- Hirdetés -

Ingadozó költségek a logisztikai iparban

|

- Hirdetés -

Világszerte folyamatosan változó költségek figyelhetők meg a logisztikai iparban, a raktári költségek évről évre tovább emelkednek, ahogy az iparág versenyképesebbé válik. A növekvő költségek arra kényszerítik a vállalatokat, hogy bővítsék szolgáltatásaikat és új megoldásokat dolgozzanak ki, de mik az irányok? A QLM piaci kitekintése a témában.

A raktározási költségek a létesítménytől, a raktárterület nagyságától és a szükséges szolgáltatásoktól függően változnak. A leggyakoribb költségek a kezeléshez (átvétel és kiszállítás), a raktárterülethez, az üzemeltetési adminisztrációhoz és az általános adminisztrációs költségekhez kapcsolódnak. Számos lehetőség van a költségek minimalizálására.

Ingadozó logisztikai költségek külföldön és itthon egyaránt

Az összesített logisztikai költségek az Egyesült Államokban 4%-kal, 1560 billió dollárra csökkentek tavaly – derül ki a CSCMP éves jelentéséből. A csökkenés fő hajtóereje a készlettartási költségek csökkenése volt, amely 15%-kal zuhant a gyártás és a kereskedelem világjárvány miatti leállások miatt. A Logistics Managers Index legfrissebb jelentése szerint a logisztikai ipart továbbra is olyan tényezők befolyásolják, mint a költségmutatók folyamatos növekedése és a rendelkezésre álló kapacitás további csökkenése. Mi a helyzet itthon? A Központi Statisztikai Hivatal 2021. II. negyedéves jelentése szerint a hazai áruszállítás teljesítménye növekedett az előző évi, alacsony bázishoz képest. Az áruszállítás teljesítménye egy év alatt mintegy 9%-kal nőtt, viszont ez a szám 11%-kal kevesebb volt a két évvel korábbinál.

Költség- és időhatékonyság az automatizálás révén

A koronavírus egyértelműen bebizonyította, hogy ideje megszabadulni a papírtól. A folyamatok automatizálása egyes műveleteknél drasztikus változásnak tűnhet, különösen azok számára, akik évek óta sikeresek. Az előnyök azonban messze meghaladják az erőfeszítést. „Logisztikai szolgáltató központoknál vagy e-kereskedelemmel foglalkozó cégeknél – ahol a pontosság iránti igény gyors készletforgási sebességgel párosul – az automata raktározási rendszer egyre kedveltebb. Áttekinthetőbbé teszi a tárolást és növeli a tárolási kapacitást, a rendelés feldolgozási teljesítmény akár a duplájára nőhet, a működés pedig jól tervezhetővé válik 7/24 órás munkarendben is, HR kitettség nélkül” - mondja Bérces Pál, a QLM Logistics Solutions Kft. ügyvezetője.

A világjárvány rávilágított arra, hogy sok vállalat nincs teljesen tisztában az ellátási lánc kapcsolatai kiszolgáltatottságával a globális válságokkal szemben. Azonban az újonnan megjelenő ellátási lánc technológiák érzékelhető módon javítják a láthatóságot a végpontok közötti ellátási láncban, és támogatják a vállalatok felkészülését az ilyen sokkok ellen. A hagyományos lineáris ellátási lánc modellből digitális ellátási hálózatok lesznek, ahol a funkcionális tárolók lebontásra kerülnek, és a szervezetek összekapcsolódnak teljes ellátási hálózatukkal. Az Ipar 4.0 utat tör az ellátási láncok digitális átalakulásában olyan technológiákat kihasználva, mint az IoT, azaz a dolgok internete, a mesterséges intelligencia, a robotika és az 5G.

Költséghatékony üzemeltetésű rakodógépek és targoncák beruházása, bérlése

A költségek egy részét a raktárak belső működése teszi ki. Ide tartoznak a rakodógépek és targoncák is, amelyek elengedhetetlenek az áruk mozgatásához. „Akár vásárolni, akár tartósan bérelni szeretnénk új targoncát, esetleg használt eszközben gondolkodunk, előzetesen jól kell feltérképeznünk valamennyi szempontot a gépek adott raktárbeli, gyakorlati működtetésével kapcsolatban. A napi működés során a legnagyobb gondosság mellett is megsérülnek és cserére szorulnak a gép bizonyos elemei, éppen ezért érdemes masszív és költséghatékony üzemeltetésű eszközben gondolkodni” - mondja Bérces Pál.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...

Így vibereztünk 2021-ben

A magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben – derül ki a Rakuten Viber felméréséből. Leggyakrabban a népszerű ünnepek alatt -...
Brand Safety laptop

Magyar fejlesztésű program segíti a látássérülteket

Látássérülteken segít egy szövegeket hangfájlokká konvertáló, magyar fejlesztésű program. A Dramatizált Elektronikus könyvszerkesztő és Hangoskönyv konvertáló (DEX) szoftver az Informatika a Látássérültekért Alapítvány legújabb innovációja. Az előző verzióhoz képest a mostani fejlesztés képes a...

Lemaradóban a hazai startup ökoszisztéma

Bár viszonylag jó éve volt tavaly a hazai startup ökoszisztémának, régiós összevetésben mégis egyre nagyobb lemaradásban vannak a magyar sikertörténetek – írja elemzésében a Startup Hungary. A szervezet idén ismét elkészíti jelentését a szektorról,...

Yettel. néven folytatja a Telenor

Március elsejétől Yettel Magyarország Zrt. - röviden Yettel – néven folytatja a Telenor Magyarország – jelentette be a távközlési cég. A változtatás az ügyfeleket nem érinti, de jön majd egy új applikáció, illetve az...

Márkaérték: élen az Apple, jön fel a TikTok

Az Apple a világ legértékesebb márkája továbbra is a Brand Finance Global 500 rangsora szerint, az Amazont és a Google-t megelőzve. A leggyorsabban növekvő márka a TikTok lett, egy év alatt 215 százalékkal bővült...

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentős átalakulás előtt a munka világa

Jelentős átalakulás indult el a munkavégzés terén az elmúlt években, ami idén tovább erősödik, alapvetően befolyásolva a vállalatok működését. Mivel a munkavégzés már nem helyhez kötött, a rendszereknek és a biztonsági megoldásoknak alkalmazkodniuk kell...

Startupokat támogat a Toyota

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a...

Háromezer gyermeknek segített a Nők Lapja

Tavaly hívta életre Te is hős vagy! elnevezésű CSR-kezdeményezését a Central Médiacsoport. A jótékonysági projekt keretében a kiadó vezető magazinja, a Nők Lapja az olvasókkal közös gyűjtést szervezett hátrányos helyzetű gyermekek javára. A kampány...

Gyermekpszichiátriát támogat a Libri

Már él és fogadja a felajánlásokat az a link, amelyen keresztül a vásárlók 200 forinttal, vagy más, egyedi összeggel járulhatnak hozzá a Vadaskert Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Kórház és Szakambulancia munkájához. A segítség nem is...

Látványosan nőtt a házhoz szállítások száma

2021 az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések robbanásszerű növekedésének éve volt. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült az azt megelőző két hónaphoz képest, a mesterséges...
- Hirdetés -

CMO

A marketing nem öncélú, nem a marketingeseknek szól

Wilheim Gábor, marketing igazgató, Dreher Sörgyárak Zrt. - A COVID-járvány nagy csapást mért a vendéglátóiparra, sokáig zárva voltak az éttermek, szórakozóhelyek, pubok. Hogyan éltétek meg ezt az időszakot a Drehernél, nagyon visszaesett a forgalom? - A...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...