- Hirdetés -

Ingyenes tananyag segíti a kkv-kat

|

- Hirdetés -

Több téma mellett a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) finanszírozási helyzetére is kitér az a 70 órányi díjmentesen elérhető tananyag, amelynek segítségével a jövő kihívásaira készíti fel a magyar cégeket a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) banki-, tőzsdei- és pénzügyi oktatási központja. A kkv tulajdonosoknak és vezetőknek fejlesztett, a digitalizációra és a generációváltásra fókuszáló online képzés nyolc modulja közül a finanszírozással foglalkozóban a tőkebevonás fejezetet Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb és legaktívabb kockázati tőkealap-kezelője, a Hiventures állította össze.

Kimondottan a kis- és közepes méretű cégek (kkv-k) edukációját tűzte zászlajára a Budapest Institute of Banking (BIB) legújabb kezdeményezése. A speciálisan erre a körre szabott, díjmentesen elérhető e-learning tananyag a széles körben elérhető, hatékony ismeretátadásra és készségfejlesztésre összpontosít, mivel a pandémia a magyar kkv-kat és egyéb vállalatokat egyaránt új kihívások elé állította.

A magyar cégek egyik legfőbb célja likviditásuk megőrzése, hogy tevékenységüket rövid-, illetve középtávon egyaránt biztosan végezhessék – állapította meg a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) több mint 2000 hazai vállalat bevonásával végzett, a pandémia első hullámának hatásait felmérő tavaly őszi kutatása. A felmérés szerint nőtt a különféle hitelek iránti kereslet, ahogyan a tőkebevonást fontolgató cégek aránya is 11 százalékponttal magasabb a 2020 tavaszán végzett felméréshez képest. Tavaly ősszel már ezerrel több cég érdeklődött tőkebevonás iránt, és bár a felmérés szerint a cég fejlődése érdekében sokan magasabb befektetői hozamelvárást is elfogadnának, illetve nagyobb tulajdoni hányadot is hajlandóak lennének átengedni, a Hiventures türelmes partner a visszafizetést illetően, valamint a cég működésébe sem kíván operatív szinten beleszólni.

Ezekben a kérdésekben segít eligazodni a cégeknek a BIB friss ismeretanyagának legújabb, „Pénzügyi tervezés és finanszírozás” elnevezésű modulja. A Hiventures szakértőivel közösen fejlesztett fejezet strukturáltan mutatja be a tőkefinanszírozásra, mint önerő pótló forrásbevonási lehetőségre vonatkozó legfontosabb témaköröket, az általánosabb kérdésektől a legkomplexebb témákig. Az online tananyag lefedi a pénzügyi, értékesítési és marketing tervek összeállítását és a sikeres bemutatkozó alapjait, emellett részletesen kitér a tőkebefektetés folyamatára. Láving Gusztáv, a Hiventures KKVPRO üzletágának igazgatója bemutatja, hogy a Magyarországon hagyományosnak tekinthető finanszírozási megoldások mellett mikor és hogyan célszerű tőkebevonással élni. A modul arra is kitér, hogy hogyan képes a konstrukció a magyar kkv-kat is érintő célokat szolgálni: generációváltást, piaci konszolidációt, külföldi befektetés ösztönzését, vagy a fejlesztések és beruházások támogatását.

A képzés során szó esik a hazai kkv-k finanszírozási helyzetéről, érintve az erre a szektorra vonatkozó releváns adatokat, valamint részletezve a hitelfelvétel következményeit és az ehhez kapcsolódó pénzügyi tervezés fontosságát. „A tananyag célja, hogy a kkv-k számára értékes információkat közvetítsen: azoknak, akik innovatív megoldásokat keresnek üzleti céljaik eléréséhez, ugyanúgy hasznos, mint azoknak a vállalatoknak, amelyek épp egyik fejezetből a másikba lépnek át egy generációváltás során” – fogalmazott Láving Gusztáv. A szakember hozzátette: a modulban résztvevők a tisztán tőkeként vagy tőke és tagi kölcsön kombinációjában nyújtott speciális finanszírozási formák részleteivel egyaránt megismerkedhetnek.

„Szeretnénk biztos alapokat jelentő, kompakt tudást átadni, amely hozzásegíti a vállalkozásokat működésük hatékony szervezéséhez és meglévő ismereteik fejlesztéséhez” – mondta Fábián Gergely, a BIB vezérigazgatója. Úgy vélte, a kézzel fogható, praktikus ismereteket tartalmazó e-learning tananyag minden üzleti döntéshozónak hordoz tanulságokat. Mivel szerkezetét tekintve moduláris, így bárhol, bármikor könnyen hozzáférhető, az egyes részek akár tetszőleges sorrendben is elsajátíthatók és teljesen díjmentesen hozzáférhetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA