Elképesztő növekedést hozott az idei első félévben a termékmegjelenítések száma a két vezető kereskedelmi csatornán, az RTL Klubon és a TV2-n. Az NMHH elemzése szerint 75 százalékkal nőtt a számuk 2016 első feléhez képest, és hasonló mértékű bővülés volt tapasztalható az így megjelenő márkák számában is.
A felmérésben az NMHH az RTL Klub és a TV2 közel 3500 műsorszámát elemezte. A vizsgálat fókuszában ezúttal is a médiaszolgáltatások saját gyártásban készített műsorai álltak, amelyekben a félév alatt összesen 19162 termékmegjelenítést azonosítottak, közel 75 százalékkal többet, mint 2016 azonos időszakában.
A megjelenő márkák száma szintén közel 75 százalékkal nőtt: 2017 első félévében 2953-félét láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1700-at. Az RTL Klub a tavalyi 6378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első félévben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 esetében kismértékű emelkedést regisztráltak, 4609-ről 5204-re ugrott fel a termékmegjelenítések száma – derül ki az NMHH elemzéséből.
Amíg korábban jellemző volt, hogy a médiaszolgáltatók túlzottan bebiztosították magukat a termékmegjelenítésre felhívó feliratok használatában, addigra az év első felében már az látszik, hogy következetesebben használják a felhívást, amelyet tényleges termékmegjelenítés követ. Emellett a vizsgálat összesen 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását.
A nagy márkák kevésbé uralták a termékmegjelenítés piacát, mint ahogy az a klasszikus reklámszpotoknál megfigyelhető. A közel 3000 beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott. A leggyakrabban megjelenő márka idén is az Adidas volt, összesen 332 alkalommal, amelyet nem sokkal lemaradva a Nike (321) követett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokán pedig a Fa Men (208) állt.
A tematikus magazinműsorokban jelent meg az összes hirdetés 62,4 százaléka, mintegy 12 ezer darab, vagyis egyértelműen ez a műsortípus a legnagyobb felvevőpiaca a termékmegjelenítésnek. A legtöbb termékmegjelenítéssel (3299) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni, közel kétszer annyival, mint tavaly (1790).
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.