- Hirdetés -

Hatalmasat zuhant Simicska médiabirodalmának bevétele

|

- Hirdetés -

A nagy szakítás Simicska Lajos és Orbán Viktor között igencsak éreztette hatását a milliárdos nagyvállalkozó médiacégeinél, a hozzá és üzlettársaihoz köthető vállalatok együttes árbevétele két év alatt 20 milliárd forinttal csökkent a Marketing&Media magazin összeállítása szerint. A tavalyi volt az első év, amikor a médiabirodalom összességében veszteséget termelt, miközben a riválisoknak nagyon jól fut a szekere.

 

Nyolcvanmilliárd forint, a Napi.hu legfrissebb, A 100 leggazdagabb kiadványa szerint ekkorára tehető Simicska Lajos vagyona. A nagyvállalkozónak szüksége is lesz a tartalékaira, ugyanis a médiapiaci érdekeltségeiből tavaly óta zsebbe nyúlós történet lett, és a trendek alapján ez csak rosszabb lesz.

 

A Simicska, valamint a vele együtt mozgó, Fonyó Károly és Nyerges Zsolt nevével fémjelzett médiabefektetői kör privilegizált helyzete 2010-től 2014 őszéig tartott, és a 2015. eleji G-nap után fordult nagyot. Simicskáéknak nem is az jelenthet új helyzetet, hogy nincs hátszelük – hisz ahhoz hozzáedződhettek a 2010 előtti időszakban –, inkább az, hogy kifejezetten ellenszélben kellene fenntartaniuk a médiaérdekeltségeiket. Elég csak arra gondolni, hogy a közterületi piac új szabályozásából várhatóan a Mahir Cityposter és a Publimont jön majd ki a legrosszabbul.

 

Összement a birodalom

 

Simicska és társainak tíz legjelentősebb médiavállalata 2014-ben együtt 32,3 milliárd forint árbevételt ért el. Mindegyik társaság kivétel nélkül nyereséget termelt, összességében 7,8 milliárd forintot. A nagy törés 2015-ben jött, amikor a cégek együttes árbevétele 10 milliárd forintot zuhant, a nyereségük pedig már csak 1,8 milliárdot tett ki.

 

Még az utóbbi sem nézett ki rosszul, de akkor már lehetett sejteni, hogy a 2016-os év még rosszabb lesz, hiszen a korábban milliárdos profitot termelő Advenio Zrt. rádiójának, a Class FM-nek lejár a frekvenciajogosultsága. Ennek megfelelően a tavalyi év pocsék is lett a cégcsoport szempontjából. A nagyvállalkozóhoz köthető társaságok együttes árbevétele 16,1 milliárd forint volt. Amennyiben ebbe nem számoljuk bele az év folyamán értékesített Advenio Zrt.-t, akkor pedig csak 12,8 milliárd forintot tett ki a „Simicska Médiacsoport” árbevétele. Azaz a bevételeik két év alatt közel harmadára estek.

 

Az adózott eredmény szempontjából sem volt jó évük, hiszen bár maradtak nyereséges cégeik, összességében 355 millió forintos mínusszal zárták az évet. Sőt, amennyiben ebbe nem számoljuk bele az Advenio Zrt.-t, akkor tavaly 909 millió forint veszteséget termeltek a médiaérdekeltségeik.

 

A cégcsoport legveszteségesebb tagjainak a Hír Tv-t és a Magyar Nemzetet működtető társaságok számítanak, ráadásul úgy, hogy egy évvel korábban még mindkét cég profitot termelt. A Hír Tv Zrt. vesztesége elérte a 770 millió forintot, a Nemzet Kft.-é pedig 762 millió volt. A Hír Tv árbevétele egy év leforgása alatt 1,3 milliárd forinttal zuhant.

 

A Magyar Nemzet kiadójának árbevétele tavaly közel 1,2 milliárd forinttal csökkent, és így éppen csak meghaladja az egymilliárd forintot. A beszámolójuk szerint a lapeladási bevételük 866 millióról 611 millió forintra esett. Azonban a hirdetések terén ennél jóval nagyobbat buktak, hiszen a korábbi 1,15 milliárdos bevételükből mindössze 276 millió forint maradt.

 

Az új kedvencek

 

Amíg a Simicska-féle médiaérdekeltségek többsége üzletileg kókadozik, addig a velük szemben létrehozott új médiacégek gyönyörűen muzsikálnak. Győri Tibor és Habony Árpád közös vállalata, a Modern Media Group Kft. a korábbi 803 millióról tavaly 1,9 milliárd forintra növelte az árbevételét. A nyereségük ezzel párhuzamosan 204 millióról 54 millióra csökkent, ami mögött a Lokál napilap elindításával kapcsolatos költségek állhatnak. Az ingyenes Lokál-lapok mellett szintén ehhez a céghez tartozik az állami hirdetésekkel ugyancsak kitömött 888.hu is.

 

Brutálisan jó éve volt az egykori Simicska-bizalmas, Liszkay Gábor által tulajdonolt Magyar Idők Kft.-nek. A napilapkiadó társaság árbevétele 2,4 milliárd forintra ugrott, a korábbi év 343 milliós veszteségét pedig 342 millió forintos nyereségbe fordították át. Ettől függetlenül a beszámolójukból kiderül, hogy Liszkay az idén eladja a céget az általa irányított Mediaworks Zrt.-nek. Az ezzel kapcsolatos költségekre – például végkielégítések – egy 90 millió forintos céltartalékot is elkülönítettek.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA