Megérkezett a legfrissebb M-lista, a hazai kreatívszakma rangsorát az ügynökségek között a White Rabbit vezeti, a médiaügynökségeknél pedig a Wavemaker lett az első. Az év hirdetője az Ahr, és a White Rabbit által a számukra készített #flutwein – Our Worst Vintage kampány is az első lett a maga kategóriájában.
A hazai kreatívszakma rangsorát, az M-Listát a MAKSZ 2010-ben a kreatív kiválóság díjazására hozta létre. A rangsor megalkotásával a szakmai szövetség célja a hazai kreatív színvonal emelésén túl a reklámok elfogadottságának, valamint a szakma presztízsének növelése volt.
A listát 2014-ig széleskörű szakmai egyeztetéseket követően minden évben a MAKSZ adta ki. A rangsor kiadásához 2014-től 2019-ig a Kreatív Magazin társszerkesztőként csatlakozott, megelőzve két lista kiadását egy ilyen kis méretűnek számító piacon. A 2020-as lista 2021-ben a járványhelyzet miatt nem került kiadásra. A szakma egyetértett abban, hogy egy ilyen nehéz időszakban a versenyzéssel szemben az összefogásra kell helyezni a hangsúlyt. 2021-ben a válságot követő évben a Kreatív Magazin az általa szervezett versenyek kiemelésével saját lista kiadása mellett döntött. A hazai kreatív kiválóságot díjazó M-Lista szerkesztése és kiadása 2021-ben így visszakerült létrehozójához, a MAKSZ-hoz.
Az idei M-listát tegnap este mutatták be. Az ügynökségek között a White Rabbit végzett az első helyen jelentős fölénnyel, hiszen 28168 pontot ért el, míg a második Artificial Group 5560, a harmadik ACG pedig 5370 pontot kapott.
A médiaügynökségek rangsorát a Wavemaker vezeti, érdekes módon ebben a kategóriában is hatalmas az első előnye. A Wavemaker 3385 ponttal vezeti a listát, a második Publicis Groupe Hungary 1320 pontot gyűjtött, míg a harmadik Carat Hungary 288 ponttal zárt.
A hirdetők listáján egy német borvidéket képviselő szervezet, az Ahr – A wineregion needs a Help for Rebuilding e.V. végzett az első helyen, két távközlési szolgáltató, a Yettel és a Vodafone Magyarország előtt. A kampányok kategóriát vizsgálva szintén az Ahrhoz köthető kampányt láthatunk az első helyen. A #flutwein – Our Worst Vintage kampányt a White Rabbit készítette. Ebben a kategóriában a második a Yettel Fate-Changing Call kampánya lett, amiben az Artificial Group működött közre, míg a harmadik a Budapest Pride, Háttér Társaság Empty Tables kampánya lett, amit a Wavemakerrel készítettek.
A M-lista összes kategóriájának valamennyi helyezettje, illetve az elért pontszámok itt böngészhetők.