- Hirdetés -

Indul a bizalmi autómegosztás

|

- Hirdetés -

A brit prémiumgyártó a spanyol fővárosban állítja rendszerbe félezer gépkocsiból álló szolgáltatás-innovációját: a MINI Sharing lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok játszi könnyedséggel megosszák családtagjaikkal, barátaikkal és kollégáikkal kedvenc négykerekűjüket.

A MINI modelljeit a világ minden táján a vezetés gokartosan egyedi élménye járja át, amely még a legegyhangúbb utazásokat is felejthetetlen emlékekké varázsolja. A brit prémiumgyártó most mindezt egy vadonatúj szolgáltatás-innovációval emeli új szintre, amely a MINI-tulajdonosok osztatlan életérzését a családtagok, barátok és kollégák számára is kézzelfogható közelségbe hozza. A MINI Sharing fantázianévre keresztelt okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI tulajdonosának közeli hozzátartozói és ismerősei – előzetes jóváhagyás után – okostelefonjukkal kinyissák és beindítsák az adott modellt.

A bizalmi autómegosztás alapötletét a MINI egyelőre kísérleti projektként indítja útnak Madrid utcáin, ahol a tesztelésben résztvevő tagok hétköznapi körülmények között tehetik próbára a rendszer létjogosultságát és működési sajátosságait. A koncepciót ötszáz darab új MINI modellre tervezték, a brit prémiummárka ezért a kísérletben a 2018 márciusa után gyártott MINI-k tulajdonosaira és ismerőseikre számít. A tesztelésben résztvevő modelleket a gyártó utólagosan egy MINI Sharing Module elnevezésű, központi autómegosztó modullal szereli fel, amely lehetővé teszi az adott gépkocsi okostelefonnal történő kinyitását és beindítását.

A spanyol fővárosban megszerzett tapasztalatok fontos információkkal és javaslatokkal szolgálnak majd a szolgáltatás-innováció globális kiterjesztéséhez. „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a BMW Group már idejekorán felismerte a digitális mobilitási szolgáltatások térnyerésében rejlő lehetőségeket, mialatt az automatizált járművezetésre képes, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású és intelligens szolgáltatásokkal kiegészített járműkoncepciók kifejlesztése iránti elköteleződésével piacvezető iránymutatóként formálja a személyes mobilitás jövőképét.

A MINI Sharing okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI modellek tulajdonosai maximum tíz, általuk választott ember számára hozzáférhetővé tegyék négykerekű kedvencüket, a jelöltek pedig saját okostelefon-alkalmazásukban látják az autó naptárát. A bizalmi autómegosztásban résztvevő családtagok, barátok és kollégák az okostelefon-alkalmazáson keresztül, néhány egyszerű lépéssel foglalhatják le az autót egy vagy több, általuk választott időpontra, majd miután a tulajdonos jóváhagyta a foglalást, az alkalmazás megmutatja a gépkocsi pontos helyzetét és gyalogos útvonal-tervezést is felkínál. Az okostelefon, amelyre a felhasználó letöltötte a MINI Sharing alkalmazást, az adott modellhez érkezve kulcsként funkcionál: a készülék és a MINI között létrejövő Bluetooth-kapcsolat lehetővé teszi az ajtók kinyitását, majd az autó beindítását a billenőkapcsolókkal.

A MINI modell tulajdonosa egyéni belátása szerint úgy is dönthet, hogy megjelöl a MINI Sharing okostelefon-alkalmazás felhasználói között VIP tagokat, akik előzetes jóváhagyás nélkül is lefoglalhatják az adott autót.

Az utazás végeztével a felhasználók egy, a tulajdonossal előre egyeztetett helyszínen parkolják le a MINI modellt, amelyet az okostelefon-alkalmazáson keresztül tudnak leállítani és bezárni is. A MINI Sharing alkalmazás ekkor elkészíti az utazásról szóló jelentést, amely az együtt töltött idő olyan alapadatait veszi sorra, amelyek elengedhetetlenek a pontos számlázáshoz. A felhasználó akár PayPal rendszeren keresztül is rendezheti az autómegosztás költségét a tulajdonos felé. A bizalmi autómegosztás a kísérleti koncepció keretein belül kilométerenkénti 0,30 euró átalánydíjjal számol.

A projektben résztvevő MINI modellek biztosítása az autómegosztásban résztvevő emberek számához rendelt átalánydíjakkal könnyedén kiterjeszthető. Adatvédelmi okokból az adott MINI modell tulajdonosa – okostelefonján keresztül – minden pillanatban figyelemmel követheti kedvenc gépkocsija helyzetét, kivéve, ha a regisztrált felhasználókon kívül más is utazik az autóban.

A MINI Sharing okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI-tulajdonosok megosszák családtagjaikkal, barátaikkal és kollégáikkal a vezetés felejthetetlen élményét. Eme szolgáltatás-innováció útnak indításával az iránymutató úttörőként fejlesztő brit prémiumgyártó újfent mérföldkövet állít a nagyvárosi mobilitás egyszerűsítése felé vezető úton. A Madridban megszerzett tapasztalatok összesítése után az okostelefon-alkalmazás a világ többi nagyvárosában is megjelenhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol használják leginkább az MI-t a cégek

A mesterséges intelligencia (MI) térnyerése szinte minden ágazatban egyértelmű, Magyarországon leginkább a nemzetközi óriások hazai leányvállalatai kezdtek el MI-szolgáltatásokat beépíteni a mindennapi működésükbe, elsődlegesen ügyfélszolgálati területen. A DLA Piper tanácsadó vállalat kutatásában felmérte a vállalati...

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....