Ismét nyereséges üzleti évet zárt a Disney

Bár a bevétel csak minimális mértékben nőtt, mégis kétmilliárd dolláros nyereséget hozott össze az október elején zárult üzleti évében a The Walt Disney Company. A társaság két éve indította el Disney+ streaming szolgáltatását, aminek már 118 millió előfizetője van.

Az október 2-án zárult üzleti évében 67,42 milliárd dolláros bevételt ért el a Disney, ez 3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A társaság részlegei közül a „Media and Entertainment Distribution”, amelyhez a tévécsatornák és streaming videószolgáltatások is tartoznak 50,87 milliárd dolláros forgalommal zárta az évet, ami 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A „Parks, Experiences and Products” üzletág, ami a cég szórakoztató parkjait üzemelteti 16,55 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 3 százalékkal marad el az előző üzleti év eredményéhez képest.

A Disney ismét nyereségesen működik, a most zárult üzleti évben 2 milliárd dolláros profitot ért el a társaság, míg egy évvel korábban még 2,8 milliárd dolláros veszteségről számoltak be.

Az utolsó üzleti negyedévük is javuló eredményeket hozott, a bevétel például 26 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest és meghaladta a 18,5 milliárd dollárt. Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldásával újranyitó szórakoztató parkok forgalma érthető módon látványos bővült, a negyedik üzleti negyedévben például majdnem dupláztak éves összevetésben.

Az október elején zárult 3 hónapos időszak egyik érdekes trendje, hogy jelentősen lelassult a streaming előfizetők számának növekedése. Míg az előző negyedévben még több mint 12 millió új felhasználóval gyarapodott a Disney+-t használók száma, addig az október elején zárult üzleti negyedévben mindössze 2,1 milliós növekedést értek el, így az időszak végére 118,1 millió előfizetőjük volt.

A társasághoz tartozó Hulu összesen 43,7, míg az ESPN+ 17,1 millió előfizetővel rendelkezett október elején. Ez azt jelenti, hogy összességében már közel 180 millió streaming előfizetőt szolgál ki a társaság. Összehasonlításként, a piac legnagyobb szereplője, a Netflix a harmadik negyedév végén 214 millió előfizetővel bírt.