A Médiatanács bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan termékmegjelenítés miatt, és figyelmeztette a Csaba TV-t, mert nem használta a reklámokat megkülönböztető jelzéseket. A grémium által továbbított bejelentések alapján a cseh társhatóság a magyar korhatár-besorolási szabályok betartására szólította fel a Film Mánia és a Comedy Central szolgáltatóit.
Összesen 300 ezer forint bírságot rótt ki a tanács az RTL Klub szolgáltatójára, miután augusztus végén a Reggeli című műsorszámának egyik adásában egy magánklinika bemutatásakor termékmegjelenítési szabályt sértett azzal, hogy a műsorszám a szolgáltatás igénybevételére ösztönzött, kiemelve a klinika felszereltségét, tulajdonságait.
A grémium figyelmeztette a Csaba TV-t, mert tavaly októberben egy reklámot ötször megkülönböztető jelzés nélkül adott le, ezért a testület felszólította a csatorna szolgáltatóját a jogszerű magatartásra.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Film Mánia és Comedy Central szolgáltatói nem sértették meg a cseh jogszabályokat, amikor előbbi júliusban A cápa című filmet, utóbbi pedig májusban a Family Guy című sorozatot korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel azonban a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatta volna a csatorna, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre.