- Hirdetés -

Ilyennek látták 2020-at a topvezetők

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is felkérte szerkesztőbizottságának tagjait, hogy röviden értékeljék az idei esztendőt. Online összeállításunkból kiderül, hogy mik voltak a pozitív hozadékai az idei helyzetnek, ki érezte úgy néha ébren is, hogy álmodik és milyen fontos dolgot tudhattunk meg a közösségekről.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató
Munkás, gyereket segítő
Világjárványos – ezért izgalmas és félelmetes volt egyszerre 2020. Online – ezért otthonra bezárkózó és a világra nagy kaput nyitó egyszerre. Folyamatosan változó – ezért alkalmazkodást igénylő és vezetőként az alkalmazkodást segítő egyszerre. Otthonról dolgozós – ezért munkás, gyereket segítő, háztartásos egyszerre. A year like no other in my several decades.

Varga Zoltán, Central Médiacsoport, tulajdonos-vezérigazgató
Senki nem sejtette
Brutálisan nagyot fordult a világ egy év alatt. Emlékszem, még januárban kérdezték tőlem, hogy mit várok 2020-tól. Akkor többek között ezt mondtam: „Újra kell tervezni, hogy mit is akar kezdeni az emberiség a Földdel. Ez azért nem a világ vége még, csak egy életmód vége lesz, de a mindennapi szokások megváltoztatása elkerülhetetlen. A következő 10 év a hogyanról fog szólni. A hogyanok pedig nagyrészt technológiákról szólnak majd, már meglévőkről és olyanokról, amiket még ki kell találnunk”. Akkor még „csak” a fenntarthatóságra gondoltam, senki nem sejtette, hogy ez lesz az évből. A 2020-as egy előre nem láthatóan fájdalmas, elkerülhetetlen és nagyon tanulságos esztendő volt.

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató
Számos pozitív hozadéka is volt
2020 a gyökeres változás éve volt. A pandémia kezdete óta a kiszámíthatatlanság és a bizonytalanság állandó jellemzői a piacnak. Az első nagy ütés a második negyedévben érte a gazdaságot, és az év második felének a korrekciója sem tudta kompenzálni ezt a kiesést. Számos pozitív hozadéka is volt ennek a teljesen új helyzetnek. A digitalizáció, a hibrid munkavégzés kialakítása, a folyamatos fejlesztés és fejlődés mind idetartoznak. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk.

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató
Bekerül a történelemkönyvekbe
Ez az az év, ami biztos, hogy bekerül a történelemkönyvekbe a koronavírus-járvány miatt, és sosem fogjuk elfelejteni. Az én életemben, illetve a munkámban is meghatározó változásokat hozott, még ha remélem, átmenetileg is. Egy nagyon biztató kezdeti 10 hét után berobbant a pandémia, azonnal bezuhant a szerencsejáték-forgalom szintje, és onnantól minden tervet felülírva egy új megvalósítás vette kezdetét a nemzeti lottótársaságnál. Az év üzleti szempontból végül kiegyenesedett és teljesült, ehhez azonban az „Szrt-s” közösség személyes elhivatottsága kellett a nehéz időkben.

Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató
Az év végére kikerekedett
Nagyon vegyes esztendő volt 2020, a tavaszi bezuhanás az év végére kikerekedett. Sorban jöttek vissza a megbízók és költötték el a megvágott büdzséket az esztendő második felében. Összességében a Mindshare ugyanazt a forgalmat realizálta, mint 2019-ben, de mivel sok költségtételünk kiesett vagy jelentősen csökkent, a profitunk nőni fog az idén.

Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató
Bővebben?
Nem volt jó év 2020. Bővebben: rossz év volt. Még bővebben: pocsék egy év volt. És nyilván azokért az okokért, amiket mindenki tud. Persze voltak jó dolgok is, például az, hogy végül is nem lett az idén akkora a visszaesés nálunk – sőt! (de akár a szektor egészében sem), mint amit április végén gondoltunk. Az, hogy milyen zökkenőmentesen átálltunk (és ez megint igaz az egész iparágra) a vegyes WFH és WFO (WTF?) működésre, szintén egy nagyon jó tapasztalás volt. Összességében, ami nem volt jó, az a rengeteg és váratlan külső kihívás, ami pedig jó volt, hogy mennyire össze tudtak zárni közösségek, támogatva emberileg is egymást annak érdekében, hogy ezekre a kihívásokra választ tudjunk adni.

Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media, managing partner
Sok minden megváltozott
Rendkívüli volt 2020, hiszen korábban elképzelhetetlen dolgok történtek. Ilyet az én generációm utoljára 89-90-ben érzett. Biztos nem vagyok ezzel egyedül, de néha reggelente ébredés után pár percig nem is tudtam eldönteni, hogy álmodtam, vagy most tényleg ez van. Sok minden megváltozott, a meetingek, az oktatás, a vásárlás átköltözött a netre, és kiderült, hogy a gyökeresen új helyzethez lehet és tudunk alkalmazkodni.

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....