- Hirdetés -

Interaktív LED-falak, robot, USB-csatlakozók – ezt kínálja egy okospláza

|

- Hirdetés -

Szeptemberben nyit Magyarország első okosplázája, az Etele Plaza már a lakásból kilépve képes egyénre szabott vásárlói élményt nyújtani saját fejlesztésű mobilalkalmazásán és felhőalapú szolgáltatásain keresztül. A pláza mindkét bejáratánál a főváros leghosszabb egybefüggő, interaktív LED-falait helyezték fel, az épületben számos USB-csatlakozóval ellátott pad, illetve egy nagyméretű digitális játszószőnyeg is rendelkezésre áll, az információs pultnál pedig egy magyarul is beszélő Pepper robot igazítja útba az érdeklődőket.

Budán, az Etele tér közvetlen közelében, hazánk legnagyobb multimodális közlekedési csomópontjánál található az Etele Plaza, ami közvetlen járatokkal akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból. Az épületet már a tervezési fázistól okos megközelítéssel alakították ki, hogy a lehető legélvezetesebbé tegyék a vásárlást. A közel 1200 kilométernyi kábellel kapcsolódó több száz hálózati eszköz, több tucat digitális kijelző és több mint 230 négyzetméternyi LED-képernyő mellett információs pult, önműködő parkolórendszer és egy robusztus IT-infrastruktúra összehangolt működése biztosítja majd az idehaza eddig nem tapasztalt digitális élményt Buda legnagyobb bevásárlóközpontjában.

Az Etele Plaza mobilapplikációjával akár már otthon is értesülhetünk a személyre szabott különböző kedvezményekről, újdonságokról, vásárlási és kikapcsolódási lehetőségekről. Az autóval érkezők az eddig megszokottnál jóval gyorsabban és teljesen papírmentesen is parkolhatnak. „Amennyiben engedélyezzük az alkalmazásban, a parkolórendszer felismeri a rendszámot, így azonnal nyílik a sorompó, a rendszer pedig az általunk kiválasztott üzlethez vagy szolgáltatáshoz legközelebbi szintre navigál, ahol elérhető szabad parkolóhely. Az applikáció ugyancsak magától megjegyzi, hol hagytuk az autót, de ezt az információt manuálisan is rögzíthetjük benne. Sőt, a 40 VIP parkoló egyikét akár előre lefoglalhatjuk, így még kényelmesebbé tehetjük az Etele Plaza látogatását” – mondta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza projektigazgató-helyettese. A mobilunk kijelzőjén nyomon követhetjük a parkolás kezdete óta eltelt időt, a díjazást, a parkolás helyét és az érvényes kedvezményeket is. A több irányból is megközelíthető parkolókban 1300 hely várja majd a látogatókat, ezek közül csaknem 130 állomáson elektromos autók töltésére is lehetőség lesz, amelynek árát a parkolással együtt az alkalmazáson keresztül egyszerűen ki lehet majd fizetni.

Vásárlás új szinten

Az egyedi alkalmazásban egy könnyen áttekinthető és használható üzletlista is a rendelkezésünkre áll, ami kiegészül az egy gombnyomással hozzáférhető navigációs funkcióval. Az applikáción keresztül gyűjthető hűségpontok és a folyamatosan frissülő, akár személyre szabott ajánlatok miatt mindig érdemes lesz visszatérni az Etele Plazába. A törzsvásárlói (loyalty) rendszer rugalmassága lehetővé teszi a gyorsan változó piaci trendek és fogyasztói szokások anonim megismerését, ami a boltokat is segíti ajánlataik finomításában.

Az Etele Plaza projektigazgató-helyettese kiemelte: az épületben való eligazodást a mobilalkalmazás mellett hagyományos, táblás jelzések és digitális információs felületek, egyfajta „kisokosok” is segítik majd. A tájékoztatás mellett dekoratív funkciókat is ellátnak majd az összehangolt működésre is képes, hatalmas LED-kijelzők, amelyek közül a legnagyobb három szinten fut végig, de még a liftekbe is kerültek képernyők. A vásárlóknak Pepper, a magyarul beszélő, 120 centiméter magas humanoid ügyfélszolgálatos robot is rendelkezésére áll majd – vele az információs pultnál lehet találkozni.

A Paulinyi & Partners Építészeti Stúdió és a Dyer Group (belsőépítészet) által tervezett Etele Plaza lenyűgöző megoldásait játékos részletek dobják fel. Az éttermi terület megtervezésénél kiemelt cél volt, hogy egy igazán vonzó, a legújabb biztonsági követelményeknek is megfelelő közösségi tér és találkozóhely jöjjön létre. A családosok számára külön étkezőterület is rendelkezésre áll majd, ahol digitális játszószőnyeg, vagyis egy padlóba integrált, interaktív játékokkal (például virtuális focival) ellátott érintőképernyős felület is lefoglalja a kicsiket. Az okos bútorok beépített USB-töltőkkel teszik kényelmesebbé a mindennapokat az összes korosztály számra.

A látogatók biztonságát és egészségük védelmét is a legkorszerűbb eszközök szolgálják. A Futureal „Stay Safe” kezdeményezésének megfelelően a belső terek – ahol csak lehetséges – szinte teljesen érintésmentesen is használhatóak lesznek. A légtechnikai rendszer UV-lámpás csírátlanító szűrőegységei fertőtlenítő vegyszer használata nélkül, másodpercek alatt pusztítják el a levegőben lévő vírusok és baktériumok közel 100 százalékát. A legforgalmasabb területeken és a mosdókban fertőtlenítési pontok állnak majd rendelkezésre. A mozgólépcsők gumiszalagjait folyamatosan, mozgás közben, egy beépített készülék fertőtleníti a minél nagyobb biztonság érdekében. A bútorok antibakteriális, vírusölő felületet kaptak, és a mosdókat is érintés nélkül lehet majd használni.

Az Etele Plaza már a tervezési fázisban megszerezte a BREEAM Very Good minősítést, amely a fenntarthatóság egyik legmagasabb szintjét képviseli. Ennek megfelelően alakítják ki a komplexum zöldfelületeit is: közel 4000 négyzetméteren elterülő színes növénytakaró, díszfüvek, cserjék és hűs árnyékot adó fák várják majd a közönséget. A BREEAM minősítéssel összhangban külön figyelmet kap a könnyű megközelíthetőség biztosítása, a fényszennyezés, valamint a közvetlen környezeti terhelés minimalizálása, az időtálló anyagok beépítése és a hulladék újrafelhasználásának elősegítése is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA