- Hirdetés -

Imagine Cup: már a középiskolások is versenghetnek

|

Mostantól nem kell megvárniuk a gimiseknek, hogy végre betöltsék a tizennyolcat: a Microsoft a középiskolás korosztálynak is megnyitotta globális innovációs versenyét, az évről évre egyre népszerűbb Imagine Cupot. Az idén a mesterséges intelligencia köré szervezett megmérettetés ráadásul nem igényel előzetes technológiai ismereteket a gyerekektől, annál fontosabb viszont a szabadjára engedett fantázia.

Sokszor egyetlen ötlet, látszólag csak egy apró változást eredményező lépés is hozzájárulhat a világunk jobbá, élhetőbbé tételéhez – a Microsoft 2004-ben elrajtolt nemzetközi innovációs versenyének szellemisége eddig több mint 1,65 (2018-as adat) millió fiatalnak ragadta meg a fantáziáját a földkerekség 190 (2018-as adat) országából. Köztük magyarokét, akik a globális döntőkben is jól szerepeltek a nyomtatott szöveget vak és gyengénlátó embereknek olvashatóvá tevő megoldással, vagy az orvosképzést és a diagnosztikát egyaránt forradalmasító egészségügyi fejlesztéssel.

Az idei kiírásban már nem csupán az egyetemisták ötleteire számít a Microsoft: a 13-tól 18 évesig terjedő korosztálynak elindítja az Imagine Cup Juniort, amelynek keretében tanáraik regisztrálhatják a 3-6 fős csapatokban versenyző gyerekeket. Az Imagine Cup kiterjesztése olyannyira a kreativitásról és a szenvedélyről szól, hogy nem is igényel különösebb informatikai tudást az iskolásoktól, ezt ugyanis menet közben szerezhetik meg. Mivel a 2020-as megmérettetés fő témája a mesterséges intelligencia (AI), a Microsoft által a versenyzők és tanáraik rendelkezésére bocsátott tudástár is eköré szerveződik: az AI alapjai és a valós életben történő alkalmazása mellett a gyerekek a gépi és a mély tanulással, továbbá a neurális hálózatokkal ismerkednek meg, ahogyan belekóstolhatnak a jó ügyek szolgálatába állított mesterséges intelligencia (Microsoft AI for Good) program szellemiségébe, megismerve ennek céljait és főbb törekvéseit.

A versenyre szánt projektjeiket a gyerekek már azt követően állíthatják össze és adhatják le, hogy megismerték a mesterséges intelligencia erejét és felelősségteljes felhasználásának alapvető módjait a világ megváltoztatásához. Innentől csak a saját fantáziájuk szabhat határt az ötleteknek és az ötleteléseknek, amelyek közben a gyerekek olyan 21. századi készségei is fejlődnek, mint amilyen a kommunikáció, az együttműködés, a kritikus gondolkodás vagy a kreativitás. Az eredeti Imagine Cuptól eltérően, a junior mezőnyben nincsenek fordulók: a projektek beérkezését követően minden régióból (Amerika, Ázsia és az EMEA, az Európa, Közel-Kelet és Afrika) három-három nyertes csapatot választ ki a zsűri. A győztesek tagjai – a versenytrófeák mellett – korszerű Windows 10-es eszközöket is hazavihetnek nyereményként, továbbá jár nekik egy mentorálás is a Microsoft egyik magas beosztású vezetőjétől.

A versenyre február 3-tól várják a jelentkezőket. További részletek itt, ahol az oktatók regisztrálni is tudnak az induláshoz, hogy hozzáférhessenek az Imagine Cup Junior teljes erőforráskészletéhez, az útmutatóktól a projektsablonokon át a szükséges tananyagig.

Fotó: Microsoft

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb áruház száll be a Dubai csoki-őrületbe

A két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle...

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...