A vállalatcsoport az idei év első öt hónapjában világszerte összesen 988 185 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el, az 5,7 százalékos abszolút fejlődéshez pedig a hálózatról tölthető nyolctagú paletta kimagasló nemzetközi sikere is hozzájárult.
2017 ötödik hónapjában tovább folytatódott a BMW Group globálisan töretlen értékesítési sikertörténete, a májusban világszerte eladott 208 447 darab új autó az egy évvel korábbi számok tükrében 5,1 százalékos javulást jelent. A vállalatcsoport három prémiummárkája, a BMW, a MINI és a Rolls-Royce az idei év első öt hónapjában globálisan összesen 988 185 darab modellt adott át ügyfeleinek, amellyel 5,7 százalékos abszolút növekedést könyvelhetnek el.
„Ügyfeleink a világ minden táján kimagasló érdeklődést mutatnak vadonatúj, innovatív termékeink iránt” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Májusban mindhárom autómárkánkkal és kétkerekű divíziónkkal is újabb nyereséges, hosszú távon fenntartható értékesítési növekedést értünk el. A stabil fejlődés részben a hálózatról tölthető modellpalettánk folyamatos bővítésének köszönhető, hiszen ezen modelljeink iránt csak az elmúlt öt hónapban több mint 80 százalékkal ugrott meg az érdeklődés. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket felvonultató paletta nyolc tagjával a BMW Group ma a legszélesebb hálózatról tölthető portfólióval büszkélkedhet a prémium autógyártók piacán” – tette hozzá Dr. Ian Robertson.
A BMW a január és május közötti időszakban világszerte 845 147 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző év első öt hónapjához viszonyítva 6,0 százalékos értékesítési javulásnak felel meg. Mindehhez nagymértékben hozzájárult a BMW X modellcsalád osztatlan népszerűsége, hiszen csak a paletta legkedveltebb tagjának számító BMW X1 modellből május végéig 113 367 példány kelt el, amely önmagában 47,0 százalékos növekedést jelent. A BMW X3 iránt 8,9 százalékkal, a kategóriateremtő BMW X5 iránt pedig 11,1 százalékkal magasabb ügyfél-érdeklődés mutatkozott, mint az előző év hasonló időszakában, amely 67 490 darab, illetve 73 418 darab új modellben érhető tetten. A bajor prémiumgyártó zászlóshajója továbbra is hatalmas sikert élvez az ügyfelek körében: 2017 januárja és májusa között világszerte összesen 26 292 darab 7-es BMW kelt el, amely 37,3 százalékos növekedésnek felel meg.
Az alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsik iránt mutatkozó igény mindeközben extrém lendülettel fejlődik: a BMW i és a BMW iPerformance modellek májusi értékesítése egy év alatt 73,4 százalékkal emelkedett, az idei év ötödik hónapjában átadott 7 336 darab hálózatról tölthető modellel így a nyolctagú paletta egész éves értékesítése 33 221 példányra ugrott. A 80,6 százalékos abszolút éves javulás hátterében többek között a márciustól elérhető BMW 530e iPerformance modell piaci bevezetése áll, június végén pedig a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell is megérkezik az utakra.
A BMW mellett a MINI is tovább folytatta töretlen értékesítési növekedését: az idei év első öt hónapjában eladott 141 767 darab négykerekű 3,8 százalékos abszolút fejlődést jelent, amelyből leginkább a 14 373 példányban elkelt MINI Cabrio és a 23 899 darabos értékesítést produkáló MINI Clubman vette ki a részét. Amíg előbbi 52,3 százalékos, addig utóbbi 13,3 százalékos javulásnak felel meg. Az új MINI Countryman, amely idén márciusban érkezett meg a piacra, csak májusban 26,4 százalékkal több, egészen pontosan 7 035 ügyfél tetszését nyerte el.
A kiváló évkezdés után a BMW Motorrad is tartja stabil gyarapodását: a BMW Group kétkerekű divíziója csak májusban 17 578 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely az egy évvel korábbi mutató tükrében nem kevesebb, mint 15,8 százalékos fejlődést jelent. A BMW Motorrad január és május közötti értékesítési eredménye 71 129 darab modellben mutatkozik meg, amely 8,2 százalékos növekedés. A modellpaletta kiugróan népszerű tagja továbbra is az érzelmekben gazdag R nineT motorcsalád, miközben a GS modelleket is kimagasló ügyfél-érdeklődés övezi.
A BMW és a MINI modellek legnagyobb értékesítési piaca egyértelműen Európa, ahol az idei év első öt hónapjában a két márka együtt összesen 446 050 darab négykerekűt adott el, 3,1 százalékos abszolút növekedés mellett.
A BMW Group globálisan töretlen értékesítési lendületéhez az ázsiai piac is nagymértékben hozzájárult, Kínában ráadásul szokatlanul magas érdeklődés mutatkozik a vállalatcsoport termékei iránt: a január és május között eladott 242 683 darab új autó 19,9 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A májusban eladott 50 986 darab BMW és MINI modell az egy évvel ezelőtti számhoz képest 27,1 százalékos emelkedést mutat. Mindez elsősorban az egy évvel ezelőtt kifutott BMW X1 modell ismételt debütálásának és a kifejezetten Kínának készített BMW 1-es limuzin bevezetésének köszönhető.
Az amerikai kontinens eladási mutatóit nagyban befolyásolja az Egyesült Államok némiképp csökkenő piaci teljesítménye, a tengerentúlon január és május között értékesített 174 570 darab BMW és MINI modell így a tavalyi számok tükrében 3,1 százalékkal alacsonyabb értéken áll. Latin-Amerika és Mexikó értékesítési mutatói azonban rendkívül pozitívak, hiszen az idei év első öt hónapjában eladott 14 558 darab jármű 17,3 százalékos abszolút javulásnak tekinthető.