- Hirdetés -

Interaktív LED-falak, robot, USB-csatlakozók – ezt kínálja egy okospláza

|

- Hirdetés -

Szeptemberben nyit Magyarország első okosplázája, az Etele Plaza már a lakásból kilépve képes egyénre szabott vásárlói élményt nyújtani saját fejlesztésű mobilalkalmazásán és felhőalapú szolgáltatásain keresztül. A pláza mindkét bejáratánál a főváros leghosszabb egybefüggő, interaktív LED-falait helyezték fel, az épületben számos USB-csatlakozóval ellátott pad, illetve egy nagyméretű digitális játszószőnyeg is rendelkezésre áll, az információs pultnál pedig egy magyarul is beszélő Pepper robot igazítja útba az érdeklődőket.

Budán, az Etele tér közvetlen közelében, hazánk legnagyobb multimodális közlekedési csomópontjánál található az Etele Plaza, ami közvetlen járatokkal akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. Az épületet már a tervezési fázistól okos megközelítéssel alakították ki, hogy a lehető legélvezetesebbé tegyék a vásárlást. A közel 1200 kilométernyi kábellel kapcsolódó több száz hálózati eszköz, több tucat digitális kijelző és több mint 230 négyzetméternyi LED-képernyő mellett információs pult, önműködő parkolórendszer és egy robusztus IT-infrastruktúra összehangolt működése biztosítja majd az idehaza eddig nem tapasztalt digitális élményt Buda legnagyobb bevásárlóközpontjában.

Az Etele Plaza mobilapplikációjával akár már otthon is értesülhetünk a személyre szabott különböző kedvezményekről, újdonságokról, vásárlási és kikapcsolódási lehetőségekről. Az autóval érkezők az eddig megszokottnál jóval gyorsabban és teljesen papírmentesen is parkolhatnak. „Amennyiben engedélyezzük az alkalmazásban, a parkolórendszer felismeri a rendszámot, így azonnal nyílik a sorompó, a rendszer pedig az általunk kiválasztott üzlethez vagy szolgáltatáshoz legközelebbi szintre navigál, ahol elérhető szabad parkolóhely. Az applikáció ugyancsak magától megjegyzi, hol hagytuk az autót, de ezt az információt manuálisan is rögzíthetjük benne. Sőt, a 40 VIP parkoló egyikét akár előre lefoglalhatjuk, így még kényelmesebbé tehetjük az Etele Plaza látogatását” – mondta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza projektigazgató-helyettese. A mobilunk kijelzőjén nyomon követhetjük a parkolás kezdete óta eltelt időt, a díjazást, a parkolás helyét és az érvényes kedvezményeket is. A több irányból is megközelíthető parkolókban 1300 hely várja majd a látogatókat, ezek közül csaknem 130 állomáson elektromos autók töltésére is lehetőség lesz, amelynek árát a parkolással együtt az alkalmazáson keresztül egyszerűen ki lehet majd fizetni.

Vásárlás új szinten

Az egyedi alkalmazásban egy könnyen áttekinthető és használható üzletlista is a rendelkezésünkre áll, ami kiegészül az egy gombnyomással hozzáférhető navigációs funkcióval. Az applikáción keresztül gyűjthető hűségpontok és a folyamatosan frissülő, akár személyre szabott ajánlatok miatt mindig érdemes lesz visszatérni az Etele Plazába. A törzsvásárlói (loyalty) rendszer rugalmassága lehetővé teszi a gyorsan változó piaci trendek és fogyasztói szokások anonim megismerését, ami a boltokat is segíti ajánlataik finomításában.

Az Etele Plaza projektigazgató-helyettese kiemelte: az épületben való eligazodást a mobilalkalmazás mellett hagyományos, táblás jelzések és digitális információs felületek, egyfajta „kisokosok” is segítik majd. A tájékoztatás mellett dekoratív funkciókat is ellátnak majd az összehangolt működésre is képes, hatalmas LED-kijelzők, amelyek közül a legnagyobb három szinten fut végig, de még a liftekbe is kerültek képernyők. A vásárlóknak Pepper, a magyarul beszélő, 120 centiméter magas humanoid ügyfélszolgálatos robot is rendelkezésére áll majd – vele az információs pultnál lehet találkozni.

A Paulinyi & Partners Építészeti Stúdió és a Dyer Group (belsőépítészet) által tervezett Etele Plaza lenyűgöző megoldásait játékos részletek dobják fel. Az éttermi terület megtervezésénél kiemelt cél volt, hogy egy igazán vonzó, a legújabb biztonsági követelményeknek is megfelelő közösségi tér és találkozóhely jöjjön létre. A családosok számára külön étkezőterület is rendelkezésre áll majd, ahol digitális játszószőnyeg, vagyis egy padlóba integrált, interaktív játékokkal (például virtuális focival) ellátott érintőképernyős felület is lefoglalja a kicsiket. Az okos bútorok beépített USB-töltőkkel teszik kényelmesebbé a mindennapokat az összes korosztály számra.

A látogatók biztonságát és egészségük védelmét is a legkorszerűbb eszközök szolgálják. A Futureal „Stay Safe” kezdeményezésének megfelelően a belső terek – ahol csak lehetséges – szinte teljesen érintésmentesen is használhatóak lesznek. A légtechnikai rendszer UV-lámpás csírátlanító szűrőegységei fertőtlenítő vegyszer használata nélkül, másodpercek alatt pusztítják el a levegőben lévő vírusok és baktériumok közel 100 százalékát. A legforgalmasabb területeken és a mosdókban fertőtlenítési pontok állnak majd rendelkezésre. A mozgólépcsők gumiszalagjait folyamatosan, mozgás közben, egy beépített készülék fertőtleníti a minél nagyobb biztonság érdekében. A bútorok antibakteriális, vírusölő felületet kaptak, és a mosdókat is érintés nélkül lehet majd használni.

Az Etele Plaza már a tervezési fázisban megszerezte a BREEAM Very Good minősítést, amely a fenntarthatóság egyik legmagasabb szintjét képviseli. Ennek megfelelően alakítják ki a komplexum zöldfelületeit is: közel 4000 négyzetméteren elterülő színes növénytakaró, díszfüvek, cserjék és hűs árnyékot adó fák várják majd a közönséget. A BREEAM minősítéssel összhangban külön figyelmet kap a könnyű megközelíthetőség biztosítása, a fényszennyezés, valamint a közvetlen környezeti terhelés minimalizálása, az időtálló anyagok beépítése és a hulladék újrafelhasználásának elősegítése is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fesztiválokon keresnek munkát a fiatalok

Állásbörze egy kilencvenezres fesztiválon? Miért ne?! Több ezer pályakezdő, tizenhárom úttörő munkáltató és rengeteg felejthetetlen élmény - ilyen egy igazi Z generációs szakmai esemény, a Zyntern Karrier Zóna az EFOTT-on. A fiatalokat nemcsak elkötelezni...

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....