- Hirdetés -

Ítéletnap a Discoveryn

|

A Moszkító – Az ítéletnap a világ vezető egészségügyi szakértőivel, az Oscar-jelölt Jeremy Ranner narrációjával, exkluzív szakértői véleményekre alapozva veszi fel a harcot a szúnyogok által terjesztett betegségekkel és hívja fel a figyelmet arra, hogy a katasztrófa elkerüléséhez elengedhetetlen az azonnali beavatkozás.

 

Világszerte az év legmelegebb időszakára készülünk, a Discovery Networks nem véletlenül választotta pont ezt az időszakot arra, hogy bemutassa korszakalkotó dokumentumfilmjét, a Moszkító – az ítéletnapot. A csatorna a vérszívóknak kedvező időjárási körülmények között hívja fel a figyelmet arra, hogy a történelem során a szúnyogok terjesztették a legtöbb halálos kórt és, hogy ez a helyzet mára sem változott.

 

A Discovery Channel kétórás, négy kontinensen forgatott dokumentumfilmje átfogó képet ad az ember és a szúnyogok küzdelméről, fő fókuszában pedig friss kutatások áttörő eredményei állnak az olyan félelmetes betegségek leküzdésében, mint a zika-vírus okozta kisfejűség, a nyugat-nílusi láz, a sárgaláz, a chikungunya- vagy a dengue-láz. A Moszkító – az ítéletnap című film, közelebbről is szemügyre veszi az ezeket a betegségeket összekötő apró, ám annál veszélyesebb teremtményeket, hiszen egyre sürgetőbbé válik a fertőzések visszaszorítása.

 

Jeremy Renner, A bombák földjén, a Bosszúállók és A Bourne hagyaték Oscar- és Golden Globe-díjra jelölt színésze narrálja a dokumentumfilmet, ami a világ vezető egészségügyi szakértőinek bevonásával készült. Többek között Dr. Thomas Frieden, a Betegségellenőrzési és- Megelőzési Központ (CDC) korábbi vezetője és a Bill & Melinda Gates Alapítvány társelnöke, valamint maga Bill Gates is megszólal a témában, és rámutatnak arra, hogy milyen eszközökre, lépésekre lenne szükség ahhoz, hogy áttörés következzen be a halálos betegségek elleni harcban.

 

„Discovery missziója már több mint harminc éve az, hogy felélessze a nézők kíváncsiságát, dialógusra és cselekvésre buzdítsa őket, különösen a kritikus, mindannyiunk életét befolyásoló kérdésekben” – nyilatkozta David Zaslav, a Discovery Communications elnök-vezérigazgatója “A Moszkító – az ítéletnap felhívja a figyelmet arra, hogy egy világméretű problémával állunk szemben, amire egyértelmű lépésekkel kell reagálnunk, hiszen egyre sürgetőbb a helyzet. Célközpontú vállalatként büszkék vagyunk arra, hogy a világ minden pontján kiaknázzuk a televíziós és digitális szolgáltatásaink erejét annak érdekében, hogy felhívjuk a nézőink, és a világ vezetőinek figyelmét a helyzetre a szúnyogok által terjesztett betegségek tekintetében.”

 

A Moszkitó – az ítéletnap több mint 220 országban lesz elérhető és közvetlenül a világpremier előtt szerepelni fog a AFI Docs dokumentumfilm fesztiválon is június 15-én.

 

 

Mindenkit utolérhet…

 

A szúnyogok évente több mint 750 000 ember haláláért felelősek, az áldozatok között pedig sajnos rengeteg a gyermek. Az éghajlatváltozás vagy a nemzetközi utazás egyszerűbbé és népszerűbbé válása pedig tovább növeli mindannyiunk fenyegetettséget. A halálos vírussal fertőzött állatok most már olyan helyekre is eljutnak és életben maradnak, mint például Florida, Texas, Washington és New York, erre pedig korábban még sohasem volt példa.

 

A zika-vírus első fertőzött betegei 1967-ben vándoroltak át Afrikából Malajziába. A betegség 40 évvel később tört ki Mikronéziában, majd a Csendes-óceáni-szigeteken keresztül a vírus 2014-re egészen Brazíliáig terjedt. Az első megbetegedést Puerto Ricóban 2015. decemberében jelentették, egy évvel később pedig már több, mint 34 000 ember vált hordozóvá.

 

A Moszkító – az ítéletnap kiemeli a mindennapi emberek nézőpontját és különös hangsúlyt fektet a személyes történetek bemutatására is, amelyekből egyértelművé válik, hogy mindannyian érintettek vagyunk ebben a kérdésben. Leslie Meiners, Queensben élő édesanya a saját szomszédságában találkozott a nyugat-nílusi lázzal: „Sosem hittem volna, hogy ez velem is megtörténhet: a nyugat-nílusi láz egy ilyen modern társadalomban, mint amilyen a miénk?!…Olyan ez, mint egy rossz játék, amiből én kerültem ki vesztesen.”

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...