- Hirdetés -

Van, ami a fizetésemelésnél is fontosabb

|

Napjainkban egyre több vállalat ismeri fel a munkavállalói jóllét jelentőségét. A modern cégek már ráébredtek, hogy a dolgozók fizikai és mentális egészsége nemcsak a kollégák szempontjából fontos, de a vállalat működésének hatékonyságát és jövedelmezőségét is befolyásolja.

Friss felmérések szerint a munkavállalók egyre inkább igénylik a minőségi munkakörnyezetet és a wellbeingre fordított figyelmet, sokszor még a fizetésemelés elé is helyezve ezt.

„Világszerte és hazánkban is megfigyelhető, hogy azok a cégek, amelyek nagy hangsúlyt fektetnek a dolgozók jóllétére, nemcsak a munkatársak elégedettségében látnak javulást, hanem a fluktuáció és a betegszabadságok csökkenésében is” – fejtette ki Nagy Márta, a Fitt Magyarország Alapítvány elnöke. Az alapítvány nemrég a Kodolányi János Egyetemmel közösen végzett kutatást, amely azt vizsgálta, hogy mi befolyásolja és mi tartja vissza az egyént az egészséges fitt életmódtól. Ezen kutatási eredmények feldolgozása hozzájárul a jólléti programok fejlesztéséhez és eredményességéhez, így a Fitt Magyarország Programéhoz is.

A munkahelyi jóllét témában több nemzetközi felmérés is készült, amelyek kimutatták, hogy a magas szintű jóléti intézkedéseket alkalmazó vállalatok nagyobb növekedést érnek el pénzügyi mutatóikban és tőzsdei teljesítményükben. Az adatok alapján egy ponttal magasabb vállalati „boldogságindex” 1,7%-os növekedést hozott az eszközarányos megtérülésben (ROA), és komoly profitnövekedést eredményezett az ilyen stratégiákat alkalmazó vállalatok esetében. A legjobban értékelt vállalatok értékelése több szektorban (pl. pénzügyi, szolgáltatási) 115,6%-kal növelte a piaci értéket a versenytársakhoz képest a vizsgált időszakban, a boldogabb munkavállalók pedig 12%-kal voltak produktívabbak a kísérleti helyzetekben, mint a kontrollcsoport.

Nagy Márta szerint ez az eredmény is igazolja, hogy a munkavállalói jóllétbe fektetett erőforrások nem csupán költségek, de hosszú távon megtérülő befektetések is.

„A cégeknek be kell látniuk, hogy az olyan intézkedések, mint a mentális egészség támogatása, a rugalmas munkaidő, az egészségedukáció vagy éppen a rendszeres mozgási lehetőségek biztosítása, komoly pozitív hatással bírnak a vállalati eredményességre” – hangsúlyozta a szakértő.

A fluktuációra és a stabilitásra is hatással van a dolgozók hangulata

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a magas jólléti mutatóval rendelkező vállalatoknál alacsonyabb a dolgozói lemorzsolódás aránya. A stabil munkaerő megtartása hosszú távon biztosítja a vállalat hatékony működését és a munkavállalói elégedettséget.

„Egy ponttal magasabb boldogságindex 1,7%-kal növeli a vállalati megtérülést és a stabilitást. A jóléti stratégiák alkalmazása csökkenti a dolgozók stressz-szintjét, így kevesebb és rövidebb betegszabadságot vesznek igénybe. A Fitt Magyarország Alapítvány célja, hogy minél több magyar cég felismerje ezt, és a „gyümölcsnapok” vagy csocsóasztalok helyett/mellett komplexebb jóléti megoldásokra helyezze a hangsúlyt” - tette hozzá Nagy Márta.

Az alapítvány magas szakmai szintű és komplex wellbeing szolgáltatást kínál a munkáltatóknak, a TritonLife, hazánk legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójával közösen. Ez a partnerség biztosítja, hogy a program résztvevői a legmodernebb diagnosztikai és egészségügyi megoldásokat vehessék igénybe, amelyek hosszú távon is fenntartható, egészséges életmódbeli változásokhoz vezetnek.

Nagy Márta szerint a minőségi jólléti intézkedések nem csupán a fizikai és mentális egészség javításában, hanem a munkavállalók teljesítményének növelésében is szerepet játszanak.

Noha a cégek egyre inkább felismerik, hogy a munkavállalói jóllét hosszú távon hozzájárul a vállalat gazdasági eredményességéhez, itthon még csak mostanában kezd szélesebb körben elterjedni ennek a jelentősége, és egyelőre csak a nagyobb cégekre jellemző. A jövőben ez azonban minden vállalat számára kikerülhetetlen lesz, hiszen a jólléti intézkedések révén a dolgozók nemcsak hatékonyabban, hanem lojálisabban is dolgoznak, ami növeli a cég piaci értékét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...