- Hirdetés -

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem a legnagyobb büdzséből gazdálkodó marketingvezetők számítanak a legsikeresebbnek.

Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója végzett az első helyen idén a szakmai zsűri döntése alapján a Marketing&Media magazin „TOP 50 marketingkommunikációs döntéshozó” rangsorában. A szakembert a második helyen Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója követte, míg a harmadik Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója lett.

Itt nem is annyira a pénz számít – ez jut az ember eszébe a legsikeresebbnek tartott marketingvezetőket összegyűjtő lista névsora láttán. A logika azt diktálná, hogy a legnagyobb reklámbüdzséből gazdálkodó vállalatok marketingvezetői foglalják el egy ilyen 50-es rangsor legtöbb helyét. Ehhez képest a tavalyi év 25 legnagyobb hirdetője közül csak nyolc olyan cég akad, amelynek a marketingvezetői szerepelnek a friss összeállításban. Ez egyébként nem idei újdonság, a korábbi esztendőkben is hasonló volt a helyzet. Bár tavaly még 13 olyan marketingfőnök volt a listán, akik a Top25 hirdető valamelyikénél dolgoztak.

Természetesen egy ilyen összeállítás igen szubjektív, emiatt a fluktuáció is nagyobb, a szereplők köre egyik évről a másikra meglehetősen sokat változik. Tavalyelőtt a rangsor 36, az elmúlt évben 44 százalékban cserélődött, az idén pedig ismét 36 százalékban újult meg a Top 50 összetétele. Csak összehasonlításképpen: a médiás Top 50-nél általában a listán szereplők negyede szokott cserélődni egyik évről a másikra.

Személyi változások

A rangsor összetételének a változása mögött persze sok esetben személyi változások állnak. Erre az elmúlt egy évből is jó néhány példa akadt. Hosszú évek óta szerepelt a listán Bene Nikoletta, a SPAR marketingvezetője, aki azonban 2020 őszén cégen belül váltott, e-kereskedelmi vezetővé nevezték ki. Az áruházlánc marketingosztályának a vezetését Németh Károly vette át, aki egyből fel is került a friss listára.

A tavalyi összeállításban szerepelt Szilva Monika, a Nestlé Hungária Food üzletágának a vezetője. Jó eséllyel az idén sem maradt volna ki, azonban a nyár folyamán távozott a Nestlétől. A 2020-as Top 50-be még a Mol Csoport kommunikációs igazgatójaként került be Szollár Domokos. Azonban az akkori lapszámunk megjelenésekor már tudható volt, hogy a továbbiakban a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja pályafutását. Azt is lehetett tudni, hogy Pantl Péter az utódja, aki szerepel is az idei listán, de nem újoncként, hiszen a Hell kommunikációs és marketingigazgatójaként tavaly is helye volt az 50-ben.

Listás szektorok

Abból, hogy a sikeres marketingkommunikációs vezetők rangsora nem a nagy büdzséből gazdálkodók listáját jelenti, az is következik, hogy a nagy hirdetői szektorokat sem képezi le a Top 50. Az évek óta magasan a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyászati szegmens csak jelképes szinten jelenik meg az 50-ben. Ugyanide sorolható a negyedik legerősebb hirdetői szektornak számító szépségápolás is.

Az autós cégek vagy a távközlés már nagyjából a reklámköltési súlyának megfelelően képviselteti magát a Top 50-ben. Ugyanakkor például az adott kategórián belül a bekerült szakemberek nem képezik le a reklámköltési erősorrendet. Három olyan nagy szektor van, amelynek a marketingvezetői mindig is felülreprezentáltak voltak a marketinges Top 50-ben. Az egyik ilyen a kereskedelmi szegmens – bár ez amúgy is a második legnagyobb hirdetői szektor –, valamint a pénzintézetek, biztosítók és az italos cégek. Tavaly a kereskedelmi szektorból került ki a lista legtöbb szereplője, az idén a kereskedelem és a pénzintézet, biztosító holtversenyben végzett.

Az italos cégek marketingvezetőinek a súlya egy kicsit csökkent, de továbbra is sokan vannak. Ez megint csak azért lehet meglepő, mert ahogy már a Coca-Cola kapcsán említettük, az elmúlt másfél év nem kedvezett a szektornak. Ami még apróbb változásnak számít, hogy 2020-hoz képest némileg erősödtek a szolgáltatás szegmensbe tartozó és a távközlési vállalatok a listán.

 

 

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további elemzésekkel jelentkezünk a TOP50 marketinges rangsor alapján.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....