- Hirdetés -

Inkább a pozitív hírekre kellene fókuszálnunk

|

Még nem lélegezhetünk fel” – írták a lapok tavaly áprilisban. Aztán novemberben, idén januárban és márciusban is. A koronavírus-járvány kitörése óta mindenhonnan áradnak a negatív hírek, így nem csoda, ha egyre fáradtabbak vagyunk, a kiégés egyre több tünetét tapasztaljuk, amikor olvassuk őket. Pedig a választás a mi kezünkben van.

“Az ismétlődő negatív hírek befolyásolják a lelkiállapotunkat. Kilátástalanságot okoznak, az az érzésünk támad tőlük, hogy nincs kiút, nincsen fény az alagút végén. Feltehetjük a kérdést, hogy mi értelme egyáltalán élni, a világban benne lenni?” – mondja Gergics Dániel kommunikációs tréner.

A szakember szerint a rossz hírek fogyasztása már csak azért is ártalmas, mert arra kondicionál bennünket, hogy csak a negatívat lássuk magunk körül – ez pedig már ténylegesen befolyásolja az életünket, körülményeinket, kapcsolatainkat.

Jó példa erre az a lány, aki a szakítása után mindenütt olyan autókat látott, mint amivel a volt barátja járt. A férfi ugyanakkor mindenütt a szemüveges lányokat vette észre, mint amilyen a barátnője volt.

“Ez természetesen azért történhetett meg, mert arra fókuszálunk a külvilágban is, ami éppen bennünk zajlik. Meg kell találnunk az egyensúlyt abban, hogy mit engedünk be. Az áldozatszerep sokaknak kényelmes, az emberek egy jelentős része szereti magát sajnáltatni. Pedig a legtöbbször van választásunk, és nem hivatkozhatunk arra, hogy a körülmények áldozatai lennénk” – vélekedik Gergics.

Átélhetőbbé tehetjük, hogy örömteli dolgok is történnek a világban

Mindez a hírekre is érvényes: könnyű amiatt panaszkodni, hogy ömlik ránk a világban történő rengeteg rossz dolog, de valójában mi döntjük el, hogy mit szeretnénk meglátni. Mit tehetünk, ha fontos számunkra a tájékozottság, de nem akarunk depresszióba zuhanni?

“Mérlegelnünk kell, mire tudunk hatással lenni a világban és mire nem. Ha meglátok egy szalagcímet, az első kérdésem mindig az: tudok-e hatással lenni erre? És vajon tudja-e a hétköznapjaimat befolyásolni, ha tudok erről? Fontos, hogy felismerjük, szükségünk van-e az adott információra, vagy csupán azt érjük el általa, hogy még jobban elkeseredünk” – mondja a szakember, aki régen maga is híradózott.

“Évekig olvastam a híreket tévében, rádióban, aztán máshová sodort az élet, de mindig is nagy szerelmem maradt a híradózás. Sosem éreztem magam komfortosan attól, hogy elsőként tőlem hallják meg a nézők a negatív híreket, viszont a szakma nagyon is hiányzik. Ezért indítottam el a Motiváló Híradót a YouTube-csatornámon. Hiszen most is vannak jó hírek a világban, csak kevesebb teret adunk nekik.”

A kéthetente, szombaton jelentkező adás éppen ezen igyekszik változtatni: olyan híreket gyűjt össze a világ minden tájáról, amelyek a mostani rosszhír-áradat közepette is pozitívak. A cél felpezsdíteni, motiválni, inspirálni az embereket, akik számára így átélhetőbbé válik, hogy örömteli dolgok is történnek a világban.

A múlt hétvégén megjelent, 10 perces adásban válogatott jó híreket hallhattunk: így például, hogy Oscar-jelölés közelébe került egy magyar rövidfilm, hogy 10 év múlva város épülhet a Marson, vagy hogy mentősnek öltözött gyerekek kísérték be a nagypapát az egri oltóközpontba.

Kiderül belőle az is, hogy az IKEA új szakácskönyvéből az ételhulladék hasznosításához kaphatunk tippeket, de azt is megtudhatjuk, hogyan érdemes angolt tanulnunk a karanténban oly gyakori sorozatnézés közben.

“Mások sikereiről és eredményeiről hallva a saját agyunkat is könnyebb arra programozni, hogy beengedjük a jót is. Hiszen aki a válságban meg tudja találni a lehetőséget, az fog nyertesként kijönni belőle” – zárja Gergics Dániel kommunikációs tréner.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...