- Hirdetés -

Itt az idő: elrajtol a ti:me Agency

|

Ma indul útjára a ti:me Agency új generációs ügynökség, amely a kreatív, valamint reklámstratégiai szolgáltatások mellett üzleti tanácsadással is foglalkozik és a 2Republic reklámügynökség átalakulásából jött létre. A három fős boardot, Kollmann Áron ügyvezetőt, Kaufmann Bernadett stratégiai igazgatót és Mátyás Kitti client service directort kérdeztük a bejelentésről.

– Miért pont most alakultok át?

– K.Á.: Itt az idő. A 2Republic 2000-es évek eleji megalakulásunk óta megváltozott a médiatér, a magyar gazdaság meghatározó szereplői és megváltozott a magyar reklámszakma is. Már önmagában ezek a folyamatok köteleznének bennünket az újragondolásra. Márka fókuszú, business development és transzformációs reklámügynökségként határozzuk meg magunkat. A ti:me a hagyományos kreatív ügynökségi modellen túlmutatva mélyebb összefüggéseiben vizsgálja az adott feladatot, segít kitűzni a halványan körülírt üzleti célokat és felméri a non-core business lehetőségeit is. Ehhez biztosítjuk az üzlettervezési, kreatív és kommunikációs feladatok finomra hangolását és hosszútávú kézben tartását. Ilyen stratégiai megközelítés nagy hiánycikk a hazai piacon.

– Hova pozícionáljátok magatokat?

– K.B.: A kreatív ügynökségek és üzleti tanácsadó cégek között vagyunk. Újrapozícionálásunkat az az igény hívta életre, hogy végre nevén nevezzük azt, amivel valójában foglalkozunk. Évekkel ezelőtt kiléptünk a klasszikus kreatív ügynökségi szerepkörből, annak ellenére, hogy a szolgáltatási folyamat végén mindig egy kommunikációs megoldás az output. Az ügyfeleink az elmúlt tíz évben olyan komplex kihívásokkal találták szemben magukat, mint a digitalizáció, a komplexebb végfelhasználói igények, az on-demand szolgáltatások és az online disztribúciós csatornák térnyerése, a diszruptív technológiák, valamint teljesen új kategóriák megjelenése, melyek alapjaiban változtatták meg a fogyasztói szokásokat, ezáltal a cégek és a fogyasztók viszonyát is. Olyan márkáknak dolgoztunk, mint az E.ON, a PPG Trilak, Ooops!, a Bayer Hungária, az Artisjus, a Metropolitan Egyetem, az Allianz, a SMEG, a Chevrolet, az Opel, a Ferrero, a Borsodi. Többségük komplex, gyakran több divízión is átívelő kihívásokat oldott meg, melyeket holisztikusan kezeltünk, így fejlesztettük saját kompetenciáinkat. A lényeg, hogy ne csak rövid távú, felületi kezelést tudjunk biztosítani számukra (mint pl. egy taktikai kampány), hanem olyan üzleti transzformációs megoldásokkal tudjuk őket támogatni, melyek jobb fogyasztói élményekhez vezetnek.

Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert az ügyfeleink értik ezt, és hajlandóak hosszabb távra elkötelezni magukat mellettünk, szeretnek velünk együtt dolgozni. Célunk, hogy mindenki tudja, milyen problémákkal fordulhat hozzánk.

– A ti:me miben különbözik egy klasszikus kreatív ügynökségtől?

– K.B.: A különbség abban rejlik, hogy mi sokkal hamarabb csatlakozunk be a folyamatba, amiben inkább hasonlítunk a consultancy cégekhez. Nem a kommunikációs, hanem az üzleti problémából indulunk ki, és nem félünk hozzányúlni a régi struktúrákhoz, legyen az akár termék- vagy szolgáltatásfejlesztés, értékesítési vagy disztribúciós folyamat. Rengeteg ilyen referenciánk van, ahol a marketingcsapatot egy belső projekt végigvitelében holisztikusan segítettük.

K.Á.: A másik nagy különbség, hogy rájöttünk, az együttműködésünk kulcsa a minőségi idő, amelyet ügyfeleinkre áldozunk.

– Mit jelent ez a név?

– M.K.: Az újrapozícionálást egy komolyabb kutatás, majd egy design sprint workshop előzte meg, melyben egy service design cég volt a segítségünkre. A workshop utolsó fázisában, miután megvolt az üzenet, a név már magáért kiáltott. A legértékesebb dolgot adjuk az ügyfeleknek, az időnket, mert tudjuk, hogy nekik nincs vagy kevés van. Mi segítünk és közösen, olyan növekedési célokat tudunk elérni, amit egy általános kreatív ügynökséggel nem tudnának. A problémafelméréstől kezdve a kreatív megvalósításig velük vagyunk, beszélgetünk, partnerként a közös célért. Mi vagyunk a ti:me, maga az idő.

– Milyen típusú problémákkal fordulhatnak hozzátok az ügyfelek?

– K.B.: Vannak cégek, ahol nagyon komoly belső tervezés folyik, amiben értékes, ha részt veszünk már, így egy nyelvet beszélünk, nem érzi azt a partner, hogy a szolgáltatója értetlenkedik. Ha a stratégiai tanácsadást nézzük, mi olyan cégeknek tudunk segíteni, akik a kommunikációs szektor mindent átható világát már a stratégiai tervezési folyamataikban meg szeretnék jeleníteni. Ez komplexebb, izgalmasabb és hatékonyabb végeredményt ad, mint ha nem vennénk a folyamatban részt.

– Mi a folyamat?

– K.B.: Sok olyan megbízásunk volt már, ahol nemhogy brief nem volt, de magát a problémát is nehéz volt körülírni, azon túl, hogy értékesítést kell növelünk, új sales csatornákon. A megfogalmazást több mélyinterjú és workshop előzte meg, így tud kialakulni egy olyan közös definíció arra, hogy a vállalat, akivel dolgozunk, honnan hova szeretne eljutni. Sok üzleti probléma szektorspecifikus (pl. energetika, FMCG stb.) vagy témaspecifikus (public affairs, HR stb.) ismereteket igényel, ezért széles tanácsadói körrel dolgozunk együtt, és más-más szakértőt dedikálunk az egyes kihívásokra. Ez pont ugyanúgy működik, mint az ügynökségi életben is: minden területnek megvannak a specialistái, mint pl. a UX vagy SEO expertek. A mi hozzáadott értékünk az, hogy a különböző szakértői véleményeket szintetizáljuk és egy testreszabott, személyes megoldást hozunk, mely ötvözi az üzleti, valamint a márkastratégiai és a kommunikációs megoldásokat. A látható eredmény gyakran egy kommunikációs kampány, egy új termék vagy egy új üzleti, sales csatorna de azt komoly belső átalakítások előzik meg az ügyfeleink oldaláról. A fogyasztó minden esetben a pozitív változást érzékeli.

K.Á.: Így lesz egy munkaerőhiánnyal küzdő cégnek sikeres employer branding kampánya, a core termékei mellett új kitörési pontokat jelentő non-core termékfejlesztések, kommunikációs terv helyett a teljes termékdisztribúciós lánc újragondolása, a sales folyamatokat vitalizáló sales tool-rendszer fejlesztés.

– Hogy jutottatok el ehhez a névhez?

– M.K.: Nem szerettünk volna a hasunkra ütni, felsorolni a legmenőbb neveket, készíteni egy szép arculatot, mert az pont azzal megy szembe, amit mi képviselünk; ami mögött 15 év van azt nem lehet egy nap alatt átnevezni. Mivel azt valljuk, hogy az ügyfelek számunkra a legfontosabbak, így elengedhetetlen volt, hogy megkérdezzük őket magukat. Az újrapozícionálás első fázisában egy nagy ügyfélkutatást készítettünk, a különböző ügyfél insightokból szépen körvonalazódott az ügynökségünk erőssége, és egyedisége: mi nem csak kreatív ügynökségként funkcionálunk ügyfeleik életében, hanem marketing ügynökségként is segítjük őket, sokkal több időt szánunk rájuk, mint a versenytársaink, olyanok vagyunk, mint egy meghosszabbítása a marketingosztálynak, „ügynökség and more”. Sokszor sokkal több időt töltünk el a startégiával, ebből jött a van rád időnk üzenet és onnan a név.

– Történt szervezeti átalakulás is?

– M.K.: Stratégiai és kreatív oldalról folyamatosan bővítjük a csapatot, csak pár példát említve a klasszikus accountok mellé igazoltunk egy sales támogatásáért felelős szakembert vagy a kreatív csapatot bővítettük egy termékinnovációs fejlesztéshez egy formatervezővel. Kilépve – a korábbi BTL működéshez még elegendő – lineáris stuktúrából az új profilhoz szükséges szervezeti átépítés történt/történik. Az ügyvezető, Kollmann Áron alatt egy három fős board alakult, Kaufmann Bernadett stratégiai vezető, jómagam a client service csapatért és az új ügyfelek megkereséséért felelek, valamint csatlakozik a csapatunkhoz egy kreatív vezető, akinek kiléte még maradjon titok. Így az ügynökség stratégiai, client service és kreatív részlegét erősítjük kiegészítve egy olyan szakmai holdudvarral, amivel tényleg egyedülálló komplex feltérképezést, problémamegoldást tudunk végezni.

– Mik a tervek a jövőre?

– M.K.: Büszkék szeretnénk lenni arra amit csinálunk az ügyfeleinknek, velük együtt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...