- Hirdetés -

Ingatlanvásárlás – ezek a kerületek a legdrágábbak

|

Mérsékelt áremelkedést mutatnak a Duna House értékesítési adatai a főváros pesti kerületeinek használtingatlan-piacán, ahol átlagosan 824 ezer forintos négyzetméteráron, 50,3 millió forint értékben szerződtek az otthonteremtők az idei évben. A fővárosi ingatlantranzakciók 77%-a zárult eddig a pesti kerületekben 2024-ben, ahol Csepeltől az V. kerületig, átlagosan 34,9 és 95,9 millió forint között költöttek ingatlanra a vevők. Az átlagos, kerületi négyzetméterárak elhelyezkedéstől függően 588 ezertől egészen a 1,25 millió forintig húzódtak a 2024 januárja és októbere közötti eladások alapján.

A 2024-es ingatlanpiaci fellendülés mind a kereslet, mind a tranzakciószámok tekintetében megmutatkozik, a fokozódó érdeklődés pedig közvetlen hatással van az ingatlanárakra is. A Duna House 2024. január-október közötti tranzakciós adatai szerint a fővárosi otthonteremtésre fordított átlagos összeg a tavalyi évhez képest 3 milliós emelkedés után elérte a 60 millió forintot, az átlagos négyzetméterár pedig 918 ezer forint körül alakult az összes ingatlantípus figyelembevételével. Használt ingatlant átlagosan kevéssel 58 millió forint feletti összegért vásároltak idén a Duna House ügyfelei, 903 ezer forintos négyzetméteráron. Budapesten a tavalyival megegyezően továbbra is átlagosan 65 négyzetméteres ingatlanokra szerződtek a vevők.

„Annak ellenére, hogy a budai kerületek iránti érdeklődés folyamatosan erősödik, a fővárosi ingatlantranzakciók zöme, 77%-a még mindig a megfizethetőbb, pesti oldalon zárul, ahol a használt téglalakások átlagos négyzetméterára 924 ezer forintra emelkedett, míg a panellakásokért tavalyhoz képest átlagosan 12%-kal többet, 762 ezer forintot fizettek a vásárlók négyzetméterenként.” – ismertette az értékesítési adatok eredményeit Máté Ferenc a Duna House Vezérigazgató-helyettese.

Ahogy a budai oldalon, úgy a pesti lokációban is jelentős különbségekkel találkozhatnak a vevők a négyzetméterárakat illetően. A legköltségesebb kerület a szigorú értelemben vett belváros, vagyis az V. kerület, itt 1,25 millió forintra rúg az átlag, az otthonteremtés költsége megközelíti a 96 millió forintot a 77 négyzetméteres, használt lakások tekintetében. Millió fölötti fajlagos ár várja a XIII. és a VI. kerületet preferáló vásárlókat is. A szintén központi elhelyezkedéssel büszkélkedő Erzsébetváros és Ferencváros 950 ezer Ft/m2-es árszinten kínálja a lakásokat, míg Újpest, Józsefváros és Zugló valamivel kedvezőbb 812-873 ezer Ft-os négyzetméterenkénti kiadást jelent az otthonteremtők számára. A pesti oldal központtól távolabb eső részein, valamint a peremkerületek többségében 612-763 ezer forintra készülhetnek a vevők. A leginkább pénztárcakímélő alternatívát továbbra is Soroksár nyújtja, ahol 8%-os emelkedést mutatnak az adatok tavalyhoz képest, így idén már az 588 ezer forintot is meghaladja a négyzetméterenként fizetett összeg.

Az ingatlanközvetítő közreműködésével megvalósult fővárosi tranzakciók alapján Erzsébetváros (11%), Zugló (10%) és Józsefváros (10%) vonzotta a legtöbb ingatlanvásárlót idén, a XIII. kerületben az eladások 9%-a zárult. A szeptemberi Duna House Barométer fővárosi kerületek népszerűségét vizsgáló felmérése szerint a legtöbb fővárosi ingatlankereső (17,7%) a XIII. kerületet, Zuglót (15,3%), valamint a VII. kerületet (14,9%) jelölte meg a vásárlás során előnyben részesített lokációként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Tovább nőtt a Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra. Az összes bevétel...

TikTok-csatornát indított a Das WeltAuto

Tovább bővül a Porsche Hungaria használt autós üzletágának, a Das WeltAutonak a kommunikációs eszköztára: a társaság immár TikTokon is elérhető. Az elsősorban fiatalok körében népszerű platformon szórakoztató, látványos és használt autó vásárlással kapcsolatos edukációs...

A tartalomgyártás varázsa

Új név, új menedzsment, új stratégia – izgalmas változásokat jelentett be az UFA Produkció. A cég ügyvezető igazgatóival, Ute Biernattal és Ács Emesével beszélgettünk. (kiemelt fotón balra Ute Biernat, jobbra Ács Emese) - Két hete...

Megvannak az EBA nyertesei

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) már hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

A Forma-1-ben debütál a KitKat

A világ egyik kedvenc csokoládéjaként ismert KitKat a száguldó cirkusz hivatalos csokoládészeletévé válik: a jövőre a 90. születésnapját betöltő csokoládémárka és a fennállásának 75. évfordulóját ünneplő Formula–1-es versenysorozat hivatalos együttműködése a 2025-ös szezonban indul.Jövő...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiterjesztett valósággal segíti az autósokat az LG

Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics...

Tippek szórakoztató a csapatépítéshez

Közeledik az év vége, amikor sok vezetőnek okoz fejtörést, mi is legyen a céges karácsonyi program. Ráadásul sokszor nem csak egyetlen eseményben kell gondolkodni, hiszen csapatot építő kohéziós erő, ha a nagy karácsonyi céges...

Új biztonsági megoldásokat vezet be a Viber

A Rakuten Viber új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.Az ellenőrző üzenetek...

Black Friday: így lehet olcsóbb az ajándékozás

Kezdjünk el időben felkészülni a karácsonyra, és használjuk ki a novemberi kedvezményeket: így pénzt és időt takaríthatunk meg, emellett a vásárlás is kevesebb stresszel jár. Ráadásul most az aktuális projektjeinkhez, például barkácsoláshoz, felújításhoz vagy...

Így nyitja meg a karácsonyi szezont a Coca-Cola

Az italgyártó arra ösztönöz mindenkit, hogy az ünnepi szezonban fordítsanak több figyelmet kapcsolataikra, továbbá elhozza a karácsonyi kamionját is, amit minden évben régóta várnak a hazai fogyasztók.A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy...

Don't Miss

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...

Összeültek a legnagyobb PR-esek

Október közepén Szekszárdon találkozott a PR-szakma krémje. Neves ügynökségek ügyvezetőitől és munkatársaitól, egyetemek kommunikáció szakos oktatóitól, továbbá hazai és külföldi hallgatóitól, valamint az MPRSZ örökös tagjaitól volt hangos a borvidék a FERLING, a PTE...