- Hirdetés -

Ismét keresik a legfittebb a munkahelyeket

|

- Hirdetés -

A munkavállalók egészségmegőrzése nem csak magán, hanem vállalati, sőt közérdek is egyben. Életünk jelentős részét a munkahelyen töltjük éppen ezért nem mindegy, hogy mindezt milyen minőségben tesszük. Vannak árulkodó jelek, amik arra figyelmeztetnek, hogy változtatni kellene, hogy az alkalmazottak ne csak dolgozzanak a gépezetben, hanem hasznos és hatékony munkát végezzenek.

 

Globálisan egyre inkább előtérbe kerül annak felismerése, hogy a munkavállalók egészségmegőrzése nem csak magán, hanem vállalati, sőt közérdek is egyben. Ha egy alkalmazottnak gondjai vannak, akkor a cégnek is gondjai vannak, hiszen egy egészségtelen munkakörnyezetben csökken a termelékenység, ami veszteségekhez vezethet. Íme, néhány jel, ami megkongatja a vészharangot, hogy változtatni kell:

 

1. jel, ha csapat nem csattan ki az egészségtől

 

Ha arra gondolunk, hogy egy munkahely egészségtelen, az ugrik be, hogy többen dohányoznak, gyakran kávéznak, és nem táplálkoznak megfelelően. Ezek mellett azonban vannak kevésbé nyilvánvaló jelek, például ha fáradékonyak, stresszesek és általánosságban boldogtalanok. Mindezt orvosolni lehet azzal, ha egy vállalat odafigyel az alkalmazottai egészségére, támogatja őket a dohányzásról való leszokásban, alkoholmentes közösségi eseményeket szervez, ahol a csapatépítés a lényeg és biztosítja a megfelelő, egészséges táplálkozás lehetőségét.

 

Ha betegségek miatt gyakoriak a hiányzások, annak összességében óriási kockázati tényezője és masszív gazdasági vonatkozásai vannak. Az Európai Munka- és Egészségbiztonsági Hivatal szerint évente 146 millió munkanap veszik el a betegségek, munkabalesetek okozta hiányzás miatt. Ez grandiózus szám, érdemes tehát több fronton támogatni a dolgozókat egészségük megőrzésében!

 

2. jel a stressz

 

A stressz egy olyan kifejezés, amire már csak legyintünk, mert hát a stressz az van, nem lehet mit tenni ellene. A helyzet azonban az, hogy körültekintő munkaszervezéssel, a megfelelő prioritások felállításával máris csökkenteni lehet a stresszfaktorok számát. Ezen felül egy tudatos és felelős vállalat jól teszi, ha lehetőséget biztosít az alkalmazottainak a feszültségek levezetésére, legyen ez akár egy csocsóasztal, amivel napközben is ki lehet ereszteni a gőzt.

 

3. jel a sportolás hiánya

 

Ha az egyetlen mozgás, amit egy alkalmazott végez, a busz után történő futás, akkor gond van. A rendszeres testmozgás kulcskérdés és ebben jelentős szerepet vállalhat egy munkahely, ha odafigyel dolgozói egészségállapotára. Számos támogatási formával, például közös mozgással, sportbérletekkel, vagy házon belül elérhető sportolási lehetőségekkel is lehet motiválni a munkavállalókat.

 

4. jel, ha nem jut idő ebédre

 

Ha mindenki a gép előtt eszi meg az ebédjét, akkor biztosak lehetünk abban, hogy változtatni kell. Az ebédszünet nem arra való, hogy még befejezzünk valamit gyorsan, vagy előkészítsük a soron következő munkát, hanem pihenésre, kikapcsolásra szolgál. Az ebédszünet hiányának egy sor negatív vonzata van: túlterheltség, stressz és természetesen csökken az egészséges táplálkozás lehetősége is, mindez együtt pedig hatalmas egészségügyi kockázatot eredményez. Könnyű belátni, hogy fél óra szünet aranyat ér, mert hasznosabban és hatékonyabban tudjuk folytatni a munkát.

 

Az egészséges munkahelyek megteremtéséért Magyarországon is vannak kezdeményezések. Ezek egyike a már ötödik éve működő Legfittebb Munkahely Program, melynek az állapotok felmérésén túl elsődleges célja, hogy megváltoztassa azt az idejétmúlt és káros szemléletet, amely túlórákkal, feladathalmozással és munkáltatói erőfölénnyel kívánja növelni a vállalati hatékonyságot. A program amellett, hogy felméri a résztvevő munkahelyek fittségi állapotát, személyre szabott tanácsokkal látja el a jelentkezőket, hogy miként tudnak egészséges munkahellyé válni. Az idei felmérésre még nem késő jelentkezni!

 

 

A 2017. évi felmérés fontosabb időpontjai:

Nevezési időszak: 2017. szeptember 29-ig.

Eredményhirdetés és díjátadó: 2017. november

Jelentkezés: a Legfittebb Munkahely honlapján.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA