- Hirdetés -

Indul a bizalmi autómegosztás

|

A brit prémiumgyártó a spanyol fővárosban állítja rendszerbe félezer gépkocsiból álló szolgáltatás-innovációját: a MINI Sharing lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok játszi könnyedséggel megosszák családtagjaikkal, barátaikkal és kollégáikkal kedvenc négykerekűjüket.

A MINI modelljeit a világ minden táján a vezetés gokartosan egyedi élménye járja át, amely még a legegyhangúbb utazásokat is felejthetetlen emlékekké varázsolja. A brit prémiumgyártó most mindezt egy vadonatúj szolgáltatás-innovációval emeli új szintre, amely a MINI-tulajdonosok osztatlan életérzését a családtagok, barátok és kollégák számára is kézzelfogható közelségbe hozza. A MINI Sharing fantázianévre keresztelt okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI tulajdonosának közeli hozzátartozói és ismerősei – előzetes jóváhagyás után – okostelefonjukkal kinyissák és beindítsák az adott modellt.

A bizalmi autómegosztás alapötletét a MINI egyelőre kísérleti projektként indítja útnak Madrid utcáin, ahol a tesztelésben résztvevő tagok hétköznapi körülmények között tehetik próbára a rendszer létjogosultságát és működési sajátosságait. A koncepciót ötszáz darab új MINI modellre tervezték, a brit prémiummárka ezért a kísérletben a 2018 márciusa után gyártott MINI-k tulajdonosaira és ismerőseikre számít. A tesztelésben résztvevő modelleket a gyártó utólagosan egy MINI Sharing Module elnevezésű, központi autómegosztó modullal szereli fel, amely lehetővé teszi az adott gépkocsi okostelefonnal történő kinyitását és beindítását.

A spanyol fővárosban megszerzett tapasztalatok fontos információkkal és javaslatokkal szolgálnak majd a szolgáltatás-innováció globális kiterjesztéséhez. „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a BMW Group már idejekorán felismerte a digitális mobilitási szolgáltatások térnyerésében rejlő lehetőségeket, mialatt az automatizált járművezetésre képes, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású és intelligens szolgáltatásokkal kiegészített járműkoncepciók kifejlesztése iránti elköteleződésével piacvezető iránymutatóként formálja a személyes mobilitás jövőképét.

A MINI Sharing okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI modellek tulajdonosai maximum tíz, általuk választott ember számára hozzáférhetővé tegyék négykerekű kedvencüket, a jelöltek pedig saját okostelefon-alkalmazásukban látják az autó naptárát. A bizalmi autómegosztásban résztvevő családtagok, barátok és kollégák az okostelefon-alkalmazáson keresztül, néhány egyszerű lépéssel foglalhatják le az autót egy vagy több, általuk választott időpontra, majd miután a tulajdonos jóváhagyta a foglalást, az alkalmazás megmutatja a gépkocsi pontos helyzetét és gyalogos útvonal-tervezést is felkínál. Az okostelefon, amelyre a felhasználó letöltötte a MINI Sharing alkalmazást, az adott modellhez érkezve kulcsként funkcionál: a készülék és a MINI között létrejövő Bluetooth-kapcsolat lehetővé teszi az ajtók kinyitását, majd az autó beindítását a billenőkapcsolókkal.

A MINI modell tulajdonosa egyéni belátása szerint úgy is dönthet, hogy megjelöl a MINI Sharing okostelefon-alkalmazás felhasználói között VIP tagokat, akik előzetes jóváhagyás nélkül is lefoglalhatják az adott autót.

Az utazás végeztével a felhasználók egy, a tulajdonossal előre egyeztetett helyszínen parkolják le a MINI modellt, amelyet az okostelefon-alkalmazáson keresztül tudnak leállítani és bezárni is. A MINI Sharing alkalmazás ekkor elkészíti az utazásról szóló jelentést, amely az együtt töltött idő olyan alapadatait veszi sorra, amelyek elengedhetetlenek a pontos számlázáshoz. A felhasználó akár PayPal rendszeren keresztül is rendezheti az autómegosztás költségét a tulajdonos felé. A bizalmi autómegosztás a kísérleti koncepció keretein belül kilométerenkénti 0,30 euró átalánydíjjal számol.

A projektben résztvevő MINI modellek biztosítása az autómegosztásban résztvevő emberek számához rendelt átalánydíjakkal könnyedén kiterjeszthető. Adatvédelmi okokból az adott MINI modell tulajdonosa – okostelefonján keresztül – minden pillanatban figyelemmel követheti kedvenc gépkocsija helyzetét, kivéve, ha a regisztrált felhasználókon kívül más is utazik az autóban.

A MINI Sharing okostelefon-alkalmazás lehetővé teszi, hogy a MINI-tulajdonosok megosszák családtagjaikkal, barátaikkal és kollégáikkal a vezetés felejthetetlen élményét. Eme szolgáltatás-innováció útnak indításával az iránymutató úttörőként fejlesztő brit prémiumgyártó újfent mérföldkövet állít a nagyvárosi mobilitás egyszerűsítése felé vezető úton. A Madridban megszerzett tapasztalatok összesítése után az okostelefon-alkalmazás a világ többi nagyvárosában is megjelenhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...