- Hirdetés -

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem a legnagyobb büdzséből gazdálkodó marketingvezetők számítanak a legsikeresebbnek.

Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója végzett az első helyen idén a szakmai zsűri döntése alapján a Marketing&Media magazin „TOP 50 marketingkommunikációs döntéshozó” rangsorában. A szakembert a második helyen Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója követte, míg a harmadik Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója lett.

Itt nem is annyira a pénz számít – ez jut az ember eszébe a legsikeresebbnek tartott marketingvezetőket összegyűjtő lista névsora láttán. A logika azt diktálná, hogy a legnagyobb reklámbüdzséből gazdálkodó vállalatok marketingvezetői foglalják el egy ilyen 50-es rangsor legtöbb helyét. Ehhez képest a tavalyi év 25 legnagyobb hirdetője közül csak nyolc olyan cég akad, amelynek a marketingvezetői szerepelnek a friss összeállításban. Ez egyébként nem idei újdonság, a korábbi esztendőkben is hasonló volt a helyzet. Bár tavaly még 13 olyan marketingfőnök volt a listán, akik a Top25 hirdető valamelyikénél dolgoztak.

Természetesen egy ilyen összeállítás igen szubjektív, emiatt a fluktuáció is nagyobb, a szereplők köre egyik évről a másikra meglehetősen sokat változik. Tavalyelőtt a rangsor 36, az elmúlt évben 44 százalékban cserélődött, az idén pedig ismét 36 százalékban újult meg a Top 50 összetétele. Csak összehasonlításképpen: a médiás Top 50-nél általában a listán szereplők negyede szokott cserélődni egyik évről a másikra.

Személyi változások

A rangsor összetételének a változása mögött persze sok esetben személyi változások állnak. Erre az elmúlt egy évből is jó néhány példa akadt. Hosszú évek óta szerepelt a listán Bene Nikoletta, a SPAR marketingvezetője, aki azonban 2020 őszén cégen belül váltott, e-kereskedelmi vezetővé nevezték ki. Az áruházlánc marketingosztályának a vezetését Németh Károly vette át, aki egyből fel is került a friss listára.

A tavalyi összeállításban szerepelt Szilva Monika, a Nestlé Hungária Food üzletágának a vezetője. Jó eséllyel az idén sem maradt volna ki, azonban a nyár folyamán távozott a Nestlétől. A 2020-as Top 50-be még a Mol Csoport kommunikációs igazgatójaként került be Szollár Domokos. Azonban az akkori lapszámunk megjelenésekor már tudható volt, hogy a továbbiakban a vállalatcsoport kabinetfőnökeként folytatja pályafutását. Azt is lehetett tudni, hogy Pantl Péter az utódja, aki szerepel is az idei listán, de nem újoncként, hiszen a Hell kommunikációs és marketingigazgatójaként tavaly is helye volt az 50-ben.

Listás szektorok

Abból, hogy a sikeres marketingkommunikációs vezetők rangsora nem a nagy büdzséből gazdálkodók listáját jelenti, az is következik, hogy a nagy hirdetői szektorokat sem képezi le a Top 50. Az évek óta magasan a legnagyobb reklámköltőnek számító gyógyászati szegmens csak jelképes szinten jelenik meg az 50-ben. Ugyanide sorolható a negyedik legerősebb hirdetői szektornak számító szépségápolás is.

Az autós cégek vagy a távközlés már nagyjából a reklámköltési súlyának megfelelően képviselteti magát a Top 50-ben. Ugyanakkor például az adott kategórián belül a bekerült szakemberek nem képezik le a reklámköltési erősorrendet. Három olyan nagy szektor van, amelynek a marketingvezetői mindig is felülreprezentáltak voltak a marketinges Top 50-ben. Az egyik ilyen a kereskedelmi szegmens – bár ez amúgy is a második legnagyobb hirdetői szektor –, valamint a pénzintézetek, biztosítók és az italos cégek. Tavaly a kereskedelmi szektorból került ki a lista legtöbb szereplője, az idén a kereskedelem és a pénzintézet, biztosító holtversenyben végzett.

Az italos cégek marketingvezetőinek a súlya egy kicsit csökkent, de továbbra is sokan vannak. Ez megint csak azért lehet meglepő, mert ahogy már a Coca-Cola kapcsán említettük, az elmúlt másfél év nem kedvezett a szektornak. Ami még apróbb változásnak számít, hogy 2020-hoz képest némileg erősödtek a szolgáltatás szegmensbe tartozó és a távközlési vállalatok a listán.

 

 

A teljes összeállítás a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. A következő napokban további elemzésekkel jelentkezünk a TOP50 marketinges rangsor alapján.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...

Ügynökséget választott a Provident

Új vállalati kommunikációs stratégiájának kidolgozására és a márka építésére írt ki tendert a Provident Pénzügyi Zrt. A pályázati anyagok közül a NEST Communications koncepciója bizonyult legerősebbnek, így ősztől az ügynökség segíti a Providentet a...

Németországban terjeszkedik a Gloster

Új lendületet ad a hazai gazdaságban köztudottan óriási szerepet játszó német autóipari együttműködésnek a Gloster: a magyar IT cég többségi tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, aminek köszönhetően közvetlen informatikai beszállítója lett...

Nyitottak a lakóhelyváltásra a magyar munkavállalók

A munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik - derül ki a Trenkwalder Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a Sláger FM és a Sláger TV

December 13-án az Ökumenikus Segélyszervezettel karöltve Luca-napi Adománygyűjtést szervez a két csatorna azonos időben, élő adásban. Egymásnak adják majd a kilincset hazánk előadói és a 95.8 Sláger FM, valamint a Sláger TV műsorvezetői a december 13-ai...

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....