- Hirdetés -

Influencermarketing – így látja Istenes Bence

|

- Hirdetés -

Keresztes Tamás főszereplésével készített provokatív hangvételű rövidfilmet az influencermarketingről Istenes Bence és az Adamsky Budapest. A videó egy, a szakmának szóló B2B kampány felütése, a senkit nem kímélő kezdeményezés célja pedig egy párbeszéd elindítása a piaci szereplők körül kialakult „vadkeleti” állapotról.

Az elmúlt néhány évben a globális és hazai marketingszakma egyik legtöbbet hangoztatott kifejezése kétségtelenül az influencer volt. Ez a fogalom pillanatok alatt beépült a szakmai szókincs mellett a köztudatba is, ami talán túl gyors is volt az érintetteknek, gyakorlatilag minden oldalon azonnal kellett volna minőségi influencerkontentet kitalálni, előállítani és a kampányokba integrálni. Talán kevesen vitatják, hogy a szituáció – számos jó és sikeres ötlet mellett – sok kevésbé jó döntést is eredményezett.

Ennek a folyamatnak köszönhetően az évek során az influencer-menedzsment-ügynökség-ügyfél reláció is rengeteg gellert kapott, bár ebből sokáig csak keveset lehetett érzékelni. Egészen mostanáig, ugyanis 2018-ra már folyamatosan egyre több kritika éri az influencereket és a körülöttük lévő világot, a trend pedig ott tart, hogy senki nem szeretne lemaradni, viszont az ügyféligények kiszolgálása egyre inkább erőltetett módon történik. Ennek a hullámnak a részeként született meg a „Nem szponzorált tartalom” című áldokumentarista kisfilm is, amit Istenes Bence és az Adamsky Budapest készítettek közösen.

„Biztos sokan meglepődnek rajta, hogy mit keresek én egy ilyen ötlet körül, de szerintem fontos, hogy közösen lépjünk valamerre, kicsit tisztuljon a folyamat, a túloldalról átgondolt igények érkezzenek, és ezeket olyan megvalósítás kövesse, amiben van hozzáadott érték, és fontos legyen a személy. Én is naponta találkozom olyan posztokkal, ahol sem a kitalálásba, sem megvalósításba nem fektettek túl sok energiát. Látszik, hogy csak az volt a cél, hogy egy nagy követőtáborral rendelkező ember falán megjelenjen a termék. Pedig ennek a lényege pont az lenne, hogy azt a terméket vagy márkát vállald, amit hitelesen tudsz képviselni, ami nem csupán felületként használja az embert. Sokszor éreztem ezt én is, emiatt is gondoltam, hogy kezdjünk valamit ezzel, és próbáljunk meg a közös hozzáálláson egy kicsit alakítani, és ebben minden szereplőnek megvan a maga felelőssége. Örülnék, ha sok más, hozzám hasonlóan gondolkodó influencer is csatlakozna az oldalon a kezdeményezéshez, remélhetőleg nem vagyok egyedül azon az állásponton, hogy a mostani helyzeten bőven lenne mit javítani” – nyilatkozta Istenes Bence.

A videó főszereplője Keresztes Tamás, Jászai Mari-díjas színész, ő alakítja Döme, a „töréstesztbábuból lett nonfluencer” menedzserét. A kettejük mindennapjairól készült kisfilmet Koblicska P. Örs rendezte, és a Virágvölgyet is jegyző, Vass Gergely volt az operatőre.

„A nonfluencerség tulajdonképpen egy önkritikus karikatúra, vagy még inkább paródia. Nem egy személy vagy egy konkrét csoport felé mutogat, hanem egy kialakult állapotot szed szét darabokra. Ezért kerültek bele ügynökségre, ügyfelekre, influencerekre és menedzserekre is jellemző élethelyzetek. Egyszerűen fogtuk a különböző tapasztalatainkat, feltupíroztuk őket és összegyúrtuk egy videóba. Ezzel egy kicsit önvallomásos jellege is lett, ami végső soron cél is volt” – fejtetti ki a fogalmat Rábai Márk, senior copywriter.

De mi vitte rá az ország egyik legnépszerűbb influencerét, hogy elkezdjen kritikusan szólni ahhoz a közeghez, amiben minden nap mozog?

A válasz viszonylag kézenfekvő. Istenes Bence és az Adamsky immáron második éve dolgozik együtt, így a két fél számára nagyjából egyidőben vált szembetűnővé, hogy milyen tipikus hibákat termel ki magából a rendszer, és egyszerre merült fel bennük az igény, hogy a piac jelentős szereplőiként tegyenek valamit. Később ez a két álláspont találkozott, majd egy közös ötletelés során megszületett a kampány, aminek megrendelője végül Istenes lett.

„Semmi esetre sem szeretném azt állítani, hogy mi tudjuk a legjobban, mit és hogyan kellene tenni, csak abban vagyok biztos, hogy a jelenlegi helyzetben kódolva van csomó olyan feszültség, ami az érdekellentétekből táplálkozik és ami magától nem fog megoldódni. Persze nincs egyszemélyi felelős, ugyanúgy látok hibákat ügyfél, menedzsment, influencer és természetesen az ügynökségi oldalon is. Én személyesen is követtem el a munkám során olyan szakmai és nem szakmai hibákat, amik hozzájárultak a helyzet kialakulásához. A film maga is egy görbe tükröt kíván állítani az összes szereplőnek, így nekünk, ügynökségeknek is. Abban bízom, hogy el tudunk indítani egy párbeszédet, aminek most egyfajta platformot kívánunk adni a nonfluencer.hu keretein belül. Mi az idei évben nagyságrendileg 60 influencerrel dolgoztunk együtt tíznél is több kampányban, így bátran merem állítani, hogy a tapasztalataink, ha nem is reprezentatívak, de jelentősek a témában.” – nyilatkozta a kampány céljával kapcsolatban Vaszary Ádám, az Adamsky Budapest ügyvezetője és egyben kreatívigazgatója.

A nonfluencer.hu weboldalon a videó mellett vitaanyag-indító iránymutatásokat is olvashatnak a témára nyitott látogatók. Ezek az összefoglalók teljes mértékben nyílt szerkesztésűek, ennek megfelelően a kampány szervezői arra biztatják a szakma képviselőit, hogy küldjék el saját álláspontjukat, így közösen létrejöhet egy mindenkit érintő, konszenzusos önszabályozás a jövőt illetően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Segítség a biztonságos bankoláshoz

A csalók nem válogatnak, ugyanúgy célba vehetik a fiatalok bankszámláit, mint a felnőttekét. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a diákok képben legyenek a legfontosabb biztonsági teendőkkel. Például ne adják ki a saját és a...

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....