- Hirdetés -

Ilyennek látták 2020-at a topvezetők

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén is felkérte szerkesztőbizottságának tagjait, hogy röviden értékeljék az idei esztendőt. Online összeállításunkból kiderül, hogy mik voltak a pozitív hozadékai az idei helyzetnek, ki érezte úgy néha ébren is, hogy álmodik és milyen fontos dolgot tudhattunk meg a közösségekről.

Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport, kommunikációs igazgatóság, ügyvezető igazgató
Munkás, gyereket segítő
Világjárványos – ezért izgalmas és félelmetes volt egyszerre 2020. Online – ezért otthonra bezárkózó és a világra nagy kaput nyitó egyszerre. Folyamatosan változó – ezért alkalmazkodást igénylő és vezetőként az alkalmazkodást segítő egyszerre. Otthonról dolgozós – ezért munkás, gyereket segítő, háztartásos egyszerre. A year like no other in my several decades.

Varga Zoltán, Central Médiacsoport, tulajdonos-vezérigazgató
Senki nem sejtette
Brutálisan nagyot fordult a világ egy év alatt. Emlékszem, még januárban kérdezték tőlem, hogy mit várok 2020-tól. Akkor többek között ezt mondtam: „Újra kell tervezni, hogy mit is akar kezdeni az emberiség a Földdel. Ez azért nem a világ vége még, csak egy életmód vége lesz, de a mindennapi szokások megváltoztatása elkerülhetetlen. A következő 10 év a hogyanról fog szólni. A hogyanok pedig nagyrészt technológiákról szólnak majd, már meglévőkről és olyanokról, amiket még ki kell találnunk”. Akkor még „csak” a fenntarthatóságra gondoltam, senki nem sejtette, hogy ez lesz az évből. A 2020-as egy előre nem láthatóan fájdalmas, elkerülhetetlen és nagyon tanulságos esztendő volt.

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató
Számos pozitív hozadéka is volt
2020 a gyökeres változás éve volt. A pandémia kezdete óta a kiszámíthatatlanság és a bizonytalanság állandó jellemzői a piacnak. Az első nagy ütés a második negyedévben érte a gazdaságot, és az év második felének a korrekciója sem tudta kompenzálni ezt a kiesést. Számos pozitív hozadéka is volt ennek a teljesen új helyzetnek. A digitalizáció, a hibrid munkavégzés kialakítása, a folyamatos fejlesztés és fejlődés mind idetartoznak. A gyorsan változó piaci és munkahelyi körülményekhez sikeresen alkalmazkodtunk.

Bánhegyi Zsófia, Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató
Bekerül a történelemkönyvekbe
Ez az az év, ami biztos, hogy bekerül a történelemkönyvekbe a koronavírus-járvány miatt, és sosem fogjuk elfelejteni. Az én életemben, illetve a munkámban is meghatározó változásokat hozott, még ha remélem, átmenetileg is. Egy nagyon biztató kezdeti 10 hét után berobbant a pandémia, azonnal bezuhant a szerencsejáték-forgalom szintje, és onnantól minden tervet felülírva egy új megvalósítás vette kezdetét a nemzeti lottótársaságnál. Az év üzleti szempontból végül kiegyenesedett és teljesült, ehhez azonban az „Szrt-s” közösség személyes elhivatottsága kellett a nehéz időkben.

Somlói Zsolt, Mindshare, ügyvezető igazgató
Az év végére kikerekedett
Nagyon vegyes esztendő volt 2020, a tavaszi bezuhanás az év végére kikerekedett. Sorban jöttek vissza a megbízók és költötték el a megvágott büdzséket az esztendő második felében. Összességében a Mindshare ugyanazt a forgalmat realizálta, mint 2019-ben, de mivel sok költségtételünk kiesett vagy jelentősen csökkent, a profitunk nőni fog az idén.

Gulyás János, Wavemaker, ügyvezető igazgató
Bővebben?
Nem volt jó év 2020. Bővebben: rossz év volt. Még bővebben: pocsék egy év volt. És nyilván azokért az okokért, amiket mindenki tud. Persze voltak jó dolgok is, például az, hogy végül is nem lett az idén akkora a visszaesés nálunk – sőt! (de akár a szektor egészében sem), mint amit április végén gondoltunk. Az, hogy milyen zökkenőmentesen átálltunk (és ez megint igaz az egész iparágra) a vegyes WFH és WFO (WTF?) működésre, szintén egy nagyon jó tapasztalás volt. Összességében, ami nem volt jó, az a rengeteg és váratlan külső kihívás, ami pedig jó volt, hogy mennyire össze tudtak zárni közösségek, támogatva emberileg is egymást annak érdekében, hogy ezekre a kihívásokra választ tudjunk adni.

Nyomárkay Kázmér, Marketing&Media, managing partner
Sok minden megváltozott
Rendkívüli volt 2020, hiszen korábban elképzelhetetlen dolgok történtek. Ilyet az én generációm utoljára 89-90-ben érzett. Biztos nem vagyok ezzel egyedül, de néha reggelente ébredés után pár percig nem is tudtam eldönteni, hogy álmodtam, vagy most tényleg ez van. Sok minden megváltozott, a meetingek, az oktatás, a vásárlás átköltözött a netre, és kiderült, hogy a gyökeresen új helyzethez lehet és tudunk alkalmazkodni.

A Marketing&Media magazin idei utolsó számában mintegy 40 hazai topvezető értékeli az idei évet, latolgatja, hogy mi várható 2021-ben illetve beszél ünnepi szokásairól. A Digitalstandon is elérhető lapszámban emellett összeállítások olvashatók 2020 jelentősebb történéseiről a hazai és nemzetközi médiapiacon, a digitális iparban, vagy éppen a márkák világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA