- Hirdetés -

Ilyennek látták 2020-at a topvezetők

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is felkérte szerkesztőbizottságának tagjait, hogy röviden értékeljék az idei esztendőt. Online összeállításunkból kiderül, hogy mik voltak a pozitív hozadékai az idei helyzetnek, ki érezte úgy néha ébren is, hogy álmodik és milyen fontos dolgot tudhattunk meg a közösségekről.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató
Munkás, gyereket segítő
Világjárványos – ezért izgalmas és félelmetes volt egyszerre 2020. Online – ezért otthonra bezárkózó és a világra nagy kaput nyitó egyszerre. Folyamatosan változó – ezért alkalmazkodást igénylő és vezetőként az alkalmazkodást segítő egyszerre. Otthonról dolgozós – ezért munkás, gyereket segítő, háztartásos egyszerre. A year like no other in my several decades.

Varga Zoltán, Central Médiacsoport, tulajdonos-vezérigazgató
Senki nem sejtette
Brutálisan nagyot fordult a világ egy év alatt. Emlékszem, még januárban kérdezték tőlem, hogy mit várok 2020-tól. Akkor többek között ezt mondtam: „Újra kell tervezni, hogy mit is akar kezdeni az emberiség a Földdel. Ez azért nem a világ vége még, csak egy életmód vége lesz, de a mindennapi szokások megváltoztatása elkerülhetetlen. A következő 10 év a hogyanról fog szólni. A hogyanok pedig nagyrészt technológiákról szólnak majd, már meglévőkről és olyanokról, amiket még ki kell találnunk”. Akkor még „csak” a fenntarthatóságra gondoltam, senki nem sejtette, hogy ez lesz az évből. A 2020-as egy előre nem láthatóan fájdalmas, elkerülhetetlen és nagyon tanulságos esztendő volt.

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató
Számos pozitív hozadéka is volt
2020 a gyökeres változás éve volt. A pandémia kezdete óta a kiszámíthatatlanság és a bizonytalanság állandó jellemzői a piacnak. Az első nagy ütés a második negyedévben érte a gazdaságot, és az év második felének a korrekciója sem tudta kompenzálni ezt a kiesést. Számos pozitív hozadéka is volt ennek a teljesen új helyzetnek. A digitalizáció, a hibrid munkavégzés kialakítása, a folyamatos fejlesztés és fejlődés mind idetartoznak. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk.

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató
Bekerül a történelemkönyvekbe
Ez az az év, ami biztos, hogy bekerül a történelemkönyvekbe a koronavírus-járvány miatt, és sosem fogjuk elfelejteni. Az én életemben, illetve a munkámban is meghatározó változásokat hozott, még ha remélem, átmenetileg is. Egy nagyon biztató kezdeti 10 hét után berobbant a pandémia, azonnal bezuhant a szerencsejáték-forgalom szintje, és onnantól minden tervet felülírva egy új megvalósítás vette kezdetét a nemzeti lottótársaságnál. Az év üzleti szempontból végül kiegyenesedett és teljesült, ehhez azonban az „Szrt-s” közösség személyes elhivatottsága kellett a nehéz időkben.

Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató
Az év végére kikerekedett
Nagyon vegyes esztendő volt 2020, a tavaszi bezuhanás az év végére kikerekedett. Sorban jöttek vissza a megbízók és költötték el a megvágott büdzséket az esztendő második felében. Összességében a Mindshare ugyanazt a forgalmat realizálta, mint 2019-ben, de mivel sok költségtételünk kiesett vagy jelentősen csökkent, a profitunk nőni fog az idén.

Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató
Bővebben?
Nem volt jó év 2020. Bővebben: rossz év volt. Még bővebben: pocsék egy év volt. És nyilván azokért az okokért, amiket mindenki tud. Persze voltak jó dolgok is, például az, hogy végül is nem lett az idén akkora a visszaesés nálunk – sőt! (de akár a szektor egészében sem), mint amit április végén gondoltunk. Az, hogy milyen zökkenőmentesen átálltunk (és ez megint igaz az egész iparágra) a vegyes WFH és WFO (WTF?) működésre, szintén egy nagyon jó tapasztalás volt. Összességében, ami nem volt jó, az a rengeteg és váratlan külső kihívás, ami pedig jó volt, hogy mennyire össze tudtak zárni közösségek, támogatva emberileg is egymást annak érdekében, hogy ezekre a kihívásokra választ tudjunk adni.

Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media, managing partner
Sok minden megváltozott
Rendkívüli volt 2020, hiszen korábban elképzelhetetlen dolgok történtek. Ilyet az én generációm utoljára 89-90-ben érzett. Biztos nem vagyok ezzel egyedül, de néha reggelente ébredés után pár percig nem is tudtam eldönteni, hogy álmodtam, vagy most tényleg ez van. Sok minden megváltozott, a meetingek, az oktatás, a vásárlás átköltözött a netre, és kiderült, hogy a gyökeresen új helyzethez lehet és tudunk alkalmazkodni.

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...

Ügynökséget választott a Provident

Új vállalati kommunikációs stratégiájának kidolgozására és a márka építésére írt ki tendert a Provident Pénzügyi Zrt. A pályázati anyagok közül a NEST Communications koncepciója bizonyult legerősebbnek, így ősztől az ügynökség segíti a Providentet a...

Németországban terjeszkedik a Gloster

Új lendületet ad a hazai gazdaságban köztudottan óriási szerepet játszó német autóipari együttműködésnek a Gloster: a magyar IT cég többségi tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, aminek köszönhetően közvetlen informatikai beszállítója lett...

Nyitottak a lakóhelyváltásra a magyar munkavállalók

A munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik - derül ki a Trenkwalder Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi...

Magyar cégek a régió legjobbjai között

A Deloitte Central Europe 2022-es Technology Fast 50 programjára 16 közép-európai országból közel 400 pályázat érkezett. A kiemelkedő érdeklődés mellett idén a rangsorra felkerült cégek növekedésének mértéke is rekordot döntött.A Deloitte CE Technology Fast...

Új vezető a Kulcs-Soft-nál

2022. december 1-jétől Hóbor Péter tölti be a Kulcs-Soft Nyrt. CTO – Technológiai igazgató és hibrid vállalatirányítási üzletágvezető pozícióját. Hóbor Péter régi „motoros” az IT szakmában, dolgozott többek között a Shell Gas-nál, az Avayá-nál,...

Új szolgáltatásokkal bővül az Erste digitális platformja

Az Erste Banknál idén tovább nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma, arányuk mára elérte a 67 százalékot. Több mint 550 ezer ügyfél használja rendszeresen az Erste digitális platformját, George-ot, amely folyamatosan új funkciókkal bővül....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....