- Hirdetés -

Imádják a YouTube-ot a gyerekek

|

Tízből nyolc 14 éven aluli használta már az internetet, kétharmaduk napi rendszerességgel és főként okoseszközön keresztül szörfözik – derül ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A kedvenc online elfoglaltságok sorát a YouTube kezdi, melyet a játék és a csevegés követ. A szülők szerint a neten és tévében megjelenő legnagyobb veszély az erőszak, a félelemkeltő tartalmak, illetve a szexualitás és a trágár beszéd. A gyerekek a világhálót ugyan tudatosan használják, az adatvédelemmel azonban már többen hadilábon állnak.

A 14 éven aluli gyermekek 80 százaléka használta már az internetet, kétharmaduk naponta és leginkább okoseszközön keresztül szörfözik – derül ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. Gyakoriság szerint az óvodások töltik a legkevesebb időt netezéssel, „ami azt jelenti, hogy »csak« minden második gyermek van online naponta. Az internetező 3 éven aluliaknak (34%) háromből két esetben engedik a szülők a mindennapos internetezést, hasonlóan a 7-10 évesekhez. A legaktívabbak a felső osztályosok, háromnegyedük használja a világhálót napi rendszerességgel” – részletezi az eredményeket Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Az okostelefonon keresztüli netezés a 3 éven aluliak (58%) és a 11-14 évesek (52%) körében a legelterjedtebb, míg a 3-6, valamint 7-10 évesek inkább a tabletet választják (48%, ill. 39%).

YouTube, játék, csevegés, azután jön a tanulás

A YouTube-videók nézése abszolút elsőséget élvez az említett korcsoportok internet-használati szokásaiban, melyet az online játékokkal való időtöltés és a különféle csevegőfelületek használata követ. „A videómegosztó nem csak az iskolások körében hódit: tízből kilenc ovis kedvenc elfoglaltsága a youtube-ozás, a 3 éven aluliak pedig szinte csakis ezt a platformot követik (94%). Az online játék leginkább a 7-12 éves korosztályra (62%), míg a csetelés a 11-14 évesekre jellemző (80%), igaz, ők az internetet már tanulásra (70%) is használják” – avat be a kutatás részleteibe Gyaraki Dávid.

A 14 éven aluliak 1-2 órát töltenek naponta internetezéssel (46%), emellett ugyanennyi időt televízió-nézéssel (54%). „Természetes folyamat, hogy a szabadidős tevékenységek változnak az elektronikus eszközök térhódításával. A digitalizáció 11 éves kortól kerül igazán a középpontba, a hagyományos játékok közül ekkortól a társas- és a sportjátékok maradnak meg leginkább a gyermekek életében. A nagyobbaknak szükségük is van kütyümentes kikapcsolódásra, és az egészséges fejlődésük szempontjából főleg olyanra, ahol a családdal tudnak minőségi időt együtt tölteni: egy kirándulás vagy közös társasozás észrevétlenül is pozitív szociális és kulturális példákat közvetít” – teszi hozzá a marketingvezető.

Az erőszak a legnagyobb veszélyforrás

A REGIO JÁTÉK felmérése vizsgálta azt is, hogy a szülők véleménye alapján mi befolyásolja legnegatívabban a gyermekeket az interneten és a televíziós műsorokban. A lista élén mindkét esetben az erőszak, valamint a félelemkeltő tartalmak végeztek, harmadik helyre az online megjelenő szexualitás, valamint a tévében elhangzó trágár beszéd került.

A felmérés szerint éppen ezért a szülők szinte kivétel nélkül ellenőrzik, hogy gyermekük mennyi időt tölt a világhálón (94%), és milyen tartalmakat tekint meg rajta (97%). Százból csak két felnőtt feltételezi, hogy csemetéje nem tudatosan használja az internetet, az adatvédelemmel kapcsolatban azonban már vannak aggályaik. „A szülők kétharmada gondolja úgy, hogy gyermeke nincs tisztában azzal, milyen adatokat oszthat meg magáról az interneten” – zárja az eredmények ismertetését Gyaraki Dávid.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...