- Hirdetés -

Interjúkötetet jelentetett meg az MPRSZ

|

A pr olyan, mint az éles kés címmel készített életút-interjúkat Varga Zita Hella. A Magyar Public Relations Szövetség kiadásában megjelent kötetben a szervezet örökös tagjaival az etikus és etikátlan kommunikáció időszerű kérdéseiről, a hazai pr elmúlt harminc évéről is olvashatnak az érdeklődők.

Hol húzódnak az etikai határok? Milyen az etikus viselkedés a pr-ban? Mitől lesz etikátlan a kommunikáció? Hová vezet és okoz-e visszafordíthatatlan károkat, kire/kikre nézve lehet veszélyes? Változott-e az etikus kommunikáció, illetve az etikus pr fogalma, hatásköre az elmúlt évtizedekben? Az új technológiák milyen új etikai kihívásokat hoztak? Hoztak-e valójában teljesen új kihívásokat, vagy csak a korábbiakat helyezték más megvilágításba? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Magyar Public Relations Szövetség örökös tagjaival készült interjúkban a szerző, Varga Zita Hella, az MPRSZ Etikai bizottságának tagja. Eközben a szakma nagyjai tapasztalataikról, a szövetséghez való kapcsolódásukról, love projektekről is mesélnek. Az interjúkötetben nyilatkozó örökös tagok: Barát Tamás, Durkó Sándor László, Ferling József, Galánfi Csaba, Lakatos Zsófia, Rácz Gábor, Sarlós Gábor, Sárosi Péter, Sós Péter János, Tábori György. A beszélgetésekből markánsan kirajzolódik az Magyar PR Szövetség elmúlt harminc éve, az alapítástól kezdve a kezdeti lelkesedésen át a több évtized alatt megélt hullámvölgyekig, egészen a pr szerepének COVID-19 vírusjárvány alatti időszakban bekövetkező felértékelődéséig.

Az MPRSZ 2019 végén megválasztott Etikai Bizottsága (Dr. Lakatos-Báldy Zsuzsanna, R. Nagy András, Szőke Katalin, Varga Zita Hella, Vas Dóra) fontosnak tartotta a korábbi és a lehetséges etikai ügyek feltérképezését, ennek egyik eszköze volt az örökös tagok megkérdezése. Mivel korábban nem készültek életút interjúk a szakma nagyjaival, hiánypótlónak tartották ennek megvalósítását. Az erőteljes etikai fókusszal rendelkező életút interjúk az MPRSZ honlapjára kerültek fel.

„Az utolsó interjút követően az járt a fejemben, hogy mennyit adhatna a most tanulóknak, a frissen végzetteknek, ha ez a könyv ott lehetne azon felsőoktatási intézmények könyvtárában, ahol tanítják a pr-t, ha a szakmabeliek forgathatnák, egyben látnák az interjúkból kirajzolódó korrajzot, összegyűjtve egy kötetben a szakmai nagyjainak gondolatait, tapasztalatait, meglátásait a hazai pr elmúlt harminc évéről. Ezért tartottam fontosnak a könyv megjelenését” – mondta el Varga Zita Hella, az MPRSZ Etikai bizottságának tagja, a Salt Communications pr-vezetője.

A könyv borítóját, grafikáját, tördelését, nyomdai előkészítését a Salt Communications integrált kommunikációs ügynökség pro bono támogatta. Az interjúkötet a Magyar PR Szövetség kiadásában jelent meg, a könyvből befolyó összeg a szövetséget támogatja szakmai munkájában. A könyv megrendelhető: iroda@mprsz.hucímen.

Az interjúkötet elsősorban vállalati kommunikációs szakemberek mellett kommunikáció és média szakos egyetemisták figyelmére számít. A 2022. május 24-én megtartott könyvbemutatón elhangzott: az MPRSZ elérhetőségein folyamatosan jelezhetik a felsőoktatási intézmények könyvigényüket, amit a Magyar Public Relations Szövetség saját költségén, díjmentesen juttat el a hazai egyetemek könyvtárainak. Az interjúkötetben gondolataikat megosztó public relations szakemberekkel 2022 őszén több egyetemet érintő örökös tag-találkozókat szervez a könyv szerzője, Varga Zita Hella. A háttérbeszélgetéseken a diákok amellett, hogy megismerkedhetnek a magyar public relations szakma kiválóságaival, kérdéseket is feltehetnek etikai kérdésekkel kapcsolatban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...