- Hirdetés -

Ingyenes informatikai kurzus indul nőknek

|

- Hirdetés -

Magabiztos felhasználói és rendszeradminisztrátori tudást szerezhet az, aki részt vesz az INCO Academy – Work in Tech program keretében 2021 júliusában induló Hello IT! for Women kurzuson. Az INCO és hazai partnere, a szuperintenzív IT képzéseket nyújtó Green Fox Academy együttműködése keretében 300 magyar nő térítésmentesen emelheti magasabb szintre informatikai tudását. A kezdeményezés a Google.org támogatásával valósul meg, a Coursera online platformján keresztül.

A magasabb szintű informatikai tudás elsajátítása ma az egyik legjobb befektetés a jövőbe, amire különösen a nőknek érdemes nagyobb hangsúlyt fektetniük. A Women in Digital Scoreboard 2020 kutatás szerint ugyanis a felnőtt magyar lakosságnak csupán a negyede rendelkezik az alapvető ismereteket meghaladó digitális készségekkel, és közöttük is jelentősen alacsonyabb a nők aránya. Az infokommunikációs területen dolgozók közül pedig csak minden tizedik kolléga nő Magyarországon.

A Hello IT! for Women kurzus az INCO Academy – Work in Tech nemzetközi program részeként valósul meg. Felkészíti a nőket arra, hogy saját vállalkozásukat digitális alapokra helyezzék, új karriert indítsanak vagy megalapozzák további tanulmányaikat az informatika területén. Az online képzés részidőben, munka, illetve család mellett is elvégezhető, a hallgatók egyéni tempójától függően, 2-4 hónap alatt.

„Az IT a munkaerőpiac legdinamikusabban fejlődő területe, és ez a tudás számos egyéb szakmában is az előrelépés vagy a munkahely megőrzésének feltétele lesz hamarosan – mondta Fachs Anita, a Green Fox Academy magyarországi vezetője. – Örömmel látjuk, hogy egyre több bátor nő választja azt, hogy jövőjét és karrierjét tudatosan építi az IT szakmák valamelyikében. A Hello IT! for Women program résztvevőinek most csak nyitottságra és kitartásra van szükségük ahhoz, hogy ebbe belevágjanak.”

A program több mint 150 órányi, interaktív tananyagból áll, amelyet a Google szakemberei fejlesztettek ki, nagy hangsúlyt fektetve a valós munkaszituációkat idéző gyakorlati feladatokra. A Green Fox Academy mentorai segítik a hallgatókat a tananyag megértésében és elsajátításában, a programozóiskola pszichológusai pedig készségfejlesztő tréninggel és elhelyezkedést támogató workshoppal egészítik ki a tanultakat.

„Együttműködésünk a Green Fox Academy-vel, illetve más országok szervezeteivel lehetővé teszi, hogy egyenlő és méltányos módon járuljunk hozzá az egyének és a helyi közösségek gazdasági szerepvállalásának növeléséhez. Magyar partnerünk szakmai tapasztalata és azok a kapacitások, hálózatok, források, amelyek a Google.org által támogatott Work in Tech program révén érhetők el, együtt sokkal erősebb hatást fejtenek ki. Közös munkánkkal arra törekszünk, hogy feloldjuk a foglalkoztatást gátló társadalmi-gazdasági korlátokat és jövőbiztos karrierhez segítsük a nőket Magyarországon” – tette hozzá Nicolas Hazard, az INCO alapítója és elnöke.

A Hello IT! for Women kurzus résztvevői megismerkednek az informatikai rendszerek építőelemeivel, jártasságot szereznek a modern hálózati technológiák, a felhő alapú alkalmazások és különböző operációs rendszerek használatában, illetve megtanulják alkalmazni az IT biztonságot szolgáló eszközöket és megoldásokat. Hangsúlyos szerepet kap mindemellett a rendszerüzemeltetéshez és a hibaelhárításhoz szükséges tudás elsajátítása is. Azok, akik sikeresen teljesítik mind az öt szakmai modult, a Google nemzetközileg elismert tanúsítványával zárják a kurzust.

A programba olyan nők jelentkezhetnek, akik betöltötték 18. évüket és rendelkeznek középszintű angol nyelvtudással, az informatikai előképzettség azonban nem feltétel. A kurzus 2021. július 19-én indul és az ország bármely pontjáról elvégezhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...

Az RTL Most+-on jön A Tanár új évada

Október 22-én debütál az RTL Magyarország prémium digitális platformján dupla epizóddal A Tanár című sorozat 4. évada. Az új epizódok idén csak az RTL Most+-on lesznek láthatók. Vasvári Szilárd (Nagy Ervin) öntörvényű és bátor kiállásával...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Új szolgáltatást indított az IKEA

Az IKEA Magyarországon új szolgáltatást indított, amely hozzájárul a körkörös üzleti modell kialakításához. Ez a Garantált visszavásárlás használt gyerekbútorokra szolgáltatás. Az IKEA Family klubtagok, akiknek már nincs szükségük az adott bútorra, előre meghatározott áron...

Az Adevintánál folytatja Takács Borbála

Több évtizedes ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakemberrel erősít az Adevinta, Takács Borbála lett októbertől a Jófogás és a Használtautó.hu felületeket is működtető cég marketing igazgatója. A több mint 20 éves ügynökségi tapasztalattal rendelkező szakember megfordult az...

A DeepInsightot választotta a Work Force

A DeepInsight integrált PR és marketing ügynökséget bízta meg kommunikációs és marketing feladatai ellátásával a munkaerő-kölcsönzéssel és -közvetítéssel foglalkozó Work Force. Az áprilisban indult együttműködés keretében már elkészült a következő időszakot meghatározó stratégia kidolgozása,...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új kihívásokat hozott a hibrid munkavégzés

A világjárvány természetessé tette a munkahelyeken azt, ami azelőtt ritkán fordult elő: a csapat egyik fele otthonról dolgozik, a másik az irodából. Ez az úgynevezett hibrid munkavégzés teljesen új kihívás a cégeknek. Akár külső...

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Booking.com-os vezetővel erősít egy hazai startup

Terjeszkedésének részeként új nemzetközi értékesítési igazgató csatlakozott az Everguest csapatához. A magyar turisztikai startup legújabb tagja, Neil Middleton korábban a Booking.com és az Expedia Group vezetőjeként szerzett tapasztalatot. Feladata, hogy angliai bázissal erősítse a...

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon...

Új ügyféllel erősít az Astoria Agency

Az Astoria Com Agency látja el a Budai Termékenységi Centrum (BTC) sajtókommunikációs feladatait. Molnár Ágnes és Kordos Szabolcs ügynöksége elsősorban a nemrég megnyílt intézmény pszichoedukációs tevékenységére összpontosít, hogy a szélesebb publikum még jobban megismerje...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új eszköz segíti a karbonlábnyom csökkentését

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes...

Környezettudatos SIM kártyával zöldít a Vodafone

Fenntarthatósági stratégiája részeként új, környezettudatos, úgynevezett ecoSIM kártyát tesz elérhetővé ügyfelei számára a Vodafone. Nem ez az első ilyen lépés a szolgáltató részéről: tavaly a műanyag-felhasználás csökkentés jegyében SIM-kártyák méretét felezte le, idén augusztusban...

Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Lidl

Az Élelmezési Világnap alkalmából érzékenyítő kampányt indított a Lidl Magyarország, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás megelőzésének fontosságára. Az áruházlánc saját maga is nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, az értékesítésből kivont,...

DATA