- Hirdetés -

Influencer marketing 2038

|

- Hirdetés -

Az influencerek és az influencer marketing az elmúlt 2 év „találmánya”: leegyszerűsítve arról van szó, hogy a hírességek véleményformáló erejét a manapság szintén feltörekvőben lévő tartalommarketinggel házasítva, a social media technológiai adottságaival felvértezve próbálják a hirdetők kihasználni.

Amikor az influencer marketing szintet lép

Mint minden online csatorna, az influencer terület is a technológiai újítások és az adatban rejlő érték kihasználása mentén fejlődik: niche szemlélet és szegmentáció a heterogenitás helyett, perszonalizáció a tömegmédia helyett. Így születik meg az influencer marketing új generációja, a micro-influencer: nem rendelkezik óriási követőtáborral, hanem stabil, elköteleződött bázissal, akik megbíznak benne, elismerik az adott területen elért eredményeiket. Méretükből adódóan a költség oldalra sem annyira „nemzetközi árazás” jellemző, így hatékonyság szempontjából érdemes és lehetőség is van a stratégiát úgy kialakítani, hogy egyszerre több véleményvezérrel is együttműködik a márka. A micro-influencerek bármilyen szegmensben megtalálhatók, legyen az fitness-wellness, táplálkozás, szépségipar, vagy akár az ingatlanpiac.

Erre mutat be egy kiváló példát a Snapapp.com összehasonlítva két fitness tematikájú influencert: 2.1 milló követő mellett postonként akár 25.000 dolláros tétel is lehet a kommunikáció egy „vegyes tömegnek” , míg a niche megoldás, a @curvyyoga ugyan „csak” 9ezer követőhöz jut el, azonban alig 130 dolláros post költséggel egy elkötelezett követői bázisnak szól.

Forrás: https://www.snapapp.com/blog/what-are-micro-influencers-how-marketing/

Mit rejt a jövő? 2038: robot vagy élő?

A perszonalizáció korába lépve egyértelműen a micro-influenereké a jövő. A kérdés „csak” annyi, hogy embert vagy robotot rejt a profil? A mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően már ma léteznek mesterséges véleményvezérek.

Ezek egyike lilmiquela, egy népszerű CGI influencer az Instagramon, „aki” többek között Prada termékeket népszerűsít. A képei alatt a „Gyönyörű vagy, meghívhatlak egy kávéra?” típusú kommentektől egészen a „Felháborító, becsapva érzem magam” megjegyzésekig az érzelmi skála igen széles spektruma olvasható. Amikor kiderült, hogy nem élő személy, a felhasználók többsége felháborodott és átverve érezte magát. Szintén Instagramon tevékenykedik a világ első digitális szupermodellje, shudu, aki a Fenty márkájú rúzs népszerűsítésébe szállt be.

Lilmiquela és shudu influencernek készültek, marketinges szakemberekkel a háttérben. Bármennyire is gyönyörűre rajzolták meg őket, nem tudnak bemutatni egy terméket úgy, ahogy például egy többszörös bajnok fitness modell egy táplálékkiegészítőt, edzőfelszerelést, vagy egy sztárséf egy ételhez használandó hozzávalót.

A fentieken is túlmutat Tay a Twitteren, „aki” chat bot-nak indult, de 24 óra alatt meg is kellett semmisíteni, olyan szélsőséges életfelfogást sajátított el az algoritmus az emberekkal való interakciók következményeként. (Tay) A teljesen AI által irányított influencerségig el sem jutott… szerencsére.

A mesterséges influencer-ség első próbálkozása tehát nem aratott kirobbanó sikert: a jövő nagy kérdése, hogy a robotok és az AI mennyire lesz képes pótolni a „hús-vér” embert a profilok mögött és érzelmi kapcsolatot, elköteleződést kialakítani a felhasználókkal…

A realitások talaján maradva: fókuszáljunk a jövőre hatékonyság oldalról! Micro-influencereinkkel a célzottabb, audience központú és adat alapú együttműködés felé kell elindulni.

Ennek alappillérei:

Perszonalizáció: Az adat-alapú, személyre szabott kommunikáció virágkorát éljük. Ezen a ponton gondoljuk át tehát: egyetlen influencer többmilló követővel nem képes arra, hogy azzá a bizonyos közös nevezővé váljon a márka és az összes követője között. Széles elérést generál, de kevés a perszonalizált tartalom, hatalmas, de heterogén követőtáborhoz szól ugyanazzal az üzenettel, csekély elköteleződést kiváltva. Ezt igazolja a Markerly.com kutatása is: egyértelműen látszik, hogy a szűkebb, homogénebb tábor könnyebben mozgósítható, elkötelezhető, ellentétben a hatalmas tömegekkel.

Forrás: http://markerly.com/blog/instagram-marketing-does-influencer-size-matter/

Hitelesség: Ugyanúgy a heterogenitásból eredeztethető az érzelmi kötelék és a hitelesség megteremtésének problematikája is. Egy jó influencernek az a dolga, hogy bizalmat építsen ki a fogyasztókkal, inspirálja őket arra, hogy próbálják ki, használják a terméket, mindezt hozzáértően, hitelesen, nem izzadtságszagú módszerekkel. Ez az a hitelesség, amit egy adott témakörben jártas és profi influencer kisebb rajongó bázissal sokkal hatékonyabban képes megteremteni, mint egy „social media sztár”, nem beszélve a költségekről.

Mérhetőség: A milliós követőtábor fontos, de nem elégséges, önmagában csak egy szám. Ahogy más online eszközök esetén sem tanácsos csak egy mutatót (reach, CTR%, konverzió) vizsgálni, ebben az esetben is pontosan meg kell határozni, hogy mi alapján szeretnénk az eredményességet értékelni. Mivel ez egy lazább, tartalom alapú megoldás, az elköteleződés a legfontosabb mérőszám. Ennek mérése azonban nem egyszerű, sokszor több mutatószám kombinálása és folyamatos validáció szükséges. Gondolnunk kell a fraud forgalomra is, ami a közösségi hálón hemzsegő hamis profilok, fizetett kommentelők képében jelenik meg. A Points North Group felmérése szerint a legtöbb nagy márkának hamis követői vannak, például a Ritz-Carlton követőbázisának 78%-a nem valódi felhasználó. Ezek a profilok a követőszámot duzzasztják, de ettől a „közönségtől” semmilyen elköteleződést nem várhatunk a márkánk iránt. Az adat és a mérés tehát a hatékonyság kulcsa, legyen az a jelen vagy 2038, hiszen minden korban érvényes W. Edwards Deming mondása: „without data, you’re just another person with an opinion”.

Verba Tamás

Head of BI & Data

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....