- Hirdetés -

Ismét versengenek a női startupperek

|

- Hirdetés -

A Women Startup Competition egy verseny sorozat, ami a női vállalkozókat, startuppereket és nemi egyensúlyban lévő vállalkozásokat segít és támogat. Az első elődöntő nyertesei a február 7-8 között, Prágában megrendezett eseményen kerültek kiválasztásra.

A fődíjat a Daytrip vitte el, ami egy olyan platform, mely összeköti az Európa nagyvárosai és főbb látnivalói között utazó turistákat helyi sofőrökkel, akik ismerik a környék eldugott értékeit is, ezáltal érdekessé és izgalmassá téve útjukat. Azáltal, hogy összeköti az utazókat helyiekkel, lehetővé válik a turisták számára, hogy olyan helyeket fedezzenek fel, amikre tömegközlekedéssel nem lett volna lehetőségük.

Az utazási startup továbbjutott a 2018. szeptember 15-én megrendezendő londoni döntőre, ahol egy 5 napos tréning és mentorálás után nemzetközi befektetők, nagyvállalati innovációs képviselők és legnagyobb startup szakmai támogatók előtt mutathatják be ötleteiket.

A prágai elődöntő az első volt a 12 különböző európai nagyvárosban megtartott esemény sorozatból a Women Startup Competition keretein belül. A most kiválasztásra került nyolc legtehetségesebb elődöntős nemileg diverzifikált csapatokkal vettek részt a mini bootcamp mentor programon. Női vállalkozók különféle szakterületekről lenyűgöző előadásokat tartottak startupjaikról befektetők, üzleti mentorok és szakértők előtt.

A második helyen a Minty végzett – egy networking platform, mely összeköti az illusztrátorokat kiadókkal, designerekkel és művészeti vezetőkkel. Őket a JAPŮ követte a harmadik helyen, mely egy egészséges, gluténmentes ételeket környezettudatos, újrahasználható csomagolásban szállító startup, aki a termékeit az étkezési kultúra váltási videótréning rendszerrel is megtámogatja.

Amellett, hogy izgalmas pitcheket hallgathattunk meg, az esemény másik fénypontja az volt, hogy az eseményt Miluše Horská elnök helyettes asszony a cseh kormány legmagasabb szinten lévő női politikusa nyitotta meg és mellette vállalkozói szféra kiemelkedő női szereplői is részt vettek rajta. Többek között Adriana Dergam, Vodafone Csehország vállalati kommunikációs igazgatója és Lenka Kucerova, a Starlift társalapítója és ügyvezető igazgatója is jelen voltak az eseményen.

Európában a nők által alapított startupok aránya 27% alatti, a női befektetők aránya pedig 7% alatti. A Women Startup Competition célja, hogy összehozza az ambiciózus és tehetséges nőket, és közösségeket alakítson ki. Cél, hogy inspirálják, tanítsák egymást, megosszák egymással ötleteiket, valamint lehetőséget kapjanak arra, hogy találkozzanak befektetőkkel és elismerést kaphassanak egy olyan területen, ahol hagyományosan férfiak vannak többségben.

Idén a WSC biztosította, hogy minden startup mentorálásban részesülhessen a pitch verseny előtt, ami nem csupán a prezentációk minőségét javította, de azt is lehetővé tette, hogy a startupok szakértői tanácsokat kapjanak.

“Jól látható, hogy a prágai esemény sikeres volt. A mini bootcamp nagyon hasznos és fontos volt a startupok számára, és a pitch előtti rövid mentorálásnak köszönhetően remek előadásokat láthattunk a színpadon” – mondta Müller Tamás, a Women Startup Competition alapítója. “Gratulálunk a Daytripnek, és sok sikert kívánunk a döntőben!”

A következő elődöntő Kolozsváron, Romániában kerül megrendezésre február 16-17-e között. Budapesti eseményre pedig április 27-28-án kerül sor. Olyan startupok jelentkezését várják itt, melyek alapító csapata legalább 50%-a nőkből áll, a csapatuk legalább felét nők teszik ki, vagy női vezetővel rendelkeznek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA