A tíz héten át tartó kampány alatt hat gasztroblogger egyedi és izgalmas receptjei, öt product placement video, valamint két natív cikk népszírűsítették a márkát. A koncepcióban különböző felületek kaptak helyet, mint a webmagazin, blog, YouTube, Facebook és Instagram csatornák.
„A Kraftwork reklámmanufaktúra 15 éve dolgozik együtt a FrieslandCampina-val. A Pöttyös márkát a kezdetektől, a Landliebe és a Frico termékcsaládokat pedig a magyarországi bevezetésük óta menedzseljük. Ennek a hosszan tartó közös munkának volt az egyik eredménye az, hogy a Frico márka gazdái egy új, merészebb kommunikációs platformot is bevállaltak idén. Ezzel alaposan kiléptek a komfortzónájukból, hiszen a Facebook jelenlét mellett szinte kizárólag a hagyományos ATL felületeket használták a célcsoport elérésére” – mondta el Naszály Ferenc, a Kraftwork digitális csapatának vezetője.
A cél az volt, hogy több héten át tartó, folyamatos gasztro jelenlét legyen hazánk jól ismert véleményvezéreinek saját felületein. A kampányban résztvevő tartalomgyártók a saját stílusuk alapján dolgozták fel önállóan a Frico sajtcsalád különböző termékeit, kiemelve azok egyedi jellemzőit, tulajdonságait a „#jósajt #jószendvics” kampányüzenetekre építve. A Street Kitchen magazin egy négyrészes vlogot készített Jancsa Janival „Szendvicsek az erdőből” címmel, a wmn.hu oldaltól két natív cikk érkezett Fiala Borcsa receptjeivel, Limara Péksége szívhez szóló, szeretettel teli tippjeivel állt a Frico mellé, Fűszeres Eszter és Marton Adrienn szintén különleges receptekkel készültek, Dobó Ági pedig a kisgyerekeseknek adott sajtfogyasztással kapcsolatos tippeket.
„A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy oda kellett adnunk a dédelgetett márkánkat másoknak egy kicsit elengedve az ellenőrzést felette, valamint át kellett állítani a fejünkben a klasszikus ATL kommunikációnál megszokott márkázottsági elvárásokat. De mindenképpen érdekes tapasztalat volt ez a kampány és a jövőre nézve is vannak hasonló terveink a Frico sajtok kapcsán” – árulta el Tóth Ildikó Senior Brand manager.
Az első kampány április elejétől június elejéig tartott, de az őszi hónapokra újabb hasonló együttműködéseket tervez a holland sajtmárka hazai csapata.