- Hirdetés -

Fontos tanúsítványt kapott az Auchan

|

- Hirdetés -

Az Auchan Magyarország cégkultúrájában a társadalmi felelősségvállalás, a szolidaritás és az összefogás kiemelt helyen szerepel. A megváltozott munkaképességű emberek (MMK) foglalkoztatása a vállalat HR és CSR politikájának egyik alappillére, jelenleg is több százan dolgoznak az áruházláncnál. Az Auchan munkatársai mellett vevőkörének is akadálymentes körülményeket kíván biztosítani a vásárláshoz, ezért – a nagy boltláncok közül elsőként – mérette fel helyszíneinek akadálymentességét az Access4you-val, és az audit alapján megvalósított fejlesztésekkel bronzfokozatú tanúsítványra lesz jogosult.

Újabb állomásához ért az Auchan esélyegyenlőségre és az integrációra való törekvése, ugyanis a vállalat az Access4you-val átvilágíttatta hazai áruházainak akadálymentességét. Az auditorok mind a 24 Auchan áruházat, a központi irodaházat és az Auchan Korzó területét személyesen járták be és mérték fel egy több mint 1000 elemes szempontrendszer alapján, amelyet rehabilitációs szakmérnökökkel és érintettekkel együttműködve dolgoztak ki. A felmérésben 9 érintetti csoport számára vizsgálták meg a környezetet: kerekesszékes és mozgássérült, idős és mozgásában korlátozott, babakocsival közlekedő, siket, nagyothalló, vak, gyengénlátó, kognitív zavarral élő, valamint segítőkutyával közlekedő emberek igényei alapján.

Az Access4you minősítési rendszere azokat a helyszíneket tekinti akadálymentesnek, ahol az adott speciális igényű csoport számára szabad a bejutás, a belső közlekedés, valamint a helyszín által nyújtott szolgáltatások akadálymentesen elérhetők és igénybe vehetők. A felmérés során vizsgált területek között szerepel a megközelíthetőség, a bejárat, a külső és belső környezet, az ajtók, a liftek és a lépcsők, illetve a rámpák paraméterei, a berendezések sajátosságai, valamint az akadálymentes használatot támogató eszközök és szolgáltatások megléte. Az összegyűjtött, megbízható információk egy mindenki számára elérhető adatbázisban, az Access4you weboldalán és applikációjában érhetők el.

Minél több speciális igényű vagy fogyatékossággal élő csoport hozzáfér egy helyhez és a szolgáltatásokhoz, annál magasabb szintet lehet elérni a tanúsító cég minősítési rendszere alapján. Az Auchan Magyarország az audit alapján az előkelő bronz fokozatot kaphatja meg az elvégzendő fejlesztéseket követően.

A vállalat évek óta foglalkoztat megváltozott munkaképességű munkatársakat, e törekvését számos díjjal jutalmazták már, többek között az Érték Vagy! díjjal az Év Befogadó Munkáltatója kategóriában, CSR Hungary Díjjal, „Fogyatékosság-barát Munkahely” címmel, illetve a Fogyatékosság-barát Munkahely Díj tíz éves fennállása alkalmából kiadott Champion-díjjal. Ez a mostani audit is megerősíti, hogy az Auchan jó úton jár, amikor nagy hangsúlyt helyez a speciális igényű munkatársak és vásárlók számára kialakított környezetre.

„Büszkék vagyunk rá, hogy az akadálymentességi audit eredményeképp az Access4you bronz fokozatú minősítésére leszünk jogosultak. Fontos számunkra, hogy mind MMK munkatársaink, mind pedig a fogyatékkal élő vásárlóink számára akadálymentesen elérhetőek legyenek a helyszíneink és a szolgáltatásaink. Az audit eredményeképp két további fejlesztést valósítunk meg: bevezetjük a SINOSZ által kifejlesztett KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatási rendszert minden telephelyünkön, amely jelentősen megkönnyíti a siketek kommunikációját, a gyengénlátók számára pedig az üvegfelületek matricázásával tesszük biztonságosabbá a közlekedést áruházainkban és a központi irodaházunkban” – mondta el Varga-Futó Ildikó, kommunikációs és CSR igazgató.

“Az akadálymentesség teszi lehetővé, hogy mindenki egyenlő eséllyel jusson hozzá a szolgáltatásokhoz, az oktatáshoz, a munkához, a közösségi élményekhez, a különféle termékekhez vagy akár az utazáshoz. Ma a világon a társadalom 15%-a érintett ebben a kérdésben, ez Magyarországon másfél millió társunkat, Európában 120 milliót, az egész világon pedig másfél milliárd embert jelent. Gazdasági szerepüket, vásárlóerejüket sem a napi fogyasztási cikkek, sem a szolgáltatások, utazások kapcsán nem szabad figyelmen kívül hagyni. Az akadálymentesség fejlesztése gazdaságilag és társadalmilag is megtérül” – tette hozzá Berecz Balázs, az Access4you International alapítója és ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....