukkanással a hatodik leggyakrabban szereplő szervezet volt.