- Hirdetés -

Innovatív rollertöltő nyerte meg idén az MVM Edison startup versenyt

|

- Hirdetés -

Izgalmas ötletek és megoldások állhattak az MVM EDISON 2020 döntőjének képzeletbeli dobogójára. A nyertes a Rollin Technologies lett, akik elektromos rollerek indukciós töltőállomásai, őket követte egy fiatalokat megcélzó bankolást, megtakarítást új szintre emelő alkalmazás, valamint a blockchain alapú megújuló energia közösségi finanszírozását lehetővé tevő megoldás. Az első három helyezettnek lehetősége lesz, hogy akár 50 millió forint értékű magvető befektetéshez jusson az MVM Csoporttól.

Idén negyedik alkalommal rendezte meg az MVM Csoport az EDISON startup versenyt, amelyre minden várakozást meghaladó, 220 pályázat érkezett a február végi határidőre. A kezdeményezés a jövő ígéretes és egyben piacképes fejlesztéseit kívánja felkutatni, idén több új kategóriában is. A jövő energetikáját meghatározó innovációk mellett a jövő otthonaira, városaira, a digitális infrastruktúrára, illetve a fintech megoldásokra vonatkozó innovációkkal is nevezhettek a fejlesztők.

Az innovatív ötletek közül szakmai zsűri választotta ki a legjobb hét pályázó csapatot, ők a második forduló többhetes, a pandémiás helyzet miatt online képzési programján vehettek részt.

A végső megmérettetésen a Project Heline zöld energiát demokratizáló megoldása, a Rollin Technologies indukciós rollertöltői, a Solar DAO megújulós befektetéseket ösztönző platformja, a MyEnerGIS napelemek helyét optimalizáló szoftvere, a Walk’2’Watt mozgási energiával töltő telefontokja, az AiVenture recepciókat automatizáló megoldása, illetve a PiggyBanx újgenerációs pénzügyi alkalmazása csapott össze.

Idén, a korábbi gyakorlattól eltérően első, második és harmadik helyezettet is hirdetett a zsűri. Az első helyezett a Rollin Technologies lett, a csapattagok hárommillió forint támogatásban részesültek. A második helyezett a PiggyBanx csapat lett, ők kétmillió forint támogatást kaptak. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a Solar DAO csapata állhatott fel, őket egymillió forinttal jutalmazták.

„A mai MVM Csoport minden idők legösszetettebb MVM-je, hiszen gyakorlatilag mindent felölel, ami az energetikához kapcsolódik. Termel, tárol, kereskedik, eloszt, szolgáltat, tervez, épít, szállít, adatátvitelt biztosít, innovál és inkubál. Az elmúlt pár év, de különösen az elmúlt néhány hónap bebizonyította, hogy a változások felgyorsultak ebben a szektorban. Akár napok alatt megváltozhatnak trendek, amelyek azonnali reakciókat kívánnak – mint arra a járványhelyzet is rávilágított. A mostani helyzetben minden eddiginél fontosabb, hogy felkutassuk az innovatív eszközöket, amelyek nagyban hozzájárulhatnak az energiaellátás hatékonyságának növeléséhez, az MVM Csoport működési mechanizmusainak még gyorsabbá tételéhez” – mondta Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója.

A hét döntős csapat a szakmai zsűri előtt mutatta be projektjét 2020. május 28-án a Demo Day elnevezésű rendhagyó módon online közvetített záróeseményén. A zsűri tagja volt Kóbor György, az MVM Zrt. elnök-vezérigazgatója, Bertalan Zsolt, az MVM Zrt. csoportszintű technológiai innovációs igazgatója, Márton István, a Smart Future Lab Zrt. vezérigazgatója, Dervalics Ákos, az Innoenergy HUB Hungary country managere, Mikesy Álmos, a Hiventures vezérigazgató-helyettese és Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal főosztályvezetője.

A nyertes csapatok részt vehetnek a Lisszabonban megrendezett Web Summit 2020 rendezvényen, illetve egyéves LinkedIn Premium Business előfizetést is kapnak. A legjobbaknak a későbbiekben esélye lehet egy, legfeljebb 50 millió forint értékű magvető befektetés elnyerésére az MVM Csoport inkubátor cége, az Smart Future Lab Zrt. részéről.

Ismerd meg az MVM EDISON 2020 három nyertes csapatát!

1. helyezett: Rollin Technologies

Hazánkban is egyre gyorsabb ütemben terjednek az elektromos rollerek, ami új igényeket is felvet. A Rollin Technologies elsősorban az elektromos rollermegosztó szolgáltatók számára nyújt megoldást a töltési költségeik és struktúrájuk optimalizálásában, másodsorban hozzájárul a rollermegosztás egy rendezettebb és fenntarthatóbb formájához.

A csapat vezeték nélküli indukciós töltőállomása olcsó, egyszerű és környezetbarát, a felhasználók számára is könnyedén használható, úgynevezett dokkoló. A rollert használóknak mindössze annyit kell tenniük, hogy belehelyezik a rollert az adott állomásba, és ahogy az érintkezik a dokkolóval, máris megkezdődik a töltés. Ennek köszönhetően a következő felhasználó töltött járműhöz jut majd, vagy akár az előbbi használó a töltött rollerrel térhet vissza a kiindulópontra. Emellett, a dokkolóba történő elhelyezést követően, vagy az utazás előtt a fix állomás segítségével a kormány fertőtlenítésére is egyszerűen sor kerülhet.

Amint elkezdődhet az állomások gyártása a hazai piac mellett idővel szeretnék meghódítani az európai felhasználókat is, ezáltal támogatva az okos városok és a fenntartható lokális közlekedés további fejlődését.

2. helyezett: PiggyBanx

Alapvető probléma napjainkban, hogy általánosságban elmondhatjuk, a fiatalok többségére nem jellemző a költségtudatos viselkedés. A 18 év alatti korosztály mindössze elenyésző része van tisztában saját pénzügyeivel, és még kevésbé jellemző, hogy időben kezdene takarékoskodni. Erre a problémára nyújt megoldást a PiggyBanx csapata, akik egy egyedi Fintech applikációt fejlesztettek, amely a 18 év alatti korosztály megtakarítási céljait újfajta módon támogatja.

A fiatal generáció megszólításához a gamifikációt és a közösségi élményt ütköztetik a pénzügyi világgal, ezáltal a megtakarítás pozitív megtapasztalását emelik új szintre. A projekt célja a pénzügyi tudatosság megteremtése egy mobil alapú, digitális malacpersely segítségével, ami aranyos interakciókkal hálálja meg a perselybe rakott megtakarítási összeget.

A csapat a pénzügyi tudatosság mellett a környezettudatosság és az energiatudatosság fejlesztését is nagyon fontosnak tartja. A felhasználók különböző kérdésekre válaszolnak ebben a 2 témakörben és helyes válasz esetén Piggy Érméket kapnak, amit fel tudnak használni kedvezményként a későbbi vásárlásnál. Így már fiatalkorban elérhetőek lesznek a környezetkímélő megoldások, mint például a napelem.

A PiggyBanx hosszú távú tervei az applikáció nemzetközi ismertségét hivatottak elérni, így támogatva fiatalok millióinak a környezettudatos, energiatudatos és pénzügyileg megfontolt döntéseit.

3. helyezett: Solar DAO

A Solar DAO fenntartható energiaközösségek platformja, mely elérhetővé teszi a társaság tagjainak, hogy közös zöldenergiás termelést hozzanak létre és üzemeltessenek. A platform hozzáférést biztosít a közösségi tagjainak, hogy az energiaközösség döntéshozásában eljárjanak és mellette a termelési és fogyasztási forgalmukat lekövessék. Edukációval és gamifikációval segít a kereslet oldali választ formálni és a közösség tagjainak fogyasztását optimalizálni az aktuális termeléshez.

A DAO magyarul decentralizált, önműködő szervezetet jelent, amely a blockchain technológiával teszi lehetővé a megújulóenergia-projektek adatainak bizalommentes tárolását és a közösségi döntéshozatal működtetését okos szerződések segítségével. A Solar DAO a demokratikus elven működő közösségi energiatermelés adaptációját hivatott felgyorsítani, amivel egy élhetőbb jövőt szeretne létrehozni, lassítva a klímaváltozás hatásait. A közösségen belüli társfinanszírozásból megépülő napelemparkok telepítésének köszönhetően lehetőséget nyújt a beruházóknak, hogy közreműködjenek a karbonsemleges gazdaság megteremtésében.

Jelenleg ehhez hasonló, az energetikai piacra optimalizált, energiaközösség platform még nem létezik. A kétfős csapat megoldásának eredményeként a nap és egyéb megújuló energiák felhasználása további nyilvánossághoz jut, a közösség erejével támogatva azok minél szélesebb körű elterjedését.

 

Forrás: MVM Csoport

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....