Ismeretterjesztő program indul a fenntarthatóságért és a vásárlói tudatosságért

A védjegyes magyar termékek választásának fontosságára hívja fel a diákok figyelmét a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Naszálytej Zrt. közös edukációs programja. A hazai áruk könnyű és egyértelmű azonosíthatóságát biztosító Magyar Termék védjegy témaköre 2024 őszétől szerepel az általános iskolai tantervben – a most induló ismeretterjesztő program még magasabb szintre emeli a védjegyekkel kapcsolatos tudásanyag elsajátítását.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. a védjegy gondozójaként elkötelezett abban, hogy a fogyasztók már egészen fiatalon, kisiskolás korban megértsék a hazai védjegyrendszer működését, megismerjék a Magyar Termék védjegyes áruk vásárlásának előnyeit, ezzel együtt azt is, hogy hazai alapanyagokból és Magyarországon előállított fogyasztási cikkek választásával fontos lépést teszünk a fenntarthatóság felé.

E célt szolgálja az áprilisban a Fenntarthatósági témahét keretében, a Naszálytej Zrt.-vel együttműködésben indított átfogó edukációs program is. Ezzel elsősorban az általános iskolák tanulóit kívánják megszólítani, egyszersmind tanáraikat is támogatják a védjegyekről szóló ismeretek hatékony átadásában.

Az idei évben a Dunamente Ökocentrumban, valamint a váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti Iskola negyedik-ötödik osztályos diákjai számára tartott rendhagyó órákat a Magyar Termék és a Naszálytej, akik pedagógusok szakmai segítségével közösen kidolgozott, interaktív és játékos tananyagokkal készültek. Az idei tananyag kifejezetten a Fenntarthatósági témahétre készült, egy országos oktatási program részeként. A tananyag részét képezik kreatív csoportfeladatok, játékos tesztek is és kvízek is.

A tananyag egész évben a pedagógusok segítségére lehet, hiszen felkerül a program hivatalos honlapjára, az Itthonra hazait! — Fenntarthatósági Témahét oldalra is.

A program megvalósításában a Magyar Termék védjegy gondozója kiváló partnerre lelt a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt.-ben. A cég ugyanis Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalataként sokat tesz a tejfogyasztás és az egészséges életmód népszerűsítéséért a fiatalok körében, ezáltal mintegy hitelesíti is a kezdeményezést.

Benedek Eszter a Magyar Termék ügyvezetője a program kapcsán kiemelte: „A Magyar Termék Nonprofit Kft. célja, hogy már fiatal korban megismertesse a diákokkal a védjegyes magyar termékek választásának fontosságát. A tudatos vásárlás a jövő alapjait képezik, és az edukációs programunk egy lehetőséget ad arra, hogy a diákok nemcsak a hazai termékeket, hanem a fenntarthatóságot is megértsék. Jelentős lépést tettünk abba az irányba, hogy ezzel a programmal a következő generáció még tudatosan és felelősen választ majd a boltban.”

A Naszálytej Zrt. marketing vezetője, Péter Katalin elmondta: „Fontosnak tartjuk, hogy a fiatalok minél korábban megismerkedjenek a tudatos vásárlás alapjaival, a hazai termékek választásának előnyeivel és hogy mindezek hogyan kapcsolódnak a fenntarthatóság témaköréhez. Az edukációs program támogatása számunkra nemcsak társadalmi felelősségvállalás, hanem egy lehetőség is arra, hogy már az iskolapadban jó alapot adjunk a környezetbarát döntésekhez. Az iskolatejre felkerült Magyar Termék védjeggyel pedig az így megszerzett tudás természetesen és könnyedén válhat számukra érthetővé.”

A váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti iskola fenntartója az Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága több mint 12 éve biztosítja intézményei számára az egészséges életmódhoz szükséges tejtermékeket az Óvoda- és iskolatej programon keresztül, együttműködve a Naszálytej Zrt.-vel.

Puskás Balázs, a Váci Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága főigazgatója úgy véli: „Ez az edukációs program rendkívül fontos lépés a fiatalok tudatosságának növelésében, hiszen már gyermekkorban megérthetik, milyen nagy szerepe van a hazai termékek választásának a fenntarthatóságban. Az ilyen kezdeményezések kulcsfontosságúak a jövő generációi számára, hogy tudatos és felelős döntéseket hozzanak. Bízunk benne, hogy a program széles körben elérhetővé válik és hatással lesz a jövő vásárlóira."

A témahét keretén belül a diákok a Magyar Termék székhelyére, Lábatlanra is ellátogattak, ahol a közelebbről ismerkedtek meg a védjegyes termékekkel.