- Hirdetés -

Ismét indul a Coca-Cola ingyenes bartender képzése

|

Ma a magyarországi vendéglátóipar egyik legkomolyabb kihívása az elérhető szakképzett munkaerő hiánya. A Coca-Cola HBC Magyarország a világjárvány kezdete óta keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel segítséget nyújthat a koronavírus és most már a háború okozta gazdasági válság által is sújtott vendéglátóipari szakmának. A vállalat a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben tavaly már 100 kiválasztott jelölt számára biztosított ingyenesen alapfokú mixertanfolyamot. Idén októbertől újabb 100 szerencsés jelentkező kezdheti meg a tanulmányait, amelynek költségeit az ország legnagyobb üdítőital gyártója és az egyik legnevesebb mixeriskola finanszírozza.

A koronavírus világjárvány idején a vendéglátóipari létesítmények bezárása nehéz helyzetbe hozta mind az ott dolgozókat, mind az egyes éttermek, kávézók tulajdonosait: a korlátozások ideje alatt a Coca-Cola HBC Magyarország HoReCa vevőpartnereinek mintegy háromnegyedénél gyakorlatilag megállt a fogyasztás. A vállalat kötelességének érezte, hogy segítsen a gazdasági szempontból az egyik legerőteljesebben sújtott iparágon: a vendéglátáson – hiszen a szektorra gyakorolt negatív hatások még évekig érezhetőek lesznek. Az elmúlt több mint két évben sokan elhagyták a pályát, a közelmúltban újranyitó vendéglátó egységek a szakemberhiány mellett most már a megnövekedett költségek és az elszabaduló infláció miatt újabb problémákkal is küzdenek. A kialakult helyzetben a Coca-Cola HBC Magyarország a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben nyújt szakmai segítséget melynek keretében tavaly már 100 szerencsés jelentkező bartender képzését finanszírozták közösen.

„Nagyon fontos számunkra, hogy támogassuk vevőpartnereinket, így a vendéglátóipari szektorban dolgozókat a pandémia miatt kialakult nehéz helyzetben. A koronavírus világjárvány első évében 20 ezer munkavállaló tűnt el a vendéglátóiparból, így 2020-ban 95 ezer embert foglalkoztatott ez a szektor. A KSH adatai szerint 2021-re már kedvezőbb a kép, ekkor már 105 ezer főt foglalkoztatott újra a vendéglátóipar” – mondta Vajda Márton a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholok és kávé üzletágakért felelős portfólió vezetője. „A vendéglátás terén jelentős munkaerőhiány keletkezett képzett szakemberekből, hiszen a bezárt éttermek, kávézók alkalmazottai más munka után voltak kénytelenek nézni; tavaly közel 2000 munkavállaló hiányzott erről a területről. Ezen az űrön próbálunk a magunk eszközeivel enyhíteni, és ezért álmodtuk meg a Bacardi Mojito Mixeriskolával együttműködésben azt a szakmai tanfolyamot, melynek során ingyenesen biztosítottuk 100 jelentkező alapfokú mixerképzését”

A Bar Me Tender fantázianevet viselő bartender képzés 2021 októberétől kezdődően 5 hetes turnusokban, heti 2x3 órában zajlott – összesen 4 egymást követő csoport indult, októberben, novemberben, januárban és márciusban. A kurzus követi a mixeriskola már bevált tematikáját és az eszközismeretektől, a mixelésben rejlő lehetőségek kiaknázásán át egészen az alkohol márkák mögötti legfontosabb tudnivalókig mindent felölel. Azért, hogy a kurzuson részt vett mixerek bemutathassák mit tudnak és még jobb esélyekkel induljanak a munkaerőpiacon, a Coca-Cola HBC Magyarország és a Bacardi Mojito Mixeriskola az első tanév képzéseit lezárva koktélversenyt is rendezett.

A személyenként 100 ezer forint értékű hiánypótló bartender kurzus 2022. október elején folytatódik és újabb 100, a vendéglátóiparban dolgozó, tehetséges tanulni vágyónak kínál majd lehetőséget a szakmai továbbképzésre. A résztvevők kiváló szakemberektől, köztük a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliójának márkanagyköveteitől tanulhatnak, megismerhetik a prémium minőségű italokat és tudásukat egy következő szintre emelhetik. A tanfolyamok havi turnusokban zajlanak, idén októbertől egészen 2023 márciusig minden hónapban 25 jövőbeni bartender képzése folyik majd. A képzésre olyan jelentkezőket várnak, akik rendelkeznek vendéglátóipari tapasztalattal. A mixer tanfolyam a sikeresen pályázó résztvevők számára ingyenes, a képzés teljes költségét a Coca-Cola HBC Magyarország és a Bacardi Mojito Mixeriskola közösen finanszírozza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...