- Hirdetés -

Ingyenes e-learning képzésekkel segít a Vodafone

|

- Hirdetés -

Továbbra is ingyenesen elvégezhetők a Vodafone Alapítvány digitális kompetenciafejlesztő e-learning képzései, melyek a szülők és a tanárok digitális térben való eligazodását segítik – erre nagy szükség van most, az iskolák újbóli bezárása, a távoktatásra való átállás alatt.

A digitális oktatás rengeteg kihívást okozott a pedagógusok számára – az ő munkájukat kívánja segíteni a Vodafone Alapítvány tavaly márciusban indított, digitális kompetenciafejlesztő e-learning továbbképzése. A kurzus a digitális pedagógia alapjaitól indulva vezeti a pedagógusokat a tanteremben és azon kívül alkalmazható digitális felületek és módszerek használatában, gyakorlati alkalmazásában. Az „IKT eszközök a tanórán” elnevezésű képzés segítő kezet nyújt a digitális átállásban, számos digitális felületet bemutat, használatukat videókkal segíti, valamint a tanórákba való beépíthetőségre is ad számos jó példát. A képzést a Vodafone Magyarország Alapítvány akkreditáltatta, így a tanítók és tanárok számára tanúsítvánnyal és 30 kredit ponttal zárul. Az e-learning kurzust a járvány kezdetén a Vodafone Alapítvány díjmentesen tette elérhetővé a tanárok számára. Március közepe óta több mint 1300 pedagógus jelentkezett a képzésre, a visszajelzések pedig rendkívül pozitívak: a képzést elvégzett tanárok szerint a kurzus felhasználóbarát, lényegretörő, pontos és gyakorlatias, segítségével hosszú távon alkalmazható tudással, gyakorlatokkal tudták gyarapítani ismereteiket.

„A képzés nagy előnye, hogy olyan gyakorlati ötleteket, tippeket ad a pedagógusoknak, melyek a mindennapi oktató-nevelő munkához nyújtanak segítséget. Fontosnak tartom az élményalapú oktatást, ezt remekül segíti a képzés anyaga, felépítése, melyben mind a kezdő, mind pedig a haladó szinten lévő pedagógusok megtalálják a megfelelő segítséget.”– mondta el Éder Márta, digitális pedagógia szakértő és a Digitális Iskola Programban résztvevő tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola tanítója, aki maga is részt vett a tananyag fejlesztésében.

Eligazodás a digitális világ útvesztőjében – Netszülő képzések

Létezik ideális digitális házirend különösen az otthontanulás idejében? Szülőként hogyan lehet megteremteni a család életében az online és offline világ egyensúlyát? Melyek az internetes zaklatás árulkodó jelei és hogyan lehet erre felkészíteni gyerekeinket? Mikortól számít a rendszeres videojátékozás függőségnek? Többek között ezen kérdésekre ad választ a Vodafone Alapítvány szülőknek szóló e-learning képzése, a Netszülő, amely szakemberek által kialakított modulokon keresztül nyújt segítséget számukra abban, hogy megismerjék és megértsék azt az online világot, amely meghatározó szerepet tölt be gyerekeik életében. A modulok rövid, interaktív és mobilra optimalizált egységekből épülnek fel, hogy a képzéseken részt vevő szülők elfoglalt mindennapjaiba a legjobban illeszkedhessenek. Mivel különböző életkorban más és más digitális kihívásokkal szembesülhetnek, így a Netszülő e-learning program két korcsoportnak megfelelően – 6-12 és 12-18 éves gyerekek – kialakított tematikával készült. A kisgyermekes szülőknek szóló e-learning tananyag például a digitális világ és eszközhasználat szabályai mellett az online világ egészen kiskorban jelentkező hatásaival kapcsolatban is edukálja a szülőket. A 12-18 éves gyermekek szülei pedig többek között olyan, a tinédzserkorú gyerekek életében fontos szerepet betöltő témákkal ismerkedhetnek meg, mint a közösségi oldalak világa, beleértve az influencer jelenséget vagy a nem megfelelő tartalmak generálásának és megosztásának hatásait.

„A fiatalok körében napról napra változnak az éppen aktuális trendek – tinédzserkorú gyermekek édesanyjaként jómagam is megtapasztaltam, hogy mennyire nehéz eligazodni a gyerekeket körülvevő rengeteg újdonság és tartalom között. Mivel szinte lehetetlen ezekkel lépést tartani, a gyermekeinkre leselkedő potenciális veszélyeket is nehezebb felismerni, megakadályozni. A Netszülő képzés segít eligazodni a gyermekek által használt online világ útvesztőjében, mindezt úgy, hogy nem a tiltásra, sokkal inkább az okos és tudatos használat módszertanára edukálja a szülőket. Emellett gyermekeinkhez is közelebb kerülhetünk azáltal, hogy megismerjük az általuk használt felületeket, melyek használatában is támogathatjuk őket a képzésen elsajátított tudásnak köszönhetően.” – mondta el Flakstad Emőke, a Vodafone Magyarország Alapítvány főtitkára.

A Vodafone Magyarország Alapítvány az előbbiek mellett február elején, a biztonságos internet világnapja alkalmából bejelentette, hogy gyerekeknek szóló biztonságos internethasználati e-learninggel bővítik online elvégezhető képzéseik körét. A kurzus nemcsak az online világ veszélyeit fogja bemutatni, hanem digitális szakértők, gyermekpszichológusok bevonásával megoldást is kínál azokra: a gyerekek megismerhetik a közösségi média felelős használatát, a megfelelő adatvédelmi beállításokat, a tudatos internethasználatot. A tervek szerint a különböző, biztonságos internethasználattal kapcsolatos témák három korcsoportra bontva lesznek elérhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA