- Hirdetés -

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem a legnagyobb büdzséből gazdálkodó marketingvezetők számítanak a legsikeresebbnek.

Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója végzett az első helyen idén a szakmai zsűri döntése alapján a Marketing&Media magazin „TOP 50 marketingkommunikációs döntéshozó” rangsorában. A szakembert a második helyen Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója követte, míg a harmadik Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója lett.

Itt nem is annyira a pénz számít – ez jut az ember eszébe a legsikeresebbnek tartott marketingvezetőket összegyűjtő lista névsora láttán. A logika azt diktálná, hogy a legnagyobb reklámbüdzséből gazdálkodó vállalatok marketingvezetői foglalják el egy ilyen 50-es rangsor legtöbb helyét. Ehhez képest a tavalyi év 25 legnagyobb hirdetője közül csak nyolc olyan cég akad, amelynek a marketingvezetői szerepelnek a friss összeállításban. Ez egyébként nem idei újdonság, a korábbi esztendőkben is hasonló volt a helyzet. Bár tavaly még 13 olyan marketingfőnök volt a listán, akik a Top25 hirdető valamelyikénél dolgoztak.

Természetesen egy ilyen összeállítás igen szubjektív, emiatt a fluktuáció is nagyobb, a szereplők köre egyik évről a másikra meglehetősen sokat változik. Tavalyelőtt a rangsor 36, az elmúlt évben 44 százalékban cserélődött, az idén pedig ismét 36 százalékban újult meg a Top 50 összetétele. Csak összehasonlításképpen: a médiás Top 50-nél általában a listán szereplők negyede szokott cserélődni egyik évről a másikra.

Személyi változások

A rangsor összetételének a változása mögött persze sok esetben személyi változások állnak. Erre az elmúlt egy évből is jó néhány példa akadt. Hosszú évek óta szerepelt a listán Bene Nikoletta, a SPAR marketingvezetője, aki azonban 2020 őszén cégen belül váltott, e-kereskedelmi vezetővé nevezték ki. Az áruházlánc marketingosztályának a vezetését Németh Károly vette át, aki egyből fel is került a friss listára.

A tavalyi összeállításban szerepelt Szilva Monika, a Nestlé Hungária Food üzletágának a vezetője. Jó eséllyel az idén sem maradt volna ki, azonban a nyár folyamán távozott a Nestlétől. A 2020-as Top 50-be még a Mol Csoport kommunikációs igazgatójaként került be Szollár Domokos. Azonban az akkori lapszámunk megjelenésekor már tudható volt, hogy a továbbiakban a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja pályafutását. Azt is lehetett tudni, hogy Pantl Péter az utódja, aki szerepel is az idei listán, de nem újoncként, hiszen a Hell kommunikációs és marketingigazgatójaként tavaly is helye volt az 50-ben.

Listás szektorok

Abból, hogy a sikeres marketingkommunikációs vezetők rangsora nem a nagy büdzséből gazdálkodók listáját jelenti, az is következik, hogy a nagy hirdetői szektorokat sem képezi le a Top 50. Az évek óta magasan a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyászati szegmens csak jelképes szinten jelenik meg az 50-ben. Ugyanide sorolható a negyedik legerősebb hirdetői szektornak számító szépségápolás is.

Az autós cégek vagy a távközlés már nagyjából a reklámköltési súlyának megfelelően képviselteti magát a Top 50-ben. Ugyanakkor például az adott kategórián belül a bekerült szakemberek nem képezik le a reklámköltési erősorrendet. Három olyan nagy szektor van, amelynek a marketingvezetői mindig is felülreprezentáltak voltak a marketinges Top 50-ben. Az egyik ilyen a kereskedelmi szegmens – bár ez amúgy is a második legnagyobb hirdetői szektor –, valamint a pénzintézetek, biztosítók és az italos cégek. Tavaly a kereskedelmi szektorból került ki a lista legtöbb szereplője, az idén a kereskedelem és a pénzintézet, biztosító holtversenyben végzett.

Az italos cégek marketingvezetőinek a súlya egy kicsit csökkent, de továbbra is sokan vannak. Ez megint csak azért lehet meglepő, mert ahogy már a Coca-Cola kapcsán említettük, az elmúlt másfél év nem kedvezett a szektornak. Ami még apróbb változásnak számít, hogy 2020-hoz képest némileg erősödtek a szolgáltatás szegmensbe tartozó és a távközlési vállalatok a listán.

 

 

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további elemzésekkel jelentkezünk a TOP50 marketinges rangsor alapján.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA