- Hirdetés -

Ismét jól ment a BMW-nek

|

A vállalatcsoport az idei év első öt hónapjában világszerte összesen 988 185 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el, az 5,7 százalékos abszolút fejlődéshez pedig a hálózatról tölthető nyolctagú paletta kimagasló nemzetközi sikere is hozzájárult.

 

2017 ötödik hónapjában tovább folytatódott a BMW Group globálisan töretlen értékesítési sikertörténete, a májusban világszerte eladott 208 447 darab új autó az egy évvel korábbi számok tükrében 5,1 százalékos javulást jelent. A vállalatcsoport három prémiummárkája, a BMW, a MINI és a Rolls-Royce az idei év első öt hónapjában globálisan összesen 988 185 darab modellt adott át ügyfeleinek, amellyel 5,7 százalékos abszolút növekedést könyvelhetnek el.

 

„Ügyfeleink a világ minden táján kimagasló érdeklődést mutatnak vadonatúj, innovatív termékeink iránt” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Májusban mindhárom autómárkánkkal és kétkerekű divíziónkkal is újabb nyereséges, hosszú távon fenntartható értékesítési növekedést értünk el. A stabil fejlődés részben a hálózatról tölthető modellpalettánk folyamatos bővítésének köszönhető, hiszen ezen modelljeink iránt csak az elmúlt öt hónapban több mint 80 százalékkal ugrott meg az érdeklődés. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket felvonultató paletta nyolc tagjával a BMW Group ma a legszélesebb hálózatról tölthető portfólióval büszkélkedhet a prémium autógyártók piacán” – tette hozzá Dr. Ian Robertson.

 

A BMW a január és május közötti időszakban világszerte 845 147 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az előző év első öt hónapjához viszonyítva 6,0 százalékos értékesítési javulásnak felel meg. Mindehhez nagymértékben hozzájárult a BMW X modellcsalád osztatlan népszerűsége, hiszen csak a paletta legkedveltebb tagjának számító BMW X1 modellből május végéig 113 367 példány kelt el, amely önmagában 47,0 százalékos növekedést jelent. A BMW X3 iránt 8,9 százalékkal, a kategóriateremtő BMW X5 iránt pedig 11,1 százalékkal magasabb ügyfél-érdeklődés mutatkozott, mint az előző év hasonló időszakában, amely 67 490 darab, illetve 73 418 darab új modellben érhető tetten. A bajor prémiumgyártó zászlóshajója továbbra is hatalmas sikert élvez az ügyfelek körében: 2017 januárja és májusa között világszerte összesen 26 292 darab 7-es BMW kelt el, amely 37,3 százalékos növekedésnek felel meg.

 

Az alternatív hajtáslánccal szerelt gépkocsik iránt mutatkozó igény mindeközben extrém lendülettel fejlődik: a BMW i és a BMW iPerformance modellek májusi értékesítése egy év alatt 73,4 százalékkal emelkedett, az idei év ötödik hónapjában átadott 7 336 darab hálózatról tölthető modellel így a nyolctagú paletta egész éves értékesítése 33 221 példányra ugrott. A 80,6 százalékos abszolút éves javulás hátterében többek között a márciustól elérhető BMW 530e iPerformance modell piaci bevezetése áll, június végén pedig a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell is megérkezik az utakra.

 

A BMW mellett a MINI is tovább folytatta töretlen értékesítési növekedését: az idei év első öt hónapjában eladott 141 767 darab négykerekű 3,8 százalékos abszolút fejlődést jelent, amelyből leginkább a 14 373 példányban elkelt MINI Cabrio és a 23 899 darabos értékesítést produkáló MINI Clubman vette ki a részét. Amíg előbbi 52,3 százalékos, addig utóbbi 13,3 százalékos javulásnak felel meg. Az új MINI Countryman, amely idén márciusban érkezett meg a piacra, csak májusban 26,4 százalékkal több, egészen pontosan 7 035 ügyfél tetszését nyerte el.

 

A kiváló évkezdés után a BMW Motorrad is tartja stabil gyarapodását: a BMW Group kétkerekű divíziója csak májusban 17 578 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely az egy évvel korábbi mutató tükrében nem kevesebb, mint 15,8 százalékos fejlődést jelent. A BMW Motorrad január és május közötti értékesítési eredménye 71 129 darab modellben mutatkozik meg, amely 8,2 százalékos növekedés. A modellpaletta kiugróan népszerű tagja továbbra is az érzelmekben gazdag R nineT motorcsalád, miközben a GS modelleket is kimagasló ügyfél-érdeklődés övezi.

 

A BMW és a MINI modellek legnagyobb értékesítési piaca egyértelműen Európa, ahol az idei év első öt hónapjában a két márka együtt összesen 446 050 darab négykerekűt adott el, 3,1 százalékos abszolút növekedés mellett.

 

A BMW Group globálisan töretlen értékesítési lendületéhez az ázsiai piac is nagymértékben hozzájárult, Kínában ráadásul szokatlanul magas érdeklődés mutatkozik a vállalatcsoport termékei iránt: a január és május között eladott 242 683 darab új autó 19,9 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A májusban eladott 50 986 darab BMW és MINI modell az egy évvel ezelőtti számhoz képest 27,1 százalékos emelkedést mutat. Mindez elsősorban az egy évvel ezelőtt kifutott BMW X1 modell ismételt debütálásának és a kifejezetten Kínának készített BMW 1-es limuzin bevezetésének köszönhető.

 

Az amerikai kontinens eladási mutatóit nagyban befolyásolja az Egyesült Államok némiképp csökkenő piaci teljesítménye, a tengerentúlon január és május között értékesített 174 570 darab BMW és MINI modell így a tavalyi számok tükrében 3,1 százalékkal alacsonyabb értéken áll. Latin-Amerika és Mexikó értékesítési mutatói azonban rendkívül pozitívak, hiszen az idei év első öt hónapjában eladott 14 558 darab jármű 17,3 százalékos abszolút javulásnak tekinthető.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...